Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '08

 
Kategori
Magazin
 

Cep Telefonu

Cep Telefonu
 

Çocukluğumda çok sevdiğim bir dizi vardı. Bilim kurgu alanında bizim için bir ilk idi. "Uzay Yolu" dizisi, TV nin emeklemeye başladığı o yıllarda birçok kesim tarafından merakla izlenirdi. Uzay Yolu'nu izlerken, gemi personelinin birbirleriyle kablosuz telefonla konuşmaları, ışınlanarak bir noktadan diğerine gidilmesini hatırlarsınız.

Aradan yıllar geçti, o kablosuz telefonlar "Cep Telefonları" olarak yaşantımıza girdi. Öylesine bir giriş yaptı ki kısa bir süre içerisinde herkes bir cep telefonu sahibi oldu ve telefonsuz günler unutuldu. Birçok kesim için telefon eşinden daha yakın bir nesne oldu. Onla yatıp, onla kalkındı. Telefon üreten endüstri, özellikle genç nüfusu hedef almıştı ve başarı kısa zamanda geldi. Gençlik, tam manasıyla cep bağımlısı oldu.

Ve kadın, erkek demeden herkes bağımlı olma yolunda ilerliyor. Zira reklam ve kampanyalar o kadar damardan ki önüne geçmek imkansız gibi. Bu sene tatilde, havuz kenarında, yemek sofrasında, yolda vb. mesajlaşan kişileri yoğun biçimde izledim. İş maalesef hastalık aşamasında. Karadeniz sahil yolunda 90 km hızla giderken, yolun bir kenarından diğer tarafına telefonla konuşarak geçen ( üstelik ters tarafa bakarak ) insanlar gördüm.

Üç kontura istediğiin kadar mesaj kampanyası, bizim hanımın parmak kaslarını adeta biyonikleştirdi. Reklamlardaki Nuri Aliço'nun durumu hiç abartı değil. Yapılacak birşey var mı? Bilmiyorum, galiba işi zamana bırakmak gerekecek. Gelişmiş ülke olana kadar bu tür sancıları çekeceğiz herhalde.

Bir önceki "Ev Kadınları" yazım büyük ilgi almışa benziyor. Öncelikle teşekkür ederim.
Burada bir kez daha altını çizmek istiyorum, çalışan aynı zamanda ev işlerini yürüten kadınlarımıza lafım yok, olamazda. Onların icra ettikleri bir meslekleri var. Bir şekilde ev hanımı olan bayanlarımız için bir şeyler karalamaya çalışmıştım. Ve karalarken de aksayan yönlerin altını çizmek istemiştim. Katılanlar oldu, katılmayanlar. Herkese bir kez daha teşekkür ederim.

Biraz daha az cep telefonsuz günler sizin olsun, sevgilerle...

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..