Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '18

 
Kategori
Güncel
 

Çeşminaz

Çeşminaz
 

“Çocuktan gelin olmaz, gelin olmaz çocuktan.”


Evlilik oyununun tam da içinde bir yerde
Sanki evcilik oynadı Çeşminaz
Olup bitenden habersiz
O gece kadın oldu Çeşminaz
Yüzünü gözünü boyayıp yaşını büyüttüler
Beyaz gelinliği kara bir duvakla örttüler
“Çocuğum ben, ben çocuğum” diye inledi
Kırmızı rugan pabuçlar
Ah Çeşminaz ah! Kaderini kana buladılar.
Sen köle misin satılasın
Birkaç liraya yok sayılasın
Bir boğaz eksik olsun diye
Çocukluğun kimlere edildi hediye.
Annenin başına dayandı silah
Çektirmedi bile bile ah
Boyun büktürdü çaresizlik
Matem derinlerde, ondan bu sessizlik
Oysa oyun oynamak hakkındı senin
Okumak, mesleğini seçmek sonra
Canın isterse evlenir, istemezse evlenmezdin
Şimdi gazetenin ikinci sayfasında
Kara bir haber olarak tarihe geçtin
Bu cahil zihniyet ömrünü yok etmedi mi?
Karnında bebenle kederine terk etmedi mi?
Törenin arkasına saklanıp seni onlar öldürmedi mi?
Adına “istismar mağduru” denmedi mi?
Hadi Çeşminaz, hamuşanlar arasına karışmadan dök içini.
Haykır oralardan buralara
 “Çocuktan gelin olmaz, gelin olmaz çocuktan.”
Affet bizi Çezminaz kaderine dur diyemedik
Kara yazgını bir çırpıda silemedik
Şimdi soruyorum herkese; bu vebal nasıl ödenecek?
Nice Çeşminaz cehalete kurban mı edilecek?

SİBEL UNUR ÖZDEMİR

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..