Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '15

 
Kategori
Kitap
 

Cerit Köyü/Soykütüğü ve Cerit Köyünden Bir Ozan

Cerit Köyü/Soykütüğü ve Cerit Köyünden Bir Ozan
 

Cerit Köyü

Ali Cevat Yürekli ile Ankara’da Halk Ozanları kültür Derneğinde tanıştık. Yılardır yönetim kurlu üyeliği yapıyor. Kendisi Sivas İmranlı ilçesi Cerit köyünden olup emekli, ozanlık geleneğinin yanında özellikle kendi yöresinden derleme ve araştırmalar yapmış, bunarlı çeşitli yayın organlarında ve kitap olarak yayınlamıştır.

Birkaç yıl önce kendi köyü ile ilgili yapmış olduğu derleme ve araştırmalardan bazılarını bir araya getirip kitap haline getirme konusunda yardımcı olmamı istedi. 2014 yılında çalışmayı belirli bir yapıya kavuşturduk. Çeşitli düzenlemelerle de 2015 yılı Ocak ayında basıldı. “Cerit Köyü” adıyla SAGE Yayınlarında 16x24 boyutunda 128 sayfa olarak çıkan kitabın alt başlığı da “Soykütüğü/Cerit Köyünden Bir Ozan” adını taşıyor.

“Önsöz”de Ali Cevat Yürekli, doğup büyüdüğü Cerit köyü ve çevresi ile ilgili derleme ve araştırma hevesinin ta on altı yaşlarına dayandığını belirtir. Diğer yandan kitabın, “Kimler, ne zaman, neredeni, nasıl buraya gelip yerleştiler, şimdi kimler yaşıyor?” sorularına yanıt bulmayı amaçlamanın bir ürünü olduğunu da ekler.

I.Bölüm: Cerit Köyü Soykütüğü

Cerit köyünün coğrafi ve tarihsel durumuna değinilmiş, köyde yaşayan kabileler hakkında bilgi verilerek bu kabilelerden yaşayanlar hakkında ataları ve çocukları, torunları ile birlikte bilgi verilmiştir.

Köyün muhtarları, değirmenleri, hocaları, saz çalanları, ziyaret yerleri, ağıtları ve öykülerinden söz edilmiştir.

II. Bölüm: Cerit’te Bir Ozan Ali Cevat Yürekli

Ozan Ali Cevat Yürekli; yaşamöyküsünü, şiirlerinden örnekleri, basın yayın çalışmalarını, yapıtlarını, yapıtlarının yayınlandığı kaynakları, televizyon ev radyo programlarını, çıkardığı albümleri, aldığı ödülleri, 40. Sanat Yılı Şölenini kendi kaleminden anlatmıştır.

II. Bölüm: Fotoğraflar…

Bu bölümde köy ile ilgili 24 fotoğrafa yer verilmiş, ayrıca çeşitli sayfalarda da fotoğraflar eklenmiştir. Tüm fotoğraflar renklidir.

Ali Cevat Yürekli kimdir?

02.01.1950 Tarihinde Sivas, İmranlı, Cerit köyünde Soğuk bir kış günü tek pencereli bir köy evinde dünyaya gelmişim. İki ana bir baba’dan on kardeşin altıncısıyım. Babam M. Ali annem Güli hanımdır. Babam ilk eşi vefat edince annemle evlenmiş ben annemin ilk çocuğuyum.

1967 yılında kendi köyümden Elif Hanım ile evlendim. Askere gidene kadar köyde babamla beraber çiftçilikle uğraştım. Askerliğimi Eğridir dağ komando okulu ve Kayseri Zincidere Hava indirme tugayında Paraşütçü komando erbaş olarak yaptım. 1972 yılında Ankara’ya göç ettim, bir kamu kuruluşunda memur olarak işe başladım.

Saz çalmayı şiir yazmayı türkü söylemeyi 15-16 yaşlarımda başladım. 1974 yılında ilk Şirin İmranlı isimli kasetimi yayınladım. Aynı yıl bir oğlum doğdu. 1977 yılında eşim hastalıktan dolayı vefat etti. 1978 yılında yine kendi köyümde Şaziye hanımla evlendim. Ondan Serap ve Yasemin isimlerinde iki kızım var. Damla, Ozan, Işılay ve İnci isimlerinde dört torunum vardır.

1986 yılında ikinci kasetim “Şu Gurbet” yayınlandı. 1996 yılında kendi isteğimle çalıştığım kurumdan emekli oldum.

1997 Yılında Ankara’da Kendi köyümün kültür derneği olan Cerit Der’i kurdum. 1997 aynı yıl “Ozanın Gönül Defteri” isimli kitabımı yayınladım. 2006 yılında “Bir Ozanın Kaleminden Yöremiz ve Kültürümüz İmranlı Koçgiri” isimli araştırma ve şiir kitabım yayınlandı. 2007 yılında üçüncü albüm “Anadolu’m” CD ve kasetim yayınlandı. 2010 yılında “Kalemin Dilinden Yüreklinin Telinden” isimli şiir kitabım, 2015 Ocak ayında kendi köyümün tarihi, kültürü soy kütüğüyle ilgili bir araştırma kitabim “Cerit Köyü” yayınlandı.

Kitap, dergi, gazete, antolojilerde 300’ü aşkın şiirlerim, öykülerim yayınlandı. Yayına hazır “Hayat Bir Bikâyedir” adlı isimli hikâye kitabım, “Alevilik ve Edebiyat” adlı araştırma çalışmam hazır. Yöre kültürü olarak 400 ün üstünde yöre fıkraları derleme çalışmam hazır. Yurt içinde birçok konser, festival, şiir yarışmaları, beste yarışmalarına katıldım, birçok dereceler aldım ve halen de katılıyorum. Birçok televizyon ve radyo programlarına katıldım ve devam ediyorum. Sendika, vakıf derneklerde yöneticilik yaptım. İnsanları çok severim, insanlara hizmet etmeyi, yardım etmeyi seviyorum.

Şiirlerimin çoğu sosyal içeriklidir. Kültür Bakanlığında kayıtlı halk ozanıyım Halk Ozanları Derneği’nin iki dönemdir yönetim kurulu üyesiyim. Ozanlık kültürüne hizmet eden bir neferim. Halen Halk Ozanlar Derneği’nin yönetim kurulu üyesiyim elimden geldiği dilimin döndüğü imkanlarımın dâhilinde bu kültüre hizmet etmeye devam edeceğim.

http://sozsanatcilarim.blogspot.com.tr/search/label/Ali%20Cevat%20Y%C3%9CREKL%C4%B0

 
Toplam blog
: 38
: 621
Kayıt tarihi
: 03.12.12
 
 

1953 yılında Hekimhan-Ballıkaya (Mezirme) köyünde doğdu. Akçadağ İlköğretmen Okulunu 1972'de biti..