Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '07

 
Kategori
Telekom / Mobil
 

Cep telefonu kullananlar dikkat etsin

Cep telefonu kullananlar dikkat etsin
 

Bu blog AVEA, TURKCELL ve VODAFON’i karalama yazısı değildir.

Olay bana bir mail ile bildirildi.

İlk okuduğumda bende şüphe ile yaklaştım.

Ben Avea kullanıyorum.

Kontrol ettim.

Yazılanlar doğru.

Aveaya yazdım durumu, bir haftadan fazla zaman geçti henüz bir cevap alamadım.

Avea, Turkcell ve Vodafon kullananlar, telefonunuzdan hemen ##002# yi tuşlayın, ekranınıza aktarma iptal diye bir yazı gelecek, iptal edin, böylece yönlendirmeyi kaldırmış olacaksınız. Yoksa sizin haberiniz olmadan, size ulaşamayan herkesten bir kontör düşülüyor. Bunu bilmenizde fayda var, isterseniz siz bilin, ama iptal ettirmeyin. Karşı tarafdan düşen kontür beni ilgilendirmez diyorsanız sorun yok zaten. Ama karşı taraf bunu bilmezse, siz de onu aradığınızda sizden de kontör düşecek. Bunu dabilin. Eğer aradığınız kişinin telefonu da telesekreter ayarli ise, dinlediğiniz 1 sn'lik 'aradığınız kişiye ulaşılamıyor' mesajı için bir normal arama karşılığı ücretlendiriliyorsunuz.

İşin garip olan kısmı ise, normal AVEA, TURKCELL ve VODAFON hatlarında default (fabrika çıkışı) olarak ayarlı bir telesekreter yokken, herkeste bu telesekreter otomatik olarak ayarlı geliyor. Yani sizin hiçbir şeyden haberiniz yokken, çaktırmadan sizi kaz yerine koyuyorlar. Arkadaşınızı aradığınız ve ulaşamadınız mı? Hemen 1.5kontor. İki dakika sonra yine mi ulaşamadiniz bir 1,5 kontör daha. Böyle bir uygulama olur mu?

İşin daha da kötüsü kimsenin böyle bir uygulamadan haberi yok. Ne de olsa paralı olan bir uygulama otomatik olarak nasıl ayarlı gelir.

Bu olayı iptal ettirmek ise daha da bir trajik komik; AVEA, TURKCELL ve VODAFON'i arıyorsunuz, durumu anlatıyor ve 'uyanık' olduğunuzu gösteriyorsunuz, onlar da size AVEA, TURKCELL ve VODAFON hatlı telefonunuzdan ##002# 'yi aramanız durumunda tele sekreterin kaldırılabileceğini anlatıyorlar.

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..