Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Cennetin yeryüzündeki adresi, Foça…

Cennetin yeryüzündeki adresi, Foça…
 

"RESİM: SEVGİLİ ZEYNEP'TEN"


Ege Bölgesinin, İzmir İli' ne bağlı bir ilçesi… Cennetin yeryüzündeki adresi, Foça… Bir gören bir daha gitmek, görmek istiyor bu şirin beldeyi… Hele efsane de bahsi geçen Karataş'a bastıysa bir gün mutlaka tekrar yolu düşecek Foça'ya…

Eski Foça'nın manzarası Yeni Foça'nın evleri büyülemişti beni gördüğümde…

Foça kültür ve sanata önem veren bir belde her şeyden önce… Harika bir şekilde çalışan Belediyesi var ve genç bir Belediye Başkanı.

Pek çok festivaller düzenleniyor Foça'da… Şiir günleri… Öykü yarışmaları… Halk oyunları… Fener alayları… Tiyatro oyunları… Ve daha neler neler…

Zeytincilik ve balıkçılık önemli Foça halkı için bir de Foça Karası üzümü… Tabii Foça şarabı, sızma organik zeytinyağı ve hayvancılık da görülüyor yer yer…

Yerli halkın yanı sıra yazlıkçılar da var belde de… Tatil siteleri, pansiyonlar, oteller çarpıyor gözünüze sahil şeridi boyunca…

Zeytin, meşe, ahlat, servi ağaçları…

Kekik, lavanta, defne kokuları…

Gezerken Foça sahillerinde sirenlerin tılsımlı sesi çalınabilir kulaklarınıza…

Salı günü olduğunu öğreniyorum Foça Pazarının sevgili dostum Zeynep Hanım'dan… Karşılaşmamız tamamen tesadüflerden ibaret… Hayat işte hiç beklemediğiniz bir anda birini çıkarıveriyor karşınıza… Mutlaka bir nedeni var karşılaşmamızın. Güzel bir dostluk örülüveriyor aramızda kısa zamanda… Candan, samimi, cana yakın Zeynep Hanım… Pozitif bir enerji yayıyor etrafa ve sizi alıveriyor o atmosferin içine…

Yerel bir gazete çıkarıyor Zeynep Hanım Foça 'da… FOÇA HABER… Dolu dolu satırlar süslüyor sayfaları… Yok yok paragraf başlıklarında… Haberler, köşe yazıları, okuyucu mektupları, sağlık bilgileri, önemli gün ve haftalar, kültür ve sanata ait ne varsa, gerçek yaşam öyküleri, şiirler, fıkralar…

Daha neler mi var… Eeee ne duruyorsunuz … Hadi tanışın FOÇA HABER ile… Ve siz de gezin sayfalarında… Gez gez bitmeyecek şüphesiz… Çünkü gün geçtikçe başka başka konular yer alacak FOÇA HABER sayfalarında… Bilmediğimiz, duymadığımız, görmediğimiz bir başka kapı açacak an be an satır aralarında…

Adres… Tabii ya… İlk sapaktan sola diyemiyorum…

İşte adresi: www.focahaber.com

Her hafta, her pazartesi bizlerle oluyor FOÇA HABER…

Ay ay ay az kalsın unutuyordum… Benim de şiirlerim var şiir köşesinde…

Bekliyoruz efendim Milliyet blog dostlarımızı da FOÇA HABER'e…

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..