Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '12

 
Kategori
Güncel
 

CHP, Atatürk ve şehitler için mevlit okuttu

CHP, Atatürk ve şehitler için mevlit okuttu
 

CHP, Atatürk ve şehitler için mevlit okuttu

CHP Beykoz İlçe Örgütü, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü kapsamında, Kuran-ı Kerim tilaveti ile Mevlid-i şerif ve ilahilerden oluşan bir etkinlik düzenledi

Yuşa İlahi grubu icra etti

Hızır Yılmaz başkanlığındaki CHP Beykoz İlçe Örgütü, üyelerinden gelen talep üzerine Atatürk ve silah arkadaşları ile şehitleri anmak üzere Kavacık Hasan Yavuz Camii’nde,“ Yuşa İlahi Grubu” tarafından icra edilen bir anma programı düzenledi.

Etkinlik; Zeki Durmuş, Rıfat Kaya, Mustafa İrer, Halit Öksüz ve Niyazi Dikici’den oluşan Yuşa İlahi Grubu tarafından Kuran-ı Kerim, Nat-ı Şerif, Mevlid-i Şerif ve ilahiler okunmasının ardından yapılan dua ile sonlandı.

Mevlit şekeri dağıttılar

CHP İlçe Örgütü, programın sonunda katılımcılara mevlit şekeri dağıttılar.

Hızır Yılmaz: Kılıçdaroğlu, ‘Allah kabul etsin’ temennisi iletti

Düzenledikleri anma programı ile ilgili olarak Beykoz Güncel Haber’in sorularını yanıtlayan İlçe Başkanı Hızır Yılmaz, söz konusu program talebinin üyelerinden geldiğini ifade ederek, şunları söyledi: “Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk ve gerek Kurtuluş Savaşı’nda, gerek bugün ülkemizin bölünmemesi için canını veren şehitler için mevlit düzenlenmesi yönünde üyelerimizden bana teklif geldi. Ben de seve seve kabul ettim. Mevlitten Genel Başkanımız’ın da haberi var. Kendisine söylediğimizde, ‘ Allah, şimdiden kabul etsin’ dedi.”

‘CHP Mevlidi’ne dönüştürmekten kaçındık

Söz konusu etkinliklerine “ özel bir anlam yüklemenin doğru olmayacağını” kaydeden Hızır Yılmaz, “Etkinliğe katılımın neden düşük olduğu?” şeklindeki sorumuzu ise şu şekilde yanıtladı: “ Biz örgütümüzü buraya yığarak, CHP Mevlidi’ne dönüştürmekten özellikle kaçındık; olayı kesinlikle doğal akışına bıraktık. Bunu CHP İlçe örgütünün şovuna dönüştürmekten özellikle kaçındık. Öyle bir görüntü çıksaydı, ben çok müthiş rahatsız olurdum. Onun için, sayı değil, mevlidin okunması önemli. İsteseydik, burayı doldururduk. İyi ki böyle bir görüntü çıkmamış; ona da çok sevindim.”

Bugün kimsenin yakasında CHP rozeti göremezsiniz

Diğer siyasi parti veya STK temsilcilerini Mevlid’e çağırıp çağırmadıkları sorusunu yönelttiğimiz CHP Beykoz İlçe Başkanı, “ Hayır, ben sadece muhtarlarımıza ve dernek başkanlarımıza Mevlit okunacağını söyledim. Mevlit, inananların ölüsüne okunur. Onun için mesaj atarak, zorunlu kılarak, ‘ (camiyi) doldur’ şeklinde bir görüntü vermemek için özellikle dışına çıktık. Kimsenin yakasında CHP rozeti göremezsiniz, çünkü bunu da özellikle tembih ettim” açıklamasını yaptı.

Haber: Arzu Başlantı

arzubaslanti@yahoo.com

 

 

 
Toplam blog
: 230
: 1315
Kayıt tarihi
: 26.08.12
 
 

Doğum yeri: Berlin Siyasal Bilgiler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunu (Bölüm ve fakül..