Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '09

 
Kategori
Güncel
 

Cevap veriyorum; Serbülent...

Cevap veriyorum; Serbülent...
 

“Levent ve Bülent, oğullarıyla balık tutmaya gittiler. Levent, oğlunun tuttuğu balığın iki katı kadar balık tuttu. Bülent de, oğlunun tuttuğu balığın iki katı kadar balık tuttu. Toplam 21 balık tutulmuştu. Levent’in oğlunun adı Mert’ti.
- Bülent’in oğlunun adı nedir?
- Her biri kaç balık tutmuştur?”...

''MİLLİ Eğitim Bakanlığı tarafından ilköğretim okulları 3’üncü sınıflara dağıtılan ‘İlköğretim Matematik 3 Öğrenci Çalışma Kitabı’nda yer alan mantık sorusu tartışma yarattı. Bu sorunun ilköğretim üçüncü sınıf öğrencileri için ‘kazık soru’ olduğu belirtilirken, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, konuyu Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu'na iletme kararı aldı.'' ( Milliyet Ana sayfadan)

Sevgili Levent ve Bülent, iki iyi aile babasıdırlar (Rahmetli Hulusi Kentmen edalı...). Her ikisinin de, gelir düzeyleri oldukça iyidir...İstanbul'da, şehir merkezinden bir saat mesafede yer alan ve, az kalan yeşillikler (!) içindeki bahçeli ve 200 metrekare yerleşim alanına sahip, ''Tirip-leks'' havuzlu villalarda ikamet etmektedirler (Bir diğer deyişle, Rezidanslarda...!). Levent ve Bülent'in, ne iş ile iştigal eyledikleri bilinmemekle beraber, Gayetten Mü-Tevazu bir yaşamları vardır...(Allah daha çok versin..!)

Her ikisininde; dünya tatlısı, birer oğulları vardır (Evin tek evladıdırlar...). (Paralı) Kolej eğitimi aldıkları muhtemeldir. Okul servislerinin ücret politikalarından dolayı, okula babalarının şöförü tarafından bırakılmaktadırlar... Derslerinin, ''eh işte'' idare eder tarzı olduğu düşünülmektedir... Ama; elektronik dünyasının en son icatlarını, gayet güzel takip etmektedirler (Son model navigasyonlu ve oyun dolu cep Telefonları, Bilmem kaç ciga bayt'lı leptopları, Soni pleysteyşınları, vesayire, vesayire...). Okuldan arta kalan zamanlarında, İnternet üzerinden oyunlar oynayarak, zekalarını geliştirmektedirler...! Hafta sonları ise; sevgili Levent ve Bülent, sevimli oğullarını yanlarına alarak, suları çekmeye başlayan çekmece gölüne, balık tutmaya giderler... (Bu arada, Olta takımları İtalya'dan gelmiştir...). Maksat; çocuk, doğa ile başbaşa olsun felan, filan...

Bir gün; Matematik öğretmenleri, onlarla beraber diğer sınıf arkadaşlarını yazılı yapar, ve bir soru sorar...

- Soru, '' Levent ve Bülent, oğullarıyla balık tutmaya gittiler. Levent, oğlunun tuttuğu balığın iki katı kadar balık tuttu. Bülent de, oğlunun tuttuğu balığın iki katı kadar balık tuttu. Toplam 21 balık tutulmuştu. Levent'in oğlunun adı Mert'ti. Bülent'in oğlunun adı nedir?, her biri kaç balık tutmuştur?..

Cevap veriyorum; Bülent'in oğlunun adı ''Serbülent'tir...'', Her birinin ''7'' adet balık tutması gerekiyor normal şartlarda... Ama, balıkların Psikolojik durumlarına bağlıdır birazda... Eğer; bu alık balıklar, o hafta sonu intihara meyilli ise, 21'den fazla (Yani toplu) intihar etmeleri gerekiyor... Çünkü; İtalyan malı oltalar, bu konuda tamamen profesyonel işidir...!

Herkese sonsuz saygılarımla sevgili dostlar...

 
Toplam blog
: 122
: 2970
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Ankara Doğumluyum... Yazı yazmayı, çizmeyi, okumayı, izlemeyi, dinlemeyi, vb...vb... seviyorum. Bodr..