Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '07

 
Kategori
Blog
 

Cevap ver(m)iyorum...

"Ben Astsolistken" adlı yazıma bir yorum geldi.

"İmla hataları" tarafımdan düzeltilmiş olan... "Yorum" cümlesi şöyleydi:

"Sen yazı da yazma diye bir ses geldi. Evet bence de yazma diye ekledi biri. Sen nefes de alma oksijenimizi bitirme"

Okudum... Bir daha okudum...

"Yanlış anlamış olabilir miyim?" diye düşündüm.

Hangi ruh hali içinde yazılmış olabileceği hakkında fikir yürütmeye çalıştım... Empati yaptım.

Ama hayır... Hangi açıdan bakılırsa bakılsın "yorum özelliği" taşımadığına karar verdim.

Ben müthiş bir yazarım... Harika yazılarım var... Herkes okusun iddiasında olmadım hiç... Olamam da.

"Oldum" sanmanın... Aslında "olmamışlık" olduğunu bilenlerdenim.

Bunca mükemmel yazının arasında, benim yapmaya çalıştığım... Günlük stresin içinde... Bir parça tebessüm ettirebilmek.

İçimden geldiği gibi yazıyorum...

Yazdıklarım genelde çevremde gözlemlediklerim... Yaşan(ma)mışlara... Zaman zaman kendi düşüncelerimi de katarak... İçinde yaşadığımız toplumda... İnsana ait davranış ve olayları anlatmaya çalışıyorum.

Bu bilimsel yazı yazamayacağım... Veya ülke sorunlarına duyarsız olduğum anlamına gelmez... Gelmemeli de.

Ama o konularda o kadar güzel ve çok yazı var ki... Farklı br pencereden bak(tır)mak istedim hayata.

Mesleğimden dolayı "çok da bilinçli olarak" sağlık konusunda... Veya okuduğum kitaplar-seyrettiğim filmlerle ilgili de yazabilirim.

Gündemi çok iyi takip eden bir insan olarak "siyaset" hakkında yazmak... Hiç de zor değil benim için.

Ama tercihimi... "Hayatın içinden" olan blog sayfa başlığım "doğrultusunda" kullandım.

Zaman zaman yazdıklarım farklı yorumlanabilir.

Anlatmak istediğim... Farklı anlaşılabilir.

Çünkü ne anlatırsanız anlatın... Karşınızdaki kişi kendi "göre" süzgecinden geçirecektir okuduklarını.

Her yazıyı okumak veya yorum yapmak gibi bir zorunluluğumuz yok.

Yorum "yazı alanının dinamiğidir."

Kırıcı olmayan "olumsuz yorumlar" bana hatalarımı gösterir. Dikkat ederim aynı hatayı yapmamak için.

Hepimizi mutlu eden "olumlu yorumlar" ise yüreklendirir. Daha iyisini yazabilmek için güç verir.

Yorum kelimesinin birinci dereceden anlamı "değerlendirme" dir.

İzah etme... İzahat... Teşrih etme... Şeklinde devam eder kelimenin sözlük anlamı.

Anlam çıkarma... Tefsir ise ikinci anlamıdır kelimenin.

Yani bunlardan hiçbiri "Hakaret etmek... Terbiyesiz davranmak... Kişilik haklarına saldırı" anlamına gelmez.

Bir yazıya yorum bölümü konulmuşsa eğer... "Beğendim" veya "Beğenmedim" yazabilirsiniz.

Veya o yazı ile ilgili bir fkriniz varsa belirtebilirsiniz.

Ama yorum bölümünü "yazana terbiyesizlik etmek için" kullanamazsınız.

Yazı veya konu hakkında olumlu veya olumsuz düşüncelerinizi belirtebilirsiniz... Ama "yorumlarınızı kişiselleştiremezsiniz."

Bunlar yorum yapmanın olmazsa olmaz (yazılmamış) kurallarıdır.

Bu nedenle de "yorum" başlığı altında yazılan bu cümlenin... Yorum özelliği taşımadığını... Saldırgan bir tutumla "neye veya kime olduğunu bilmediğim" bir öfkenin "dışavurumu" olduğunu düşünüyorum.

Yazıma gelen "yorumdanuzak" cümle sayesinde... Biraz da olsa "kendimi ifade edebilme" fırsatı buldum.

Ne demişler "Her şerde bir hayır vardır."

 
Toplam blog
: 139
: 1916
Kayıt tarihi
: 12.04.07
 
 

Bana biri kendini anlat dese, susar kalırım. Her konuda çılgın bir istekle konuşan ben, işte o anda ..