Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '14

 
Kategori
İnançlar
 

Cennet'te-Ahiret'te- Allah'ı görecek miyiz? Göreceksek, nasıl bir görüntü ile...?

Cennet'te-Ahiret'te- Allah'ı görecek miyiz? Göreceksek, nasıl bir görüntü ile...?
 

Xenophanes, "insan biçimli çoktanrıcılık" düşüncesine karşı çıkan bir düşünür...


Başlarken...

Dün akşam "iftar" öncesinde ya da gece (sahurda) Sultanahmet konuşmaları sırasında, "Güzel insan(!)", Prof.Dr. Nihat Hatipoğlu, Cennet'te - Ahiret'te - Allah'ı göreceğimizi söyledi...

Anladığım kadarı ile, Allah, cennetliklere görünecek: yani bu bloğun yazarı olarak bu konuda benim hiç şansım yok...

Nihat Hatipoğlu, bu konu için Kuran'dan ya da Peygamberin sünnetlerinden bir kaynak göstermedi... Ben de sabah kalktım ve internetten bir araştırma yaptım. Bu konuda o kadar -- Ahiret'te Allah'ın görüleceğine dair -- yazı ve fetvalar okudum ki; ama hiçbirine itibar etmedim ve sonundan Kuran'dan bir ayet buldum.

Kıyamet Suresi, 22-23'ncü ayetler :

"O gün (Ahiret günü) bir takım yüzler Rablerine bakıp parlayacaktır"...

Bu ayette "Allah'a bakmak" eylemi ya da hareketi var gibi... Bakınca, nasıl bir görüntü görüleceği açık değil. Ama Hatipoğlu, "cemalini"(yüz güzelliğini) göreceğiz" deyince, bu görüntü soyuttan somuta dönüşen bir anlam kazanıyor...

X     X      X

Antik Yunan'da, Sokrates öncesi düşünürlerinden ve yaşadığı dönemde(MÖ.570-480)  halkının "insan biçimli çoktanrıcılık" anlayışına karşı çıkan Xenophanes(Ksenofanes) bakın ne diyor ;

"Etyoplalılar tanrılarının kara derili, kısa kalkık burunlu; Trakyalılar ise, tanrılarının kızıl saçlı, mavi gözlü olduklarını düşünürler. Öküzlerle atların elleri olup insanlar gibi resim ya da sanat eseri yapmak isteselerdi, atlar, tanrılarını ata, öküzler de öküze benzeterek kendi vücutlarını model olarak tanrılarını şekillendirirlerdi" (1)

Şimdi  merak ediyorum;  --etnik ayrım yapmadan söyleyeyim-- biz Türkiyeliler, Ahiret'te  görmeyi umduğumuz ve de inandığımız Allah'ı nasıl tahayyül ediyoruz acaba?

Kendimiz gibi mi, yoksa bir başka şekilde mi? 

Benim düşünceme göre, "Kainat, öncesiz ve sonrasızdır"... Bu nedenle de, bana göre, Allah, soyut bir kavramdır... Nihat Hatipoğlu'nun söylediği gibi onun cemalini(yüz güzelliğini)  somut olarak görmek mümkün değildir... İnananlar, etraflarına bakarlarsa onu her yerde hissedebilirler...

Son noktayı, En'am Suresi, ayet 103 ile koyalım.

Bakın bu ayet ne diyor :

"Gözler O'nu görmez. O bütün gözleri görür"

 

cdenizkent

 

-----------------------  :

(1) E. Dienl,  "Antologia" Leipzig, 1922(Gerçek metin),s.58-59'dan Arnold Toynbee, Tarih Bilinci Cilt-1, 1978, s.30

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..