Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dr Barış Çakır Burun Akademi

http://blog.milliyet.com.tr/burunakademi

14 Aralık '14

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

Cetvel yutmuş gibi burun ucunuz olmasın diye C'li burun estetiği

 

 

C noktası, kolumella ( burnun iki deliği arasındaki bölüm) üzerinde bir estetik noktayı tarif eder. Kolumella break point yada kolumella kırılma açısı da denir. Benim tarifime göre de kolumellar poligon ile infralobül poligon arasındaki sınırdır. Normal bir burunda olması gerekir. Normalden geride olursa deliklerin içi görünür. Fazla belirgin olursa burun sarkık görünür. Bir de erkeklerde C noktası da kadınlardan daha da önemli. C siz erkek burnu, beni kestiler diktiler diye sürekli konuşup durur. 

 

 

-Hiç bir şey anlamadım.

-Hemen sıkılma, 

-Ne anlama geliyor bunlar?

-Çok teknik terimler kullandım ama biraz anlatınca “tamam, tamam” diyeceksin

-Şaşırt beni o zaman

-Tamam. İnsan gözü farkında olmadan sürekli doğal anatomiyi kaydeder. Bu doğal anatomiye aykırılıkları hemen yakalar.

-Sadete gel hocam

-Hoca çok yaşlı ya Barış Bey lütfen :(

-Pardon

-Etrafında, burnu dudağından burun ucuna kadar içine cetvel sokulmuş gibi dümdüz giden burun estetiği gördün mü hiç?

-A, evet!

-İşte o burunlarda C noktası yok.

-Şimdi ilgilenmeye başladım :) Anlatmaya devam et.

 

       Bir instagram resmi yada google da bir burun resmi aç. Güzel bir burun olsun. Mesela Arzum Onan’nın heykel yaparken çekilmiş resimlerini bul. Burun deliklerinin ortasındaki ete bak. Burun deliklerinin bittiği noktanın hemen önünde burun ucuna doğru dönen bir kesit göreceksin. Orası infralobül poligon. İki burun deliğinin arasındaki kesit ise kolumellar poligon. Bu bölge en zor oluşturulan bölgelerden birisi. Doğal bir burun ucu estetiğinde C noktası olmalı. Ameliyatlarımda C noktasını oluşturmak için C dikişi ve C grefti kullanıyorum. Böylece kendi yaptığım burunları bile sokakta gördüm zaman ilk başta ameliyat olduğunu anlamıyorum. 

-Biraz abarttın hocam be, pardon Barış Bey  :)

-Mesela bugün Sirkeci’ de Melek hanımla karşılaştım. Başlangıçta şüpheye düştüm gerçekten burnunu mu yapmıştım. 

-Hadi canım !

-Senin yerine bile ben konuşuyorum,  o kadar da üstüme gelme ama :))

 

Sevgiler

 

Dr. Barış Çakır

bariscakir.com

twitter: cerrahisanati

intagram: @bariscakir__

facebook: op.dr.bariscakir

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 91
: 328
Kayıt tarihi
: 03.03.13
 
 

Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Uzmanıyım. Fulya Terastaki ofisimde hastalarımı kabul e..