Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '14

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Cemil Çiçek'e taahhütlü mektup

Cemil Çiçek'e taahhütlü mektup
 

T.B.M.M.


Birkaç hafta önce bir mektup hazırladım, bu mektubu yazıcıdan çıktısını alıp, bir zarf içine koyup taahhütlü olarak Türkiye Büyük Millet Meclisi başkanlığına göndereceğim.

Taahhütlü olarak gönderdiğim zaman elimde bir belgem olacak ve belgemin verdiği bir güç olacak. Ben bunu internet yoluyla yaptığımda elimde herhangi bir belge olmuyor ve bu beni rahatsız ediyor. Bu mektubumda içeriğindeyse, sağlık kurumlarında sağlığını kaybeden vatandaşın sağlık kurumuna dava açma hakkının beş yılla sınırlı olması nedeniyle, vatandaşın mağdur olması dava açamaması. Bu mektubu yaklaşık bir yıl önce Türkiye Büyük Millet Meclisi başkanlığının internet sayfasının Yeni anayasa çalışmamaları başlığı altına yazmıştım, ama bir sonuç alamamıştım.


Türkiye Büyük Millet Meclisi başkanlığına;

Sayın Meclis başkanım Cemil Çiçek, ben Abdullah Ünal 38 yaşında anne babasıyla İstanbul Zeytinburnu’nda yaşayan bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım.

1996 yılında bir hastanenin acil servisinde doktorun müdahalesi sırasında hatalı davranışlarda bulunması sonucu tekerlekli sandalyeli hale gelmiş bir engelliyim. Aradan 18 yıl geçmiş olmasına rağmen tedavi sürecim kendi yarattığım imkanlarla evde devam etmektedir. Bu 18 yıl içinde, maddi ve manevi olarak, hem ben hem annem babam defalarca yıpratıldı. Birçok defa sağlığıma kavuşma konusunda sözler verilip maddiyat talep edildi, defalarca deneme tahtası olarak kullanıldım veya kullanılmak istenildim.

Bunun başlıca sebebi, yasalarımızda sağlıkla ilgili konularda var olan boşluklar. O kadar çok boşluk var ki, sağlık sektörünü sağlıkçılar değil sağlıktan nemalanmak isteyen gruplar yönetmekte.

Sağlık kurumlarında vatandaşa yapılmış olan hatalara karşı, sağlığını kaybeden vatandaşın sağlık kurumuna dava açma hakkı beş yılla sınırlı. Sağlık kurumunda yapılan hata sonucu sağlığını kaybeden vatandaşsa bu hatanın sonucuna ömür boyu katlanmak zorunda kalıyor.

Vatandaşın yaşam hakkını korumakla yükümlü olan devletin, kanunda olmaması gereken ve bir an önce değişmesi gereken bu yasanın vatandaşı mağdur etmeye devam etmemesi için sizden bir çözüm bekliyorum.

Yeni anayasa çalışmaları sırasında, sağlık kurumlarının hatası sonucu sağlığını kaybeden vatandaşın, sağlık kurumlarına dava açma hakkının beş yılla sınırlı olmasını değil, dava açma hakkının süresiz olması konusunda çalışma yapmanızı istemekteyim. Eğer süresiz dava açma hakkı olduğu taktirde, sağlık kurumları vatandaşa daha özenle davranacağı kanısı içindeyim.

Uygun gördüğünüz takdirde, gereğini yapmanızı arz eder teşekkürlerimi sunarım.


Abdullah Ünal

 

 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..