Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '13

 
Kategori
Güncel
 

CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu'nun ikilemi

CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu'nun ikilemi
 

"Dün dündür, bugün bugündür...",


"DÜN DÜNDÜR, BUGÜN BUGÜNDÜR"...

Bu söz aklımıza geldiği zaman hemen eski Cumhurbaşkanımız Süleyman Demirel'i anımsarız...

Ama artık Süleyman Demirel'e yapışan bu deyişi, ondan koparıp bütün siyasilerimize yüklesek iyi olur diye düşünüyorum...

Bunun en son örneğini de, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun şahsında gördük...

Bir günlük gazetede, Kılıçdaroğlu'nun, "dün dündür,bugün bugündür" deyişinin içini dolduran benzer bir söylemini okudum(1).

Hükümetin, dershanelerin kapatarak özel okullara dönüştürülmesine karşı çıkan Kılıçdaroğlu, birkaç gün önce partisinin grup toplantısında aynen şöyle demişti : "Oturmuş karar vermiş beyefendi -- Başbakan Tayyip Erdoğan'ı kastediyor-- Dershaneler kapanacak. Kimsin sen" diyerek Başbakan'ı eleştirmişti.

Oysa ki, biraz gerilere gidip CHP'nin 2011 yılı seçim bildirgesine baktığımızda, şu ifadeleri görüyoruz : "Dershanelerin öğrenci başarısına önemli katkı getirmediği çeşitli araştırmalarla doğrulanmıştır. Bu nedenle ülkemizde dershane gerçeğine ciddi bir çözüm getirmek  ve dershaneleri eğitimin gündeminden çıkarmak gerekmektedir. Dershanelerin özel okul statüsüne getirilmesi ya da meslek okul ve kurslarına dönüştürülmesi gerek" 

Şimdi, Kılıçdaroğlu'nun iki yıl önceki düşüncesiyle bugünkü düşüncesi arasındaki 180 derecelik sapmayı görünce, "yaşar ne yaşara ne yaşamaz" oyunundaki gibi içinizden bir "Haydaaa!" çekmek gelmiyor mu?

Kılıçdaroğlu yerinde ben olsam, şöyle derdim..."Hükümetin başlattığı bu çalışma, aslında bizim iki yıl önceki seçim bildirgesinde vardı... Yine bizden kopya çekmiş"

Kılıçdaroğlu, dershanelerin kapatılması konusunu bu şekilde yorumlasaydı, bana göre kamuoyunda daha iyi bir etki bırakırdı..

Bu ikilem, "dün dündür, bugün bugündür" deyişini, doğrulamak anlamına gelmiyor mu? Halk ağzı ile söyleyeyim; "bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu" dedirtmiyor mu insana?

Bu ilginç düşünce farklılığını yalnızca paylaşmak istedim...

Bu blog, bütün siyasileri kapsamı içine alır...

cdenizkent

---------------------   :

(1) İlgili gazetenin adını reklam olmasın diye vermiyorum.. .Ama, bu ayrımdan da hiç hoşlanmama rağmen "yandaş gazete"lerden biri olduğunu söyleyebilir...Kimbilir, belki "candaş gazteler"den birinde ya da birkaçında da vardır...

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..