Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '12

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

CHP Burdur Milletvekili Ramazan Kerim Özkan: 4+4+4'ten vazgeçilmeli, 8 yıllık zorunlu temel eğitime

CHP Burdur Milletvekili Ramazan Kerim Özkan: 4+4+4'ten vazgeçilmeli, 8 yıllık zorunlu temel eğitime
 

CHP BURDUR MİLLETVEKİLİ RAMAZAN KERİM ÖZKAN


CHP Burdur Milletvekili Ramazan Kerim

Özkan’ın Özel Açıklamalarından:

Sorularımızı cevaplayan CHP Burdur Milletvekili Ramazan Kerim Özkan, 4+4+4 zemininde eğitimde yaratılan kaos ortamından tarım ve hayvancılıktaki krize kadar birçok konudaki perişanlığa dikkat çekerek AKP Hükümetine yüklendi.

CHP Burdur Milletvekili Ramazan Kerim Özkan, “Büyük sorunları olan Milli Eğitimde hiçbir sorun çözülemediği gibi üstüne dağ gibi yeni sorunlar eklenerek okullar Pazartesi açılıyor. Milli Eğitimin tam bir kaos ortamına sürüklendiği ortada. Birkaç nesli heder edecekleri ve beyinlerini sulandıracakları anlaşılıyor. Görüşlerinizi alabilir miyiz?” şeklindeki eğitimle ilgili sorumuza verdiği cevapta, “Anayasaya göre demokratik, insan haklarına dayalı, milli bir eğitim zorunluluğu bu 4+4+4 uygulamasıyla bozulmuştur. Bu uygulamayla Milli Eğitim tam bir kaosla açılmaktadır” dedi.

Ramazan Kerim Özkan şu görüşleri ileri sürdü:

4+4+4, AKP ZORBALIĞI İLE KANUNLAŞMIŞTIR

Özkan, Türkiye Cumhuriyeti’nin temelinin kültür olduğunu vurgulayarak kültürün temelinin de eğitim olduğunun altını çizdi. Özkan konuşmasına devamla, eğitimin sulandırıldığını belirterek, “4+4+4 parlamentoda görüşülürken eğitimsiz insanların parlamentoda olduğunu gördük. Zorbalıkla, bunu tekrar ediyorum adeta zorbalıkla bir kanun yapıldı. O parlamentoda 10 yıldır görev yapıyorum. Küçücük bir komisyon odasında 100’e yakın AKP’li milletvekilinin işgaliyle kanun yapıldı. AKP Hükümeti sayısal çoğunluğuna güvenerek hiçbir madde görüşülmeden –görüşüldüğünü ifade ediyorlar ama hiçbir madde görüşülmeden- okunarak, kavganın gürültünün içerisinden komisyondan madde geçti. Sayısal çoğunluğuna güvenerek Genel Kurula geldi. Oldubittiyle bu kanun geçti.” Dedi.

ORTAK AKIL KULLANILMALIYDI;

KULLANILMADI; DAYATMAYLA KANUNLAŞTI

Özkan, “biz şunu söyledik; Sayın Milli Eğitim Bakanı’na, Hükümet yetkililerine, ‘bu konu sivil toplum örgütleriyle görüşülmeliydi; öğrenci velileriyle görüşülmeliydi; bunun tarafı olan öğrencilerle görüşülmeliydi, ortak akıl kullanarak bir eğitim politikası uygulanmalıydı.” Diyerek, “bunlar 10 yıldır Hüseyin çelik diyor ‘otomatik pilota bağladık, Milli Eğitim Bakanlığı’nda hiçbir sorun yok.’ Onun arkasından Sayın Nimet Çubukçu, baş oldu, otomatik pilotla uçağı uçuramadı. Çubukçu hanımefendiden Sayın Dinçer’e geçti.” Şeklinde konuştu.

BIYIĞI İLE OYNAMASI ÜNLÜ ADAMIN “HER TARAFI BEYİN”MİŞ!

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’den sözetmeye başlayınca aklına onunla ilgili bir anekdot gelen Özkan, “bir gün uçakla Türkmenistan’a gidiyoruz. Uçakta bıyığı ile oynayıp duran bir vatandaş var. Yanımdaki bürokrata ‘şu bıyığı ile oyan beyefendi kim’ diye sordum. Onun bıyıkla oynaması çok meşhurdur. Bürokrat ‘onun her tarafı beyindir” dedi. ‘O Başbakanlık Müsteşarı Ömer Dinçer’ dedi. Her tarafı beyin olan bir Bakan, bu kanunu eğitimle ilgisi olmayan 5 grup başkanvekiline hazırlattı. Eğitim Şurasında görüşülmüş değil. AKP’nin Grup Başkanvekilleriyle hazırlanmış kanunu getirip dayattı.” Diye değerlendirmede bulundu.

Özkan şu görüşleri savundu:

“Şimdi öğrenci velileri feryat ediyor. 5 yaşındaki kalem tutmaktan aciz çocuklarımız feryat ediyor. Anne baba feryat ediyor. ‘Ben çocuğumu nasıl gönderirim okula’ diye. Bunun mali portresi vardır. Geçimi vardır. Okulların yapılanması vardır. Bucak’tan bana telefon geliyor. ‘Efendim, çocuklar belli bir yöne kaydırılıyor. Çocuklarımızı okutacak okul bulamıyoruz. Ben çocuğumu Endüstri Meslek Lisesine göndermek istiyorum. Ancak orada doluluk olduğunu söylüyorlar. İmam Hatip Lisesine yönlendiriyorlar. Benim çocuğum İmam Hatip Lisesine gitmek istemiyor. Elbette dinini öğrensin. Onda bir sakınca görmüyorum. Ben kendim sanatkârım. Çocuğumu da sanatkâr yetiştirmek istiyorum. Bunda nasıl bir çözüm yolu bulabiliriz?’ Çözüm yolu bulamıyoruz.”

TÜRKİYE’NİN HER YANINI İMAM HATİP YAPACAKLARMIŞ!

AKP Muğla Milletvekilinin Muğla’da yaptığı açıklamaya değinen Özkan,“geçenlerde açıklama yapıyor. Türkiye’nin her yanı İmam Hatip olacak! Arkadaşlar benim dedem İmam Hatip mezunu değildi. Ama 30 yıl Burdur’un Düğer köyünde3 imamlık yaptı. Köye hem dini vecibelerini yaptırttı. Hem namazını kıldırdı. Bugünkülerden daha fazla cemaati vardı. Şimdi sanki öyle bir hava estiriyorlar ki, sanki İmam Hatipli olmazsa dinden imandan uzak bir insan kitlesiymiş gibi değerlendirmek istiyorlar. Bu memlekette o okullar yokken de Kuranı Kerim öğreniliyordu. Ama ne yazık ki, eğitimi sulandırıp vatandaşı dinden de soğuttular.” Dedi.

4+4+4’TEN VAZGEÇİLMELİ, 8 YILLIK KESİNTİSİZ EĞİTİME DÖNÜLMELİ

Özkan, “bir an önce bu 4+4+4 uygulamasından vazgeçilip 8 Yıllık Temel Eğitime dönülmesi gerekiyor.” Diyerek,“tam bir kaos var. Sayıştay denetiminden uzak tabletlere girmiyorum.” Şeklinde konuştu.

Özkan sözlerine, “Anayasaya göre demokratik, insan haklarına dayalı, milli bir eğitim zorunluluğu bu 4+4+4 uygulamasıyla bozulmuştur.” Şeklinde son verdi.

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..