Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '07

 
Kategori
Telekom / Mobil
Okunma Sayısı
944
 

Cep telefonu ve tahammül

Cep telefonu ve tahammül
 

Bir sinemada yada tiyatroda bir cep telefonu çaldığında bazıları çok rahatsız olur bazılarıda çok kızar. Hemen hemen hepimizin elinin altında olup kullanmamıza ve hatta bazen bizimde böyle yerlerde açık unutmamıza rağmen neden aşırı tepki veririz?

Garson geldiğinde “bir dakika” dedi Ahmet. Ayşe ile birlikte menüye son bir kez göz attılar ve tam siparişlerini verecekleri sırada Ayşe’nin telefonu çaldı.

Ayşe garsona "Biraz sonra," dedikten sonra ve telefonuna dönüp "Merhaba" dedi. Garson, Ahmet’e dönerek”hazır olduğunuzda lütfen beni çağırınız” diyerek uzaklaştı. Ahmet biraz rahatsız olmuştu. Hala cep telefonu kültürümüze “biriyle yemekteyken kapatmanın” girmediğini düşündü. Birileriyle birlikteyken yada konuşurken telefona yanıt vermek belkşide bir çoğumuzun farkında olmadığı bir KABAlıktır.

Bu kabalıklar nelerdir derseniz;

Tiyatro, konser, sinema, toplantı, restaurant veya derste telefonu kapatmamak.

Bir görüşme esnasında telefonun kimden geldiğine bakmak yada telefon ile uğraşmak

Sessiz bir yerde(kütüphane, hastahane vb.) yada çevrenizdekileri rahatsız edecek bir yerde konuşmak.

Araba kullanırken araç kitsiz konuşarak dikkatinizi dağıtmak sureti ile tehlikeli sürüş yapmak

Yukarıda saydığım şeyleri yaşadığınız bir çok yerde belkide rahatsızlığınızı çok iyi ifade edemiyorsunuz. Aslında nazik ve kibar olan birçok insan neden cep telefonu yüzünden kabalaşıyor?

Bence bunun nedeni özgüven.

Telefonu çalan kişi açısından;

Bir kere öncelikle cep telefonu bir şeylerin önemini gösteriyor. Telefonumuzun bizi ve çevremizdekileri rahatsız etmesine izin veriyoruz çünkü ya “aranmak için çok önemli sebeplerimiz” olduğunu düşünüyoruz yada “ o telefonu açmazsam bir şeyler yürümez” diye düşünüyoruz. Bu yüzden yaptığımızın kılıfını uydurmuş oluyoruz ve kaba olmadığımızı düşünüyoruz.

Çalan telefondan rahatsız olanlar açısından;

Yukarıdaki kişi, bir sinema yada tiyatrodayken eğer çevresinde birinin telefonu çalarsa çok sinirleniyor. Hatta bazen pişman olacak kadar. Ve asla kendi mazeretlerine başkalarının sahip olabileceğini düşünmüyor.

Bu noktada rahatsız olanın duygularını dile getirmesi(ama nazik bir şekilde) fakat aynı şekilde kendisininde benzer durumlara düşebildiğini hatırlaması gerekiyor. Ve kırıcı yada sonrasında pişman olunacak bir şeyler yapmaktansa duygularınızı anlatıp karşınızdakinin ne yapıp yapmayacağına kendisnini karar vermesini beklemenizde fayda var.

Bu yazımı okuduysanız Cep telefonu kültürü başlıklı yazımda hoşunuza gidecektir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 578
Toplam yorum
: 604
Toplam mesaj
: 105
Ort. okunma sayısı
: 5274
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster