Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '14

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Çevre temizliği

Epeydir "ÇEVREMİZİN TEMİZLİĞİ" konusunda yazmak istiyordum. Sürekli gözüme çarpıyor.  Belki az da olsa katkım olur . İnsanlar okuyup gerekenleri yaparlar veya biraz daha dikkatli olurlar. En azından çocuklarını uyarırlar. Kendileri de çocuklarına örnek olurlar diye düşünüyorum. Sizler için çok önemsiz olabilir ama ben bu konuya takmış vaziyetteyim. Okuduktan sonra belki sizler de bana hak verirsiniz.

Bahar geldi. Havalar ısındı. İnsanlar park ve bahçelerde zamanını geçiriyor.

Dikkatimi çeken şey herkesin sorumsuzca çevreyi kirletmesi.  Ellerinde ne varsa iki adım ilerde çöp kutusu varken oraya değil, yerlere atması. Çöpleri yerlere atan insanları bir kaç kez uyardım. Nerdeyse ben suçlu oluyordum. 'Sana ne 'diyorlar. 'Her yer temiz de biz mi kirletiyoruz' diyorlar. Ellerinde çiğdem (ay çekirdeği) sahilde oturup yiyorlar.  Çöpler yine yerlerde. Ben Belediye Başkanı olsam bu çiğdemi yasaklardım herhalde. Herkes evinde yesin. Ya da başka bir poşete çöplerini atsınlar. Yerleri kirletmesinler.

Köpeklerini gezdiriyorlar.  Kaldırımlar hep köpek pisliği. Tabii köpek sevgisinin sorumluluğunu yerine getirenler de var ama çoğunluk dikkat etmiyor.

Hafta sonları sahilde çimlerde oturup piknik yapıyorlar. Kalktıklarında yerlerde şişeler, kağıtlar, çöpler.." Sigaralarını söndürüp mazgallara atıyorlar. Sanki orası çöp kutusu. Piknik alanları,sahiller hep aynı.  Çöplerini bırakıp gidiyorlar.

Deniz de çöpten nasibini alıyor. Geçtiğimiz günlerde üç genç kız sahilde oturuyorlardı. Ellerinde dürüm vardı. Yediler. Kağıtlarını denize attılar.  Ben hemen uyardım. Bu gençler lise öğrencisi. Güya eğitimli. Bana 'özür dileriz 'dediler.  Belki bir daha atmazlar. Benim sözlerimi anımsarlar. Kola şişeleri,cam şişeler,otomobil lastikleri daha neler neler. Denizlerden çıkarılıyor hep bunlar.

İnsanlar evlerinde de böyleler mi. Bilemicem. Bu kadar sorumsuzluk olabilir mi? Çevre temizliğine neden önem vermezler anlamıyorum. Her insanın arkasında temizlik  görevlisi mi olmalı.

Nasıl bulmak istiyorsak öyle bırakmalı, çevremizdekileri de uyarmalıyız.  Belki küçük de olsa faydamız olur.

Evlerimizde temizliğe nasıl dikkat ediyorsak gezdiğimiz mekanları, bulunduğumuz her ortamı temiz tutmalıyız.

 
Toplam blog
: 49
: 816
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Okumayı çok seviyorum. ..