Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '11

 
Kategori
Siyaset
 

Çentik

Çentik
 

Baglandik, susturulduk ey halkim unutma bizi


Bırakında kendi pisliğimde yok olayım, bana dokunmayın…. Elimi hiçbirşeye sürmek istemiyorum, ne yediğim yemeğin tabağını kaldırayım, ne sinirle yere firlattığım gazeteyi, ne de açtığım yatağımı toplayayım. Bu bir ruh hali midir yoksa gerçek bir yaşama mıdır? Ama olanlara karşı böyle ufak ve önemsiz işlerle ilgilenmek gelmiyor içimden işte!! 

İnsanlar acı çekerken, dayaniksiz ve asilsiz sebeplerle tutuklanip cezaevlerine konurken, olurken oldurulurken birden bazi seyler anlamini yitirebiliyor… Hersey acik ve secikken, oynanan oyunlar ortada ve sesimiz kisilip, kulagimiza ve yuzumuze bar bagiranlara bi sey yapamazken.. nasil kendi kucuk islerim beni ve beynimi mesgul edebilir? 

Karnin acken ve sogukken, disardaysan vede siginabilecek bir yerin yoksa dusunecegin ilk sey nedir? Yarindan umidin yoksa ve kendinden cok cocuklarin, kardeslerin ve sevdiklerin icin korkularin artiyorsa, ilk istedigin sey nedir? Konusamiyorsan, susamiyorsan ve yapilanlari icine sindiremiyorsan kendini nasil hissedersin?? Yedigin ekmegin tadi olur mu? Ictigin su seni rahatlatir mi? Ya da giydigin hirka seni isitir mi? masum olanlarin usudugunu, senin icin ve gelecegin icin konusanlarin susturuldugunu bilirsen. Sucsuz insanlarin kelepcelendigini bilirken dinledigin sarki seni mutlu edebilir mi? Senin guvencen nedir? Yalnizlik hissetmezmisin? Baskalarida senin gibi tedirgin midir? Yoksa dusunmezsek bisey olmaz mi sanirlar? Su akar yolunu bulur mu derler? Haksizlik karsisinda susan sagir, dilsiz seytan degil midir. Caresizlik, yalnizlik degil birlik cozer sorunlari. Insanlari cagirmak lazim, bagirmak lazim, elini tasin altina koymak lazim. 

Korkaklik olmadi karakterimde ama kopruleride atmadim kolaylikla… birilerinin, bizim ve bizimle birlikte dusunenlerin, insanlarin kim olduguna, nerden geldigine, dinine diline bakmadan dogruluguna bakarak birbirimize el vermemiz lazim. Farkli yollardan gelebiliriz, benim ak dedigime kara diyenide dinlerim ama bilmeliyim, inanmaliyim ki dusmanima bile olsa haksizca uygulanan baskiya hayir diyebilmeliyim! Benim dunya gorusum, menfaatlerim birbaskasina yapilan haksizligi kabul edemez. Her ne olursa olsun uygulanmasina su veya bu nedenle izin verdigim, engellemedigim, sessiz kaldigim butun baskalarinin emegini calanlar, tutuklamalar, karalamalar ve zulumler bir gun beni de rahatsiz edecek, su veya bu sekilde bunlara ortak olmus olacagim ve belki de bende ayni haksizliklara ugrayacagim… Bunlarin hicbirisi olmasa bile kendi vicdanim beni yargilayacaktir. Bilecegim ki tum musaade ettigim ve engel olmadiklarim beni karakterime ve kisiligime atilmis bir centik gibi benimle kalacaktir. Ben karakterime baskalarini oynadiklari oyunlar ve yaptiklari zulumler icin centik attirmam. 

 
Toplam blog
: 10
: 2574
Kayıt tarihi
: 25.10.06
 
 

Ben Meryl, 2001 yilindan beri, kendim icin yasamak istedigim icin geldigim Londra`da yasiyorum. ..