Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '10

 
Kategori
Siyaset
 

CHP çalışmıyor

CHP çalışmıyor
 

Bu yazıyı CHP'ye gönül vermiş biri olarak, 7 sülalesi CHP'ye oy vermiş biri olarak yazıyorum. Yazımın başlığı ''CHP Çalışmıyor'', çünkü ben CHP'nin yeterince çalışmadığına inanan ve gören biriyim. Yaptığı çalışmaları, mecliste verdiği mücadeleleri, halkın çıkarlarını korumak için harcadığı emeği elbette görmezden gelmiyorum.

Fakat CHP için bu çalışmalar yetersiz. Bunu neye dayanarak söylediğimi ifade edeceğim. Önce üniversiteye gittiğim dönemde başımdan geçen birkaç olaydan bahsetmek istiyorum. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesine ek kontenjandan kayıt yaptırdım. Adana'da oturuyorum ve okul 2.öğretim olduğundan gidiş geliş yapmak zor oluyordu. Ek kontenjandan kayıt yaptırdığım içinde yurtta yer yoktu. Her neyse başka bir alternatifim olmadığı için öğlen Adana'dan Osmaniye'ye gidiyorum ve Gece 1 gibi de terminalden eve dönüyorum. Bir süre böyle devam ettikten sonra okulda bir kaç arkadaşım oldu.

Bunlar Cemaat evlerinde kalan çocuklar. Neredeyse hepsi parasızlıktan buralarda kalmaya mahkum olmuş. Tabi bu evlerde birde ''abi'' diye hitap ettikleri yöneticileri var. Bir gece yine okuldan çıkıp terminale gittiğimde Adana'ya başka bir otobüsün kalmadığını öğrendim. Bu evlerde kalan bir arkadaşımı aradım, beni eve davet etti. Tabi o saatte kalacak yerim olmadığından gittim. 3 katlı müstakil bir evin üçüncü katına gittik. İçeri girdiğimde son derece temiz ve bir öğrenci evini andıran eşyalardan oluşan bir daire .Evde 4-5 kişi vardı; tabi birde evin ''abi''si. Abi'yle tanıştım ve kendimi anlattım; o da gayet sıcakkanlı ilgilenmeye devam etti. Geç olmadan yattık. Sabah ezanının okunmasıyla abi odaya girdi ve beni davet eden arkadaşımı namaz için kaldırdı. Bu arada evlerde tv ve bilgisayar yok sigara içmekte yasak. Sadece düzenli olarak Zaman Gazetesi geliyor.

Sabah uyandıktan sonra arakadaşım bir yere gideceğimizi söyledi. Nereye diye sorduğumda önemli değil gidince görürsün dedi. Her neyse biraz tahmin ediyordum, birazda merak ettiğimden olacak şehir merkezinde bir kaç eve gittik. Bu evlerin Abi'leriyle tanışmaya gitmişim. Ve en son şehrin en büyük Abi'siyle tanıştık. İnanılmaz bir ilgi alaka var. Öğleden sonra okula gittiğimizde okuldaki diğer Abi'ler arkadaşıma beni evde kalmak için talimatlar vermeye başladı. Bana iş part-time iş ayarlayacaklarını ve her türlü yardımcı olacaklarını ifade ettiler. Kabul etmedim fakat bu şekilde bu evlerde kalan yüzlerce öğrenci olduğunu da öğrenmiş oldum.

Netice olarak yüz binlerce öğrenci maddi zorluklar nedeniyle bu evlerde kalıyorlar. Bir futbolcu transfer eder gibi; öğrencilerin itiraz edemeyecekleri tekliflerle gençleri ikna ediyorlar. Bu örgütlenme Türkiye'nin yönetiminde oldukça etkili ve devletin birçok kurumuna hakim olmuş durumda. Gitgide yayılmaya devam ediyorlar. Aranızda bu şekilde bir yaşam tarzını seçmek insanların tercihi olabilir. Bu noktada kimsenin birşey yapmaya hakkı olamaz diye düşünenler olabilir. Fakat bu örgütlenmenin lideri Fethullah Hoca Efendi müritlerine hedeflerini gayet açık olarak anlattı.Diyorki ''Devletin büütün kurumlarını ele geçirip, içine sızıp ve kimsenin sesi çıkamayacak kadar güce sahip olmadan kendinizi belli etmeyeceksiniz.''Bu konuşmanın ayrıntılarını YouTube'da bulabilirsiniz.

Bu noktadan hareketle CHP'ye geliyorum. Gençlik kolları yeterince aktif çalışmıyor. Kadın kolları da aynı şekilde. Dün Adana İl Başkanlığını aradım. Gençlik kollarının aktif olup olmadığını sordum. Aldığım cevap ''İl başkanlığına bağlı olan arkadaşlar il binasında, ilçelere bağlı olanlar ilçe binasında cumartesi günleri toplanıyorlar.'' Birkaç milyonluk bir metropolde gençlik kolları binası bile yok. Şimdiye kadar gençlik kollarının herhangi bir çalışmasına denk gelmediğim gibi duymadımda. Geniş kitlelere hitap etmeyen çalışmalar yaptıkları ortada.

CHP yeni yönetimi bu çalışmaları disiplinli bir şekilde gerçekleştirmek zorunda. Kendisine düşen misyon bunu gerektiriyor. Sadece kent gezileri yaparak değil, Gençlik Kollarını, İl Başkanlıklarını, en üst kurumundan en alt kurumuna kadar aktif olarak çalıştırmak zorunda. Kemal Kılıçdaroğlu günde 5 saat uyuyorsa, CHP teşkilatınıda 5 saatten fazla uyutmamalıdır.

Atatürk'ün iki büyük eseri var. Biri Türkiye Cumhuriyeti, diğeri Cumhuriyet Halk Partisi''

 
Toplam blog
: 6
: 718
Kayıt tarihi
: 08.06.10
 
 

Adana Ceyhan doğumluyum. Sosyal Demokrat ve Atatürkçü bir kişiliğe sahibim. Üniversiteye gittiğim dö..