Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Çeşme Ferdi Baba ve balbadem

Çeşme Ferdi Baba ve balbadem
 

işte meşhur balbadem


Pazar gününe yakışır bir gün geçirmek için yola koyulduk. Önce güzel bir kahvaltı ardından tabi ki Çeşme. Hem aile ziyareti, hem pazar keyfi. Keyif denilince sizin aklınıza neler geliyor? Benim aklıma deniz, temiz hava, huzurlu ortam geliyor. Eee haklı değil miyim ama.  :)

O yüzden ilk durağımız, Çeşme Marina Ferdi Baba. Çeşme Marina içinde yer alan bu restoran nasıl huzurlu nasıl güzel anlatamam. Adeta denizin içindesiniz. Etrafınızda yatlar, mis gibi deniz kokusu. Tabi kış olduğu için etraf camlarla kapalı. Ama siz bir de orayı yazın görün. Muhteşem oluyor. Bu arada Ferdi Baba'nın tüm şubeleri de geçen gün İGG ödülü aldı. Gerçekten ödül layığını bulmuş. Neden mi? Yazının devamında anlayacaksınız. :)

Hemen cam kenarı, deniz yanı :) bir masa ayarladık. Koyduk kadehlerimizi. Mezelerden atom, narlı maydonoz, favA vs. çok lezzetli şeyler yedik. Ara sıcaklardan; çok yağlı olmasın diye bizim tercihimiz ızgara kalamardan yana oldu. Öyleee güzelll olmuştu ki ne tuz ne baharat koyma ihtiyacı duyduk. Daha sonra şevketi bostanlı levrek; adı bile şaheserken lezzetini siz düşünün :) Gelelim bir diğer ara sıcağa. Deniz mahsüllü erişte. Evet evet bildigimiz erişte. Ama onu öyle bir soslamışlar kiiiiiii, kreması, baharatları, içerisindeki bol deniz mahsülleriyle bizden tam not aldı.

Balıklardan tercihimiz Peygamber balığı oldu. Onu güzel sosla beraber domates, biber, mantarla buluşturduk. Gerçekten masaya ekmek yetiştiremediler çünkü sosuna bana bana yedik onu. :) Adeta gözümüz döndü yahu :)

Sonrasında meyveler, çaylar, kahveler. Ama asıl bir tatlı var kiiii sormayın gitsin. Yada sorun sorun söyleyim sizde gidince bu lezzetten mahrum kalmayın :)

BALBADEM; evet ismi balbadem. Resimde gördüğünüz gibi bir sufle edasında duruyor. Orta yerine bir kaşık atın da o bademli karamelimsi akışkan sosunun gözlerinizin önünde nasılda havalı havalı süzüldüğüne şahit oldun. Oturur ağlarsınız. Adına şiirler, şarkılar yazarsınız :)

Instagram adresimde videosunu paylaştığımda biraz vicdan yapmadım değil. Ya hamile varsa ? :) Hemen altında not düştüm 'Dikkat! Hamileler izlemesin. ' :)

Sevgilerimle

 
Toplam blog
: 27
: 307
Kayıt tarihi
: 06.12.16
 
 

Baktım ki kilo veremiyorum. Ben de yemeği seçtim :) Gezmeyi, yeme içmeyi seven eski bir bankacı, ..