Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '08

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Çevre dostu, kese kağıdı

Çevre dostu, kese kağıdı
 

......kesekağıdı


Geçen gün, marketten bir alışveriş yaptım. Ayıptır söylemesi, 230 lira tuttu. Çeşitli bir sürü ürün. Kasada ödemeyi yaptım. Baktım ürünleri koyacağım tarafta ufak naylon poşetler var. Zaten sinir oluyorum o şeylere. Kızdan daha büyüklerinden istedim, yokmuş. Büyük torba olsa iki adet yetecekken, ondan fazla poşet doldurdum.

Malzemeleri dolaba yerleştirince yerler poşet doldu. Ufak ufak, çöp poşeti de olmaz. Hepsini birinin içine doldurup, çöpe attım. Sonra, kendi kendime hayıflandım... Neden alışverişe giderken yanıma bir büyük bez torba almadım diye.

Marketçiler, insanlara neden bir sürü naylon poşet vereceklerine, bez torba vermezler. Neden reyonlardan aldıklarımız için çeşitli boylarda kese kağıdı bulundurmazlar. Bu meretleri yaksan, havayı zehirler; atsan 200 sene yok olmaz... Bela bir şey!

***

Dayım, belediye fen işleri şoförüydü. Maaşa katkı işlerinden biri de eski gazete kağıtlarından kese kağıdı yapıp, bakkala manava satmaktı. Bazen yardım ettiğim için, yapmayı bilirim. Çoğu durumda da iki saniyede yapıp kullanırım. Dayım, yapışkan olarak suyla karıştırdığı unu kullanırdı. Ben, elime ne geçerse kullanırım. Seloteyp, yapışkan, kürdan, iğne, ince dal v.s... Her şey olur. Bir tane örnek yapıp, ek olarak koyuyorum.

Ben, örneği dosya kağıdından yapıp seloteyple yapıştırdım. Siz de deneyin. Bakın, zor bir şey mi? Belki origamiye de merak sararsınız!...

Bana sorarsanız, naylon poşeti yasaklamak çok hayırlı bir iş olacaktır. Hepimiz bu işe son verilmesi için gerekli yerleri uyarma zahmetinden kaçınmayalım. Örneğin, en basiti adamların şikayet kutularına iki satır yazıp atalım. Ya da en azından kasadaki görevliye bile şikayet etsek, çok şikayet olunca bunalıp, o da amirine söyler.

Kurtulalım çevreyi mahveden şu pis şeyden ya hu!..

Erdoğan Sahin-ilg. blog: (mart 2007) http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=29081

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..