Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Cesaret önemlidir ama yeterli değildir.

Eğer ki biraz cesursan zaten hayal kuruyorsundur.

Ben kendimi bildim bileli hep daha fazlasını istedim, sahip olduklarımın daha iyisini, sahip olamadıklarımın en iyisini ve hatta hiç sahip olamayacaklarımı. Çok fazla hayal kurdum. Hatta bazen hayata biraz mola verip sadece hayal kurdum. Derseniz ki ne kadarını gerçekleştirebildin o kısma daha sonra değinicem ama şimdilik şunu söyleyebilirim ki o kadar çok hayali kuracak cesaretim hep vardı.

Cesaret önemlidir ama yeterli değildir. Önemlidir çünkü kurduğun her hayal gerçekleşebilir ve bunu yapacak cesaretin yoksa zaten bunun hayalini kuramazsın bile. Burada bahsettiğim cesaret karanlıktan korkmamak, çağırılan her kavgaya gitmek, yanlızlıktan yada yüksekten korkmamak falan gibi bir şey değil. Benim bahsettiğim kendinle yüzleşebilmek, kendinden korkmamak, hatalarını kabul etmek, kendini riske atmak ve en önemlisi değişmekten korkmamaktır.  Çünkü kuduğun hiçbir hayal şimdi olduğun kişiyle ilgili değildir. Hep olmayı istediğin kişiyle ilgilidir. Daha uzun boylu, daha zayıf belkide biraz daha kilolu, yapılı, güçlü, daha çok sevilen, çok duygusal olmayan, biraz daha asi, daha çok beğenilen, hatta ünlü biri, tanınmış, popüler,fame, daha korkusuz, yüzme bilen, uçaktan korkmayan, piyano çalabilen,kolay arkadaş edinebilen, çevresi geniş, daha düzgün konuşan, daha çok kitap okuyan, babasıyla arası daha iyi olan, arkadaşını daha az kıskanan vs.  İşte tüm bunların farkına varıp bunların hayalini kurabilmek bile bir cesarettir. Çoğu insan kabullenemez biraz cahil olduğunu daha çok kitap okuması gerektiğini, konuşurken çok saçmaladığını bunu düzeltemsi gerektiğini. Ama eğer sen daha iyi biri olarak hayal kurabiliyorsan daha iyi biri de olabilirsin. Ben tam olarak bunu yapıyorum. Bazen çok acımasız  hatta saçma olabiliyor ama söz konusu hayallerini gerçekleştirmekse bu katlanılabilir bir sonuçtur. Oyüzden cesaret önemlidir, her şeyin başıdır ve aslında herkeste de vardır biraz.

Ama yeterli değildir. Cesaret yanında inanç olmadıktan sonra sadece bir başlangıçtır. Şimdi 'başlamak bitimenin yarısır.' falan diyenler olabilir. Ama kabul edin ki yarım kalmış bir hayal gerçekleşmiş sayılamaz. Oyüzden başlamakla kalmamak gerek buna inanmak gerek, kendine inanmak gerek. Aksi halde sadece hayallerin geçekleşmiş gibi davranırsın.Cesaret sana sadece gideceğin rotayı belirler, malzemelerini falan temin eder, seni gideceğin ilk durağa bırakır ve sırtını sıvazlayarak arkandan bir kova su döker ama inanç seninle birlikte gelir, yanında oturur,seninle uyur,seninle yaşar.  Cesaretini kaybettiğinde devam edebilirsin çünkü yanında inancın vardır ama inancını kaybettiğinde kendine bile inanmassın artık. O saatten sonra değil seni cesaretin seni sen bile kurtaramazsın. Herkeste biraz cesaret vardır ve herkes hayal kurar. Ama sadece inananlar bunu gerçekleştirebilir. Bu yüzden kendine inan ve kurmaya cesaret ettiğin hayallerini gerçekleştir.

Benim hayallerime gelince...

Hayallerimin çoğu gerçekleşmedi. Şimdi size daha çok gencim de yok efendim daha öğrenciyimde, ben daha devlet kredisiyle zor geçiniyorum da yok ben büyük hayaller kuruyorum da oyüzden henüz gerçekleşemedi falan gibi şeylerden hiç bahsetmicem çünkü kendim bile çoğuna inanmıyorum. :) Benim asıl inandığım bir gün kurduğum her hayal tek tek gerçekleşecek. Sadece biraz daha zamana ihtiyacım var. ;)

 
Toplam blog
: 7
: 405
Kayıt tarihi
: 05.01.15
 
 

Öğrenciyim demem sanırım her şeyi açıklar. Burda her şey kafama göre, yani bana göre .  ;) ..