Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
 

Cevaba devam

7-Ekonomik sorunlar: A) Aile ekonomisinin yetersizliği. B) Devletin öğrenci yetiştirmek için ayırdığı maddi olanaklarının yetersizliği. C) bilimsel araştırmalara, bütçeden ayrılan paranın yetersizliği. 8- TÜBİTAK' bilim adamı yetiştirme, araştırma çabalarının yavaşlaması. TÜBİTAK ' ın kariyer programı dahi, enson 6 Nisan 2006 tarihinden beri değiştirilmemiştir. 9- Teknoloji geliştikçe, insanlar artık eskisi gibi kafa çalıştırmıyorlar. Kendilerini sıkıntıya sokup yormuyorlar. 10- Özel Üniversiteler çoğaldıkça, araştırmaya ve bilim adamı yetiştirmeye yönelik Devlet üniversitelerinde ki verimli hocalar azalıyor. Verim düşüyor. Onların yeri zor dolduruluyor. 11- Türkiye'de asıl mesele, bilim politikasının sağlam temelleri yok. Akademik gelenekler hernedense yerleştirilemiyor. 12- Eğitimimiz öyle bir duruma geldi ki, "Diplomalı cahil yetiştirme" felsefesi yürürlükte.

Bundan 40 küsür sene önce, 17 yaşında, kimya mühendisi olmak için ABD ye giden, 26 yaşında, en genç Profösör olan, 2 defa Nöbel ödülüne aday gösterilen, Türk Aynştayn'ı gösterilen, Prof. Dr. Oktay Sinanoğlu, zamanındaki Türk eğitimini bakın nasıl açıklıyor.

" Ben temel eğitimimi Türkiye' de aldım. O zaman. doğru bir eğitim vardı. Ve hepsi Türkçe idi. Herkes düşünmeyi, sorgulamayı öğreniyordu. Ezberleme falan söz konusu değildi. Ben Türkiye'den aldığım eğitimle, yurt dışında, en iyi üniversitelerde birkaç yıl birden atladım." diyor. Bu insan, belki genel kültürleri bizden çok düşük olan, ( ki ben buna inanıyorum ) ama bilim adamlarına önem ve değer veren ABD de yıllarca kalıyor. ABD eğitim sisminde, bizdeki gibi abuk subuk konular öğretilmiyordur. İran'ın yerini bilmemek onlar için ayıp sayılmıyor. Birkaç gün evvel, ABD Başkanının İran'la olan sürtüşmesi nedeniyle, Amerikan halkının İranla nekadar ilgilendiğini belirlemek amacıyla, ellerinde Dünya haritasıyla sokaklara çıkan birileri, vatandaşlara, İranın haritadaki yerini sorar. Çoğu vatandaş İranın yeri olarak Avustralya'yı işaretler. Bizim öğrencilere değil İranın yeri, Amazon veya Misisipinin yeri ve saniyede akıttıkları suyun tonunu dahi söylerler. Gerçi kime yarayacaksa. Bu çocuklara, bizim yakın tarihimizi sorsalar, cevap vereceklerini sanmıyorum. İşte bu nedenlerledir ki, Türkiye'de Bilim Adamının yetişmesi zor. Tabi bu nedenlere başka nedenler de eklenebilir. Ülkemizin değiştirilmeye çalışılan sosyal yapısı, din, kültür, milliyetçilik ve ideolojik görüşler vs. gibi. Saygılar sunuyorum.

 
Toplam blog
: 27
: 6561
Kayıt tarihi
: 15.02.07
 
 

20.10.1934 Rize doğumluyum. İlkokulu Artvin ve Rize'de, ortaokulu Erzincan ve Ulukışla'da, öğretmen ..