Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Cezaevlerinde kullanacak harf kalmamış!

Cezaevlerinde  kullanacak harf kalmamış!
 

karikatür internetten


Hepimizin bildiği gibi, alfabede 29 harf var.

Bunlar; A ile başlar, Z ile biter diye öğrendik.

Dün, internette gezinirken "Cezaevlerinde kullanacak harf kalmadığını" okudum. Şaşırayım mı, üzüleyim mi anlayamadım önce. Cehaletime bakıp bir kez daha utandım. Benim duyduğum bildiğim, A, A1, A2, A3 birde "F" tipi .. Hani en fiyakalı olan, isyanlar çıkan ölüm oruçlarına yatılıp, adından en çok bahsedilen F tipi cezaevi..

Suçlular, adalete teslim edilip haklarında tutuklama kararı çıkarılınca cezaevine konur diye biliyordum. Meğer öyle değilmiş. Değişik suçlara göre ve ülke genelinde tam 24 tip cezaevi varmış. Bunlar da, alfabe'nin A' sından başlayıp günümüze kadar ancak T'sine kadar gelebilmiş.. Özetle, çeşitli suçlardan cezaevine düşenler, ülke geneline yayılan 456 ceza infaz kurumu binalarında barındırılarmış. 456 ceza infaz kurumu binalarında, 77 bin 821 suçlu kapasiteli imiş. 24 tip cezaevinin isimleri 29 harf içeren alfabe'den alındığı halde yetersiz geliyormuş!

Aylardır, yıllardır düşünüp dururum. Gerçek kader mahkumları kimler? diye.. Kazaya, iftiraya, yalan dolana kurban gitmiş, hiç ayıbı günahı olmayanları tenzih ederek ve adaletin onlardan yana olacağından emin olarak hepsine sevgi ve saygılarımı yolluyor, en kısa sürede özgürlüklerine kavuşmalarını diliyorum.

Madalyonun diğer yüzünü düşününce de isyan ediyor, nefret kusuyorum..

Cinayet, gasp, taciz - tecavüz suçları ile yargılananlara. Can yakıp, yuvalar dağıtanlara acımıyor, onların yatacağı uygun yerleri alfabe'de bulamıyorum! Yüz kızartıcı suçları işleyenlere ve bu suçları affedip "ruh ve beden sağlığı bozulmadı" raporu verenlere de hayret ediyorum.

Olur ya, "ruh ve beden sağlığı bozulmadı" raporu veren bizleriz, şayet birgün yargılanırsak biz hangi harfle başlayan cezaevinde yatmalıyız? diyen olursa, yardımcı olacağıma söz(!).. Elif, be, te, s, cim, ha, hı, da, dal... Yeterki siz suçlarınızı bilin harf'mi yok? Hı, Be, Da, Mim, Dall ve Sin!!!... Anlayana..

Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..