Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '17

 
Kategori
Mizah
 

Çeşitli Fıkralar

Çeşitli Fıkralar
 

Bir yazarın herhangi bir konu hakkındaki kişisel görüş ve anlayış ve gündelik olayları güzel bir üslupla, kanıtlama gereği duymadan yazdığı kısa fikir yazılarına fıkra denir. Bugün sizlere çeşitli fıkralardan seçtiğim birkaç fıkra takdim edeceğim. Bu fıkralardan bir kaçı Erzurum fıkrasıdır ve Erzurum şivesi ile yazılmıştı. Umarım sıkıntılarınızı bir an olsun unutur gülümsersiniz.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 AYNA

Erzurum’un bir köyünde hiç ayna görmemişler. Köylülerden birinin eline bir ayna geçer,  aynadaki görüntüyü ölen kardeşine benzetir ve “vah gardaşım bene bahir” diyerek eve getirir aynaya sarılır yatar eşi eve gelir bakar ki kocası aynaya sarılmış yatıyor. Aynayı elinden alır, bakar, deliye döner. “Vay gözün kor ola herif beni bu şıfrıntiyinan aldatırsan he” diyerek köyün imamına koşar “Hoca efendi erim beni aha bu şırfrıntıyınan altadır” deyip, aynayı hocaya verir. Hoca aynaya bakar “bacı bu şırfıntıdan ziyade gavata benzir” diye cevaplar.

CEZA

Öğretmenden ceza alan çocuk ceza sebebini annesine anlatıyordu: “Anne arkadaşım öğretmene bir oyun oynadı cezayı ben aldım.” Anne: “Nasıl oldu bu iş?” Çocuk: “Arkadaşım öğretmenin sandalyesine raptiye koydu.” Anne: “Sen bir şey yapmadın mı?” Çocuk: “Yapmaz olur muyum? Raptiye batmasın diye sandalyesini çektim.”

EŞEK OĞLU

Öğretmen Ali’ye sorar: “Söyle bakalım evladım dün okula gelmedin hangi eşek oğlu ile takıldın?” Ali yanıtlar: “ Oğlunuz Hasan’la öğretmenim.”

TORBAYA GOYİR

Taştan amca ikinci kez evlenmiş birinci eşi çok pis ve dağınıkmış. Mahalleden tebrike gelenler sorarlar “Taştan emmi hanımın tertipli mi? Töreli mi?( düzenli mi) adam  “he ele tertipli ele töreli ki memelerini bile torbaya goyir” der.

VELAYET

Boşanma davasına katılan kadın, hâkime: “Hâkim bey çocuğumun bende kalmasını istiyorum. Ben onu 9 ay boyunca karnımda taşıdım.” Hâkim kocaya döner: “Karını duydun bu konuda senin bir diyeceğin var mı?” Koca hâkime: “Tabi var. Hâkim bey farz edelim canınız bir kahve istedi. Kahve makinasına para attınız ve sıcacık kahve önünüze geldi. Sizce kahve makinanın mıdır, yoksa deliğe para atan adamın mıdır?” Hâkim sekretere dönmüş ve. “Çocuğun velayeti babaya bırakılmıştır.”

 

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..