Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '19

 
Kategori
Hukuk
 

Ceza Masal Hapis Hikâye

Reform denilen yeni yargı paketini merak etmiştim. TV’de kulak misafiri oldum. Tam ben dinlerken cezanın infazında önceden üçte ikisi yatılıyordu şimdi yarısı denildi. Gerisini dinlemedim.

Başta siyaset olmak üzere herkes bu yargı reform(!)unu uygun bulmuş kabul etmiş, itiraz eden yok; hatta çok beğenilmiş!

Madem kanunlar adil niye mahkeme salonlarında birbirinize giriyorsunuz, TV’lerde ağlıyorsunuz, sokaklarda idam diye bağırıyorsunuz? Bunlar sizin kabul ettiğiniz kanunlar!

Adam 10 yıl ceza alacak 5 yıl yatıp çıkacak! 10 yıl ceza niye verilir bir insana? Parkta armut soyduğu için mi? Birinizin yüzüne kezzap attığı için mesela! Öldüresiye dövdüğü için.

Uzaylılara karşı mı işliyorlar bu suçları, siz mağdur oluyorsunuz! Sizi bizi kandırıyorlar görmüyorsunuz. 10 yıl diyor 5 yıl yatırıyor. 5 yıl hapis ver o zaman yatmayacaksa niye 10 yıl diyorsun. Bana ne senin 10 yılından. Cahil insanlar verilen cezaya bakıyor. 10 yıl ceza aldı diyor, bana ne 5 yıl yattı! Ülkenin %70’i bilinçsiz nasılsa, beni niye kandıramıyorsun?

Affa gerek yok ki  10 yıl ceza alan 5 yıl yatacak bu af zaten. Ülkenin %70’i affa karşı olsa nolur, tepki göstermeyerek affı onaylıyorsun zaten.

Türkiye adaletin olmadığı suç cenneti…

Benim umurumda değil siz çekersiniz; çünkü ben Türkiye’deki yargı sistemini bildiğim ve adaletsizliği hazmedemeyeceğim için hiç böyle şeylerle ilgim olmaz, mahkemenin yerini bile bilmiyorum kimseye uymam ve böyle yaşarım.

Bu kanunları onaylayan sizlersiniz yarın öbür gün adaletsizlikten şikâyet ederseniz…

Ne zaman bir  düzenleme ya da yargı reformu filan çıkarılsa suçludan yana, öleni mezardan çıkarın bir de ya da hiç sokmayın. Mağdur olan mağduriyetinize mi ağlasın adaletsizliğinize mi?

Suçlular bana kızacaklar ama yanılıyorlar ben gerçek adaletten yanayım, bir gün bile fazla ceza almanızı istemem. Artı çoğunuzun Türkiye’deki adaletsiz düzen nedeniyle suç işlediğini biliyorum.

Bir de suç suçtur ağır olanda da hafif olanda da mağduriyet var, bir kısmını hiç affetmiyor diğerini yarı yarıya affediyorsun. Hafif suçlu dediğin (10 yıl ve altı ceza alan)misketimizi mi çaldı. Onlar öldürüyor bunlar da hayatımızı karartıyor.

Benim bu ülkeden değil ama bu ülkenin halkından umudum kesildi. İki yakamızın bir araya gelmemesinin nedeni insanımız. Adam 10 yıl ceza gerektiren bir suç işlemiş 5 yıl yatırıp çıkarıyorlar, niye ki? Yargı ile bugüne kadar işim olmadı inşallah bundan sonra da olmaz, beni ilgilendiren bir kurum değil!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..