Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '13

 
Kategori
Komşuluk
 

Cesaret

Cesaret
 

LÜTFEN GÜRÜLTÜ ETMEYİNİZ (GÖRSEL NETTEN )


Komşuluk ilişkileri sosyal dayanışma açısından önemli olduğu gibi, ailelerin huzur ve güven içinde yaşamaları açısından da önemlidir. İyi komşuluk ilişkileri mutluluk ve sevincin paylaşılmasında, sıkıntı ve kederin göğüslenmesinde ayrı bir öneme sahip olduğundan fert ve ailelere toplum içinde destek olur. Dolayısıyla sosyal bünyeyi güçlendirir. Kötü komşuluk ilişkileri de sürekli rahatsızlık, güvensizlik ve yalnızlık hissi uyandırır. "Ev alma, komşu al" özdeyişi, komşuluk ilişkilerinin her iki yönü açısından da son derece isabetli bir tespiti dile getirmektedir. Yine dilimizdeki "Komşu komşunun külüne muhtaçtır", "Komşuda pişer, bize de düşer" gibi özdeyişler ve benzeri deyimler, komşuluk ilişkilerinin anlamını ve boyutlarını göstermek bakımından önemlidir.  Komşuluk ilişkilerinin en kötü örneğini gördüğüm ve o komşu yüzünden sattığım evime halen yanarım. En üst teras katta çok iyi bir komşum vefat ettikten sonra çocukları o evi bir subaya sattılar. Mesleği gereği sık sık şehir dışına çıktığı için orada oturmadılar ve kiraya verdiler. Emlakçı orayı genç bir beye kiraya vermiş hem de o günkü kira fiyatının çok üstünde.  Eve her gün değişik, değişik girip çıkan bayanlar sarhoş bir vaziyette kapılarımızın önünde sızıp kalıyorlardı. Her kes bir birlerine şikayet ediyorlar ama çıkıp ikaz etmiyorlar. O dairede oturan genç benim üzerimdeki dairenin bir üstünde. Benim üstümdeki dairede genç bir karı koca iki de çocukları oturuyorlar, düzgün efendi insanlar. Çatı katındaki kiracının karşısında yine iki çocuklu bir aile var. Apartman 8 daireli bir tek kiracı sonradan evi kiralayan genç. Bir gece yine üstten müthiş gürültüler gelmeye başladı, eşim hastahanede yatıyor yalnızım, şarkılar bağrışlar ve kahkahalar birbirine karışıyor. Uyuyamadım gece saat 3 oldu ama hiçbir daireden ne polisi arayan oldu ne de ikaz eden. “Bu rezalete dur diyen yok. Bu kadar neme lazımcılık olur mu? Bu ne vurdumduymazlık, yok yok bunlar korkak” Diyorum kendi kendime. Nihayet dayanamadım, üzerime pelerinimi alıp kapıyı kilitledim ve üst kata çıktım, benim üstümdeki dairenin kapısına baktım hiç ses yok, onun üstüne çıktım, içki ve sigara kokusu kapı kapalı olduğu halde o katı sarmış. İçerinden şarkı ve bayan erkek kahkahaları geliyor. Büyük bir cesaretle zile bastım, kapı açıldı evi kiralayan genç bey çıktı, büyük bir kızgınlıkla kolumdaki saati gösterdim ve : “Gecenin üçü, bu ne rezalet, sizin insanlara saygınız yok mu? Buradaki insanlar efendiliklerinden dolayı size bir şey söylemiyorlar, ama benim bir yüzüm it bir yüzüm insandır. Ya bu gürültüyü kesip bu rezalete bir son verirsiniz veya polisi, gazetecileri çağırırım, bu evi ne amaçla kullandığınızı herkes biliyor.” Deyince, genç özür diledi ve Bir daha olmayacak,” dedi. Aşağıya inerken benim katımda oturan karşı komşum uyumamış kapıyı araladı ve: “Aman Hoca Hanım bu ne cesaret, bu insanlar sarhoş ya sana bir bıçak soksalar veya içeriye çekip öldürseler yalnız başına nasıl çıkarsın.” Deyince biraz kızgın: Bu apartman bomboş, benden başka oturan ve rahatsız olan yok, baktım ki herkes korkuyor ben her şeyi bir kenara atıp çıktım, korkunun ecele faydası yok.” Diyerek eve girdim hemen ev sahibine mesaj çektim ve: Bu evin adını kara ettirmem evi kimlere verdiniz, gelip olan rezaleti görün yoksa sizle de uğraşırım” diyerek mesajı gönderdim. Ertesi sabah ev sahibi hemen geldi olanları anlattım ve hafta içinde acil apartman toplantısı yapılacağını muhakkak bulunması gerektiğini bildirdim. Toplantıya geldi, o zaman herkes şikâyetlerini dile getirdiler o kiracıyı çıkartmasını istediler. Neticede çıkarttı ama para tatlı geliyor, kirası 700 TL olan daireyi 3 misli fiyatla tekrar verdi tabi gelenler de aynı şekilde devam edince o komşular arasında birlik beraberlik olmayınca, güzelim daireyi satıp çıktık.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..