Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '16

 
Kategori
İlişkiler
 

Cemal Safi - Şiir, kadın ve aşk

Cemal Safi - Şiir, kadın ve aşk
 

Hayallerimizin peşinden gitme cesareti gösterdiğimiz sürece, daha da anlamlaşıyor hayat. Biraz derinden düşündüğümüzde varoluş sebebimizi, bir telaş, bir acelecilik muammasının esiri oluyoruz zamanı iyi kullanmak adına. Bununla birlikte üzerimize yakışan giysiler gibi kimliğimize anlam katan mesleki ya da hobi tercihlerimizle bir bütün oluyoruz.

Belki de biz işte o zaman biz oluyoruz. Bende deneme yanılma yöntemiyle kendime sığınabileceğim bir liman oluşturabildim yıllar içinde. Sevdalanmak, salt karşı cinse değil ki yaşama sevdalı olmak bir pazıl gibi ipuçlarıyla göz kırpan hayatın şifresi sanki.

Seçtiğimiz mesleklerimizin yanı sıra, tesadüflerin yolumuza düşürdüğü alternatif önermeleri gözden kaçırmamak, hayatın hiçbir şey tesadüf değildir öğretisine sahip çıkmaktır kim bilir.

Her şeyi öteleyip kendime bir mum ışığının aydınlığında hediye ettiğim şiir sevdasıyla tanışmıştım yıllar yıllar önce. Gölgem beni yaşamın karanlığından koruyordu, bütün çıkmaz sokakların engin bir denize açılan kapısıydı şiir. Okumakla başladığım, anlamaya çalıştığım, özendiğim bir dizeler dizgiler karnavalında aydınlanmaya başladım. Ne gariptir ki ışığı gördüğünüz yöne savruluyorsunuz zaman içinde.  Bir sarhoşluk vuruyor başınıza, sakisi sadece sözcükler. Mayası yürekte sanki demleniyorsunuz berrak sularında şiirin, içilmeye doyulmayan lezzetinde.

Dedim ya ben hayallerimin peşinden koştum hep, bu sebepten dolayı çok düşüp dizlerimi kanastamda, şiirden sözcüklerden daha iyi bir merhem bulamadım şifa olacak yaralarıma.

Her sevdalının birbirine söyleyecek sözü mutlaka vardı. Sadece sevdalı olanın değil elbette şiir duyguların aynasında sözcüklerin dilsiz diliydi.

İşte bu aşk ile yürüyorum kendi patika yolumda. El verenlerin, el tutanlarımın çoğalması dileğimdir yarınlarıma dair.

Ülkemizin içinde bulunduğu ağır sınavlarının cevapsız sorularının arasından, ben nefes alabilme ihtiyacıma oksijen olabileceğini düşündüğüm sözcüklerime sarıldım yine, ve iki kitap çıkardım dünya emekçi kadınlar gününe özel.  Biri tecavüz, taciz, ensest ilişkileri anlatmaya çalıştığım gerçek hikâyelerden oluşan “Yolsuz dere” kitabım, diğeri de şiir kitabım olan “Üvey şehirler”

Bununla birlikte bu yıl üçüncüsünü düzenlediğim “Selma Aydın” şiir dinletimi gerçekleştirdim, özel konuğum Sn: Cemal Safi hocamdı. Ben içime konuştum, içime okudum şiirlerimi yüzüm tutmadı şiir okudum demeye Cemal safi hocam yüreğini verdi elimize bende o yüreği saygımla öpüp alnıma koydum. TEŞEKKÜRLER TÜM ZONGULDAK HALKI VE ŞİİRSEVERLER ADINA..

 
Toplam blog
: 111
: 161
Kayıt tarihi
: 24.12.11
 
 

1965 Zonguldak doğumlu ve halen Zonguldak'ta yaşamaktayım.Yazarım ve çeşitli platformlarda sunucu..