Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '13

 
Kategori
Gelenekler
 

Cenazeye Dua

Bir komşumun annesi vefat etmişti. Allah rahmet eylesin. Müslüman bir aile, geride bir kızı kalmış. Cenaze kalktıktan sonra, kapının önünde arabalar sıralandı, herkes ellerinde kutular, yemekler akın, akın ölü evine doluştular. Ben de bir şeyler yapıp götüreyim dedim. O gün helvası yapılacak, dualar okunacaktı. Biz böyle gördük. Elimde yiyecekler içeri girdiğimde ne göreyim: Herkesin elinde şarap kadehleri, yiyip içip gülüşüp konuşuyorlar. Şaşırdım kaldım, akrabaları gelmişler. Yüzlerde ne bir üzüntü ne bir gözyaşı, herkes pürneşe .Yemekleri bırakıp izin isteyip çıktım. Aşağıdaki dizeleri sıraladım.

Sevgi, saygı, yas nerede?

Ağıtlar, ayetler, dualar,                 

Kaldı, 

Çok eskilerde.

Ölenle ölünmüyor,

Elde kadeh iç neşelen,

Çal, söyle eylen

O eskidenmiş canım, 

Ölenin arkasından,

Yas tutan. 

 

NAHİDE ÇELEBİ 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..