Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '12

 
Kategori
Söyleşi
 

Cesur kadın Şafak Pavey'le röportaj

Öğrencim Selen KUZAY’la beraber, Türkçe proje ödevi kapsamında, 8 Mart’ta “Cesur Kadın” ödülünü alan CHP İstanbul Milletvekili “Şafak Pavey”le röportaj yaptık. Birçok gazeteciden önce konuyla ilgili olarak kendisine soru sorma fırsatı bulan öğrencimi kutluyor, röportaj  metnini sizlerle paylaşıyorum. 

Selen KUZAY – Küçükken en büyük hayaliniz neydi? Bu hayalinizi gerçekleştirdiniz mi? Neden böyle bir hayaliniz olduğu üzerine hiç düşündünüz mü?

Şafak PAVEY – Küçükken hayvanlarla ve bahçeli bir evde büyüdüm. Konuştuğum ve bana cevap veren bir keçim, müthiş bir sadakatle bağlı olduğum iki köpeğim, tavuklarımız ve kaplumbağalarım vardı. Eğitim için hepsini terk ettim. Büyüdüğümde böyle bir çiftlikte yaşayacağımı hayal etmiştim. Olmadı. Onları çok özlüyorum. Belki de doğayı çok sevdiğim için kendime başka bir meslek hiç düşünmemiştim. Ama hayat planladığınızla karşılaştıklarınızın toplamı oluyor.

Selen KUZAY – Hayatta olmak istediğiniz yerde misiniz? Başka bir yerde, başka biri olmak isteseydiniz kim olmak ve nerede olmak isterdiniz? (daha doğrusu şimdiki hayatınızdan başka nasıl bir hayat isterdiniz)

Şafak PAVEY – Yukarıda anlattım. Doğanın büyük servetinin ve mucizesinin doya doya tadına vardığım bir hayat isterdim. Yeşil bitkiler, zeytin ve ceviz ağaçları yetiştiren bir çiftçi olmak isterdim.

Selen KUZAY – Gençlere ne gibi öğütler vermek istersiniz?

Şafak PAVEY – Önlerine daima yüksek bir hedef koymalılar. Ulaşamasalar bile yakınına düşerler.

Selen KUZAY – Birçok insanın ilham kaynağı olmak nasıl bir duygu?

Şafak PAVEY – Doğrusu bunun farkında olduğumu söylemek zor. Çeşitli yaş gruplarından insanların yoğun sevgisine mazhar olduğumu biliyorum; ama bir ilham kaynağı mıyım, bundan emin değilim. Umarım öyledir. Ancak gurur duyabilirim.

Selen KUZAY – 8 Mart’ta aldığınız çok önemli ve büyük bir ödül. Bu ödülü alırkenki duygularınızı anlatır mısınız? Ve bu ödülün sizin için bundan sonraki hayatınızda bir etkisi olacak mı?

Şafak PAVEY – ABD Dışişleri Bakanı Clinton benimle ilgili konuşmasını yaparken çok mahcup olduğumu hatırlıyorum. Övülürken utanırım. Hayatım boyunca başkalarının hikâyesini anlatıp onlara dikkat çekmeye çalıştığım için, birdenbire benim hikâyemin merkez olması alışık olduğum bir durum değildi.

Ama mutluyum; çünkü ödüller sorunlara dikkat çekerler. Böylece ülkemde ve dünyada yok sayılan engelli haklarına dikkat çekmiş olduk.

Ancak öbür yandan ödüllerin çok ağır bir sorumluluğu da var. Eskisinden çok daha fazla çalışmak ve cesur olmak mesuliyetini üstlenirsiniz. Bu ödülü insan hak ve özgürlükleri için çalışan, hırpalanan; ama asla vazgeçmeyen bütün kadınlar, bütün erkekler ve yok sayılan engelliler için aldığımı düşünüyorum. Dolayısıyla cesaret ödülü beni daha çok korkutuyor.

Selen KUZAY – Geleceğe ilişkin planlarınız neler? Kariyerinize ve siyasi hayatınıza nasıl devam edeceksiniz? Neler yapmak istiyorsunuz?

Şafak PAVEY – Ülkemde konuşmaktan korktuğumuz sorunlarla yüzleşmenin bir parçası olmak ve daha sonra da uluslararası işime geri dönmek geleceğe ilişkin planım olarak görünüyor.

Selen KUZAY – Sizin bana bir sorunuz olursa ben de cevaplamaya hazırım.

Şafak PAVEY – Sadece kucaklıyorum

Çok sevgilerimle…

Teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 11
: 2355
Kayıt tarihi
: 02.09.07
 
 

Özgür Ayhan Özkaynak, eğitimci olarak birçok faaliyette bulunmuştur. TED Mersin Koleji ve İDV Öze..