Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '07

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
1933
 

Çevreye saygılı otomobil: Honda Civic IMA

Çevreye saygılı otomobil: Honda Civic IMA
 

Akaryakıt fiyatlarının pahalı olması sebebiyle ülkemizde dizel otomobillerin sayısı gittikçe arttı son birkaç yılda. Günümüz dizel araçları az yakıt tüketerek ve performanslı motorlarıyla müşterileri kendilerine çektiler. Artık onlar gelişen teknoloji sayesinde çok da gürültülü çalışmıyor ; hantallıklarıyla sizi strese sokmuyor. Ayrıca benzinli kardeşleriyle aralarındaki çok uçuk olmayan ve çabuk telafi edilebilir fiyatları onları iyice cazip kılıyor.

Ancak petrol kaynaklarının azalması; fosil yakıtların atık olarak dışarıya verdiği zehirli gazlar ; küresel ısınma ve kuraklık tehditi otomobil üreticilerinin farklı yöntemleri denemesine neden oldu. Bunu sonucunda hidrojenle çalışan araçlar ve elektrik motorlu araçlar geliştirildi. DÜnyanın birçok ülkesinde de satışlarına başlandı bu araçların.

Henüz ülkemize ithalleri hususunda kesin veriler yok ancak Honda bu konuda daha cesur davranarak ülkemizde benzinli motora elektrik motor desteği sunduğu güç organıyla donattığı Honda Civic IMA 'yı satışa sundu.

Araçla ilgili detaylara gelince:
1339 cc lik benzinli bir motora sahip olan araç; arka koltukların arkasına yerleştirilmiş 20 HP lik bir elektrik motorundan da destek alıyor. Benzinli motorun gücü 95 HP, torkuysa 123 Nm. Elektrik motoruysa 103 Nmlik torka sahip. Araç gereken güce göre bu iki motorun bir arada ya da tek başlarına çalışmasıyla hareket ediyor.

Kısaca bu iki moroun kombinasyonunu şöyle anlatabilirim:
Aracın durduğu yahut 50 km/s hıza kadar yaptığı sabit hızlı hareketlerde benzinli motor stop ederek görevi elektrik motoruna devrediyor. Bu tüketimi düşürdüğü gibi aynı zamanda araç içinde motor gürültüsü duymanızı engelleyerek konfora katkı sağlıyor. Sakin olarak yapılan hızlanmalarda benzinli motor devreye girerek ''düşük hız'' subap zamanlamasıyla çalışarak elektrik motorundan da destek alıyor. Ani hızlanmalardaysa benzinli motor ''Yüksek hız'' subap zamanlamasına geçiyor ve aracı yeterli derecede hızlandırıyor.Yüksek hızlarda sabit seyredildiğindeyse benzinli motor tekrar ''düşük hız '' zamanlamasına geri dönüyor.

Peki elektrik motorun şarjı nasıl ediliyor?
Yaptığınız frenler ( buna ayağınızı gazdan çektiğinizde gerçekleşen motor freni de dahil) elektreik motorunu şarj etmek için kullanılıyor.Aracın performans varilerinden bahsetmem gerek biraz. Düşük hacimli bir motor kullanılmasına rağmen 1.6 litrelik otomatik şanzımanlı bir araçla yaklaşık değerlere sahip. Sahip olduğu CVT şanzıman performansı törpülese de yine de çok fazla kan kaybettirmiyor.

Otohaber dergisinin testinde 0-100 hızlanması 12.6 saniye verilirken;
Auto Motor & Sport dergisinde bu hızlanma değeri 12.3 saniye.
Yakıt tüketimine gelince : Eğer teoride oldukça etkili görünen kullanımı yani sert gaz hareketleri yerine yumuşak sürüşü tercih ederseniz 100 kmde yakıt tüketimini 4.3 litreye kadar düşürebilmek mümkün. Normal bir şehiriçi kullanımındaysa bu değer Otohaber'e göre 6.1 litre Auto Motor & Sport 'a göreyse 4.6 litre.
Fiyatlandırmaya gelince:

Avrupada bazı ülkelerde bunun gibi çevreye duyarlı otomobillerin vergilerinde büyük indirimlere gidiliyor.Ancak ülkemizde henüz bunun gibi bir durum söz konusu değil. Türkiyede anahtar teslim satış fiyatı 49.900 YTL.

Bir sonuca bağlamak gerekirse ; çevreci otomobiller her geçen gün daha da artıyor yollarda. Bunlar en çok tutulan araçlarla karşılaştırıldığında büyük dezavantaj sunmuyorlar. Daha geliştirilmesi gereken çok noktaları olmasına karşın güzel başlangıçlar yapıyorlar. Bugün Honda yarın bir başkası; çevreye saygılı otomobillerin her geçen gün daha da artması dileğiyle.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 9
Toplam yorum
: 14
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 1240
Kayıt tarihi
: 21.05.07
 
 

1988 doğumluyum. ODTU endüstri ürünleri tasarımı birinci sınıf öğrencisiyim. Farklı fikirler görmek ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster