Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Cevizli Kakaolu Çikolatalı Kek Tarifi- Resimli anlatım

Cevizli Kakaolu Çikolatalı Kek Tarifi- Resimli anlatım
 

Bu aralar nedense çikolatalı Kek ve Kurabiyeye takmış durumdayım. Friends'i izlerken birinin elinde gördüm sanırım, görmez olaydım. O gün bugündür burnumda tütüyor.

Dışarıda tam aklımdakini bulamayacağım düşüncesiyle, hiç maceraya atılmadım. Açıkçası içi boş çıkacak bir sünger kekle karşılaşırsam yaşayacağım hayal kırıklığından çekindim.

Onun yerine kendi istediğim gibi bir keki, üşenmeyip yapayım ve sevdiklerimle de paylaşayım dedim. Bilmem iyi etmiş miyim?


 

Kek krizim ilk gece, henüz sıcakken art arda yediğim 3 dilimle bastırıldı. Ben keki en çok sıcakken seviyorum, hem daha nemli hem daha lezzetli oluyor. Daha sonra yiyeceksem de çok az ısıtıyorum, inanın çok fark ediyor:)

Fotoğrafını Facebook'da paylaşınca kek bir anda fenomen oldu. Hatta Hollanda'daki arkadaşım, bir ay sonra İstanbul'da olacağını ve ona da biraz ayırıp, derin dondurucuda saklamamı önerdi. Dondurucudan çıkıp, çözülünce tadı nasıl olur hiç bilemiyorum ama o istedi, ben de yaptım:)

Hiç unutmam... İlkokuldayken bir gün velilerden biri sürpriz yapıp, derse kek getirmişti. Aman nasıl sevinmiştik. Sonra sınıftaki öğrenci sayısına göre dilimlendikçe, her birimize arkası görünür incelikte kekler dağıtılmıştı da nasıl bozulmuştuk. Yahu annem evde her Allah'ın günü kek yapardı zaten, neden bu kadar dert edindiysem artık... Hatta onun yaptığı keklerin pişmiş hallerinden ziyade, her şeyi karıştırdığı ve henüz fırına koymadan önceki haline çay kaşığıyla dalmaya bayılırdım. İçinde çiğ yumurta filan olduğundan, "yapma-etme" derdi ama dinleyen kim? O vanilya öyle davetkar kokardı ki... Mis... Mis! :)

İşte şimdi size öz anneciğinizin göstermeyeceği sabır ve detaycılık örneği göstererek, adım adım fotoğrafladığım Kek hazırlık aşamalarını, en basit şekliyle anlatmaya başlıyorum:)

Adım Adım Fotoğraflı Anlatımıyla

Cevizli Kakaolu Kek Tarifi

Malzemeler:

(20 dilimlik:)

4 adet Yumurta

1,5 su bardağı Toz Şeker

3/4 su bardağı Sıvı Yağ

1 su bardağı Süt

3,5 su bardağı Un

1 paket vanilya

1 paket Kabartma Tozu

3 dolu yemek kaşığı Kakao

1 su bardağı iri parçalar halinde Ceviz

3 yemek kaşığı kaynar su

Tercihe göre 1 paket Bitter Çikolata

İlk iş olarak 4 Yumurta ve 1,5 bardak Toz Şekeri, geniş ve derince bir kapta (mümkünse cam kase olsun) mikser yardımıyla iyice krema haline gelene kadar karıştırıyoruz.

 

 

 

  

 Sonra 3/4 su bardağı Sıvı Yağ ve 1 bardak Süt ilave edip, karıştırmaya devam ediyoruz.

 

  

 

 


  

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

Sıvı şeyler eklemeyi tamamladık sayılır. Şimdi sıra geldi diğerlerini sırasıyla eklemeye.

3,5 bardak Unu eklerken, topaklanma olmaması için, siz de benim gibi tel süzgeçten yardım alabilirsiniz.

  

 

 

  

 Arkasından Vanilya ve Kabartma Tozunu da ekliyoruz.

  

 

 

  

3 dolu yemek kaşığı kadar da Kakao ilave edip, sonrasında da çok fazla ufalamadığımız Cevizleri ilave ediyoruz.

  

 

  

Kakao bana yetmez, içinde biraz çikolata da olsun derseniz, tercih ettiğiniz bir çikolatadan parçalar ufalayıp, ekleyebilirsiniz.

Ben tercihimi Üzümlü Fındıklı ve Bademli Bitter Çikolatadan yana kullandım.

  

Şimdi sıra karıştırmaya geliyor. Katı malzemeleri ekleyince, bir daha mikserle karıştırmak pek tavsiye edilmiyor. Onun yerine uygun bir kaşıkla, iyice homojen hale getirecek şekilde kendiniz karıştırabilir, biraz da arka kol kası çalışmış olursunuz:)

 

  

  

 Şimdi son olarak içerisine 3 yemek kaşığı kadar kaynar su ilave ediyoruz ve karışıma iyice yediriyoruz.

  

 

  

Kek için kullanacağınız benzer büyüklük ve derinlikte kek kalıbınızı, sıvı yağ ile biraz yağladıktan sonra, bir peçete yardımıyla içinin her yerine, yanlarına ve ortasının kenarlarına bu yağlı peçeteyi uyguluyoruz.

 

  

 

  

  

Hazırladığımız Kek karışımını, yağladığımız kalıba homojen şekilde döküyoruz.

 

  

 

 

  

 

İşlem tamamlanınca, kalıbı biraz titreterek, ya da dikkatlice tezgaha küçük hareketlerle vurarak, kekin üst yüzeyinin düz hale gelmesini sağlıyoruz.

 

  

Yaklaşık 10 dakika kadar ön ısıtma yaptığımız 180 C derecelik fırının, orta gözünde, bir fırın tepsisi üzerine yerleştirip, hemen kapağını kapatıyor ve yaklaşık 40 dakika sonra çıkarmak üzere fırın sayacını ayarlıyoruz.

  

  

 

  

Fırınınızın markası, modeli, turbo özelliği olup, olmamasına göre bu süre değişebilir tabi. Siz yine de ilk 25-30 dakika, yani pişip, kabarmaya başladığı o dönemde, kapağını açmamaya ve ısı kaybı yaşatmamaya özen göstermeye çalışın en iyisi. Yoksa aynen söner zavallıcık:)

  

Sonrasında göz kararı olarak, pişmesine yakın olduğunu düşündüğünüz süreçlere geldiğinizde, bir kürdan batırıp, çıkararak, kürdana bulaşan iç malzemelerin yoğunluğundan, içinin ne derece çiğ ya da pişmiş olduğuna kanaat getirip, tercih ettiğiniz o en uygun zamanı kendiniz belirleyebilirsiniz.

 

  

 Kek istediğimiz kıvamda piştiğinde bir fırın eldiveni yardımıyla, elimizi yakmadan dışarı çıkartıyoruz ve uygun bir tabağın içine ters çevirerek bırakıyoruz.

  

Eğer en başta kek kalıbını yağlama işlemini, her yerine güzeeelce yaptıysanız, herhangi bir müdahaleye gerek kalmadan, bir kaç dakika içinde kek, kendi kendine hop diye tabağın içine, şeklini hiç bozmadan düşüyor zaten:)

 

 

  

 Çikolatalı Kek krizimi çözmeye yettiği gibi, sevdiğim konu-komşu, arkadaş, misafir herkese bol bol ikram ettim. Haydi darısı başınıza:)


Afiyet olsun:)

 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..