Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '08

 
Kategori
Eğitim
 

Cevap

"Eğitim Fakültelerinde, eğitim bilimleri derslerine İlahiyat Fakültesi Öğretmenleri mi girmeli" başlıklı yazıma, Sayın Canmehmet beyin gönderdiği mesaja vereceğim cevabım, cevap sütununa siğmayacağı için bu sütunu kullanacağım.
"Eğitim ve öğretimde daha başlardayız" diyen Sayın Canmehmet Bey'in, Türk Milli Eğitim'in geçirdiği safhalar hakkında yeterli bilgisinin olmadığını zannediyorum.
Eğitim ve öğretimin daha başlarda olduğunu, çocukların okulda yolunu, caddesini, trafiği dahi iyi öğrenemediğini, yetişen mühendislerin henüz köprü, yol ve baraj dahi yapamadıkları örnekleriyle desteklemeye çalışmıştır.


Okula henüz başlamamış bir çocuk, olumlu veya olumsuz ahlak ve kişilik alışkanlıklarını önce aileden alır. Çünkü cocuk kız sa anneye, erkekse babaya benzemeye çalışır. Ailenin yaşantısı ne olursa olsun, çocukları nedeniyle tarzlarından vazgeçmezleri davranışlarında dikkat etmeye çalışırlar ama maalesef bu da devamlı olmaz. Çocuk ailedeki davranışlarla karakterini oluşturur. Bu olumlu veya olumsuzdur. Bunu değiştirmek zordur. Ancak bunların kötü ve iyi taraflarını okulda öğrenir. Büyük eğitimci Janjak Rous'a eğitilmesi için, iyi huylu olması için bir çocuk getirirler. Ruso, çocuğun kaç gün olduğunu sorar. Bir haftalık, cevabını alınca - Bu çocuğu eğitemem, bu huyunu almıştır, der. İlk okul çocuğa herşeyin iyi tarafını öğretir, bireyin bu ülke için nekadar değerli olduğunu öğretir, toplum içindeki fertlerin kazanılmış özgürlüklerinin sınırlarını öğretir, aileden edindiği olumlu ve olumsuz kazanımların iyi ve kötü taraflarını öğretir. İyi bir vatandaş olmayı öğretir. Kişilik haklarını ve onu kullanmasını, korumasını öğretir. Çocuğun ailede öğrendikleriyle, okulda öğrendikleri çelişiyorsa, işte o zaman, ikilem başlar ve doğruya varıncaya kadar çocuk bunalımda kalır. Okul yönetiminin velilerle iş birliği yapmasının amacı budur. Çocuğu kurtarmak. Yoksa, Sayın Canmehmedin dediği gibi okul çocuğa yalnız sokak, cadde, trafik öğretmiyor. Bunu da öğretiyor ama, çocuk aileyle uygulama yapmazsa bir faydası olmaz.


Mühendisler, yol, baraj, köprü yapamıyorlar, derken, Eğitim ve öğretimin verimsizliğini belirtmeye çalışan Sayın Canmehmet, Türk mühendislerine Türkiye'de çeşitli mülahazalarla iş vermiyorlar, bunun için teknik elemanlarımız işlerini ve mesleklerini yurt dışında uygulamakta ve büyük de başarılar elde etmektedirler, demesini beklerdim. Yoksa eğitim ve öğretimin daha başlarda olması kasitli bir yorumdur. Eğitim ve öğretm 85 yıllık Türkiye Cumhuriyeti dönemi içinde zirveye çıkmıştır. Ama bazı zamanlarda da zirveye çıkan Eğitim ve öğretimin ayağından çekerek yere indirmişlerdir. Zaman zaman tırmanma atakları da engellenmiştir.
Sayın Canmehmet, "Eğitim fakültelerinde, eğitim derslerini İlahiyat fakültesi öğretmenleri mi versin" önerisine "EVET" Mİ DEMEK İSTİYOR. VERDİĞİ ÖRNEKLERLE BUNU DEMEK İSTİYORSA AÇIKCA BELİRTMELİDİR. GERÇEKTEN ÖYLE İSTİYORSA GELECEK İÇİN BEKLENTİSİ NEDİR. Açıklamasa lazımdır.
Hoşca kalın.

 
Toplam blog
: 27
: 6561
Kayıt tarihi
: 15.02.07
 
 

20.10.1934 Rize doğumluyum. İlkokulu Artvin ve Rize'de, ortaokulu Erzincan ve Ulukışla'da, öğretmen ..