Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '15

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Çeyiz parası nedir? SSK çeyiz parası nasıl alınır?

Çeyiz parası nedir? SSK çeyiz parası nasıl alınır?
 

çeyiz parası


Çeyiz parası diğer bir değişiyle evlenme ödeneği nedir?

Evlenme ödeneği yetim aylığı alan bekar kızların evlilik çağına geldiklerinde çeyiz paralarının belli bir katı kadarını ödenen miktardır. SSK tarafından ödenen bu miktar başvuru neticesinde verilmektedir.

Çeyiz parasından kimler yararlanabilir?

Çeyiz parasından sadece kız çocukları yararlanabilmektedir. Kız çocukları anne ve babasından ölüm (yetim) aylığı alıyorlarsa yararlanabileceklerdir. Erkek çocuklarının böyle bir hakkı yoktur.

Dul bayanlar bu fırsattan yararlanabilir mi?

SSK sorgulama ile elde edeceğiniz bilgi ile de göreceğiniz gibi dulların bu fırsattan yararlanması gibi bir durum yoktur.

Çeyiz parasının miktarı ne kadar?

Çeyiz parası ay olarak aldığınız yetim aylığının 24 katı şeklinde verilmektedir. Yani basit bir şekilde açıklamaya çalışılırsa 750 TL yetim aylığı alan bir bayan 18 Bin TL çeyiz parası alacaktır.

Çeyiz parası alan bayanın yetim aylığı kesilecek mi?

Evet çeyiz parasını almaya başvuran kişinin yetim aylığı SGK tarafından kesilecek ve bu tarihten itibaren bir daha ödeme yapılmayacaktır. 

Kız çocuklarının yetim aylığı alması ile aynı hak dosyasından yetim aylığı alan diğer şahısların aylığında bir kesinti olacak mıdır?

Kız çocuklarına 2 yıllık para peşin ödendiğinden dolayı bu gelir anne, kardeş, dede gibi kişilerin gelirlerine artma durumu evlilik tarihinden 2 yıl sonra olacaktır.

Çeyiz parası için başvuran bayanın boşanması durumunda yetim aylığı tekrar bağlanır mı?

Hayır bağlanmaz, çünkü yetim aylığının 24 katı peşin ödendiğinden dolayı böyle bir durum olmayacaktır.

Çeyiz parası alan kız çocuğu sağlık yardımı alır mı?

Çeyiz parası alan kız çocuğu eşinden dolayı bir hakkı gelmezse 2 yıl boyunca sağlık yardımı SGK tarafından sağlanacaktır.

 
Toplam blog
: 17
: 1642
Kayıt tarihi
: 29.06.14
 
 

Merhaba, Vatanımı seven biriyim. Boş zamanlarımı siyasi yazıları okuyarak veya yorumlayarak g..