Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '12

 
Kategori
Siyaset
 

CHP’li belediyenin tesettürlü plajı

 
Sabah sabah internette “sörf” yaparken bir haber dikkatimi çekti. Haberde, “CHP’li belediyenin yönettiği Tekirdağ’ın Marmara Ereğlisi’nde kurulan halk plajına erkekler giremiyor.” diyordu. Hopalaaaa! Bu da ne ola ki? Diyerek haberi okumaya devam ettim;
 
“Tekirdağ’ın Marmara Ereğlisi ilçesinde, CHP’li belediye başkanı tarafından kadınlara tahsis edilen ve erkeklerin girmesi yasak olan plaj, özellikle tesettürlü bayanlardan büyük ilgi görüyor.
 
Edinilen bilgiye göre CHP’li Tekirdağ’ın Marmara Ereğlisi Belediye Başkanı İbrahim Uyan, 7 yıl önce kadınlardan gelen istek üzerine ilçedeki sahilin bir bölümünü branda ile çevirerek kadınlara tahsis etti. Brandalarla çevrilerek kadınlara özel hale getirilen plajda, kadınlar erkeklerden uzak, rahat bir şekilde denize giriyor. Bayanlara ücretsiz olarak hizmet veren plaja Tekirdağ, İstanbul, Edirne ve çevre ilçelerden gelen özellikle tesettürlü bayanlar ilgi gösteriyor.
 
Günlük yaklaşık 500 kadının yararlandığı plajın güvenliğini de bir bayan zabıta memuru sağlıyor. Erkekleri plaj çevresine yaklaştırmayan bayan zabıta memuru, kurallar gereği plaja 10 yaş üstü erkek çocukları dahi plaja almıyor.”
 
Haberi tam olarak anlayamadığımı düşünüp, bir kez daha okudum. Doğru anlamışım. Okuduklarımı teyid etmem gerektiği için telefona sarılıp Tekirdağ Marmara Ereğli’sinin CHP’li Belediye Başkanı İbrahim Uyan’ı aradım. Belediye’de olmadığı saat 11 gibi geleceği bilgisini verdiler. Ben de cep telefonumu bırakıp görüşmek istediğimi söyledim. Saat 11 olmuştu ama başkandan ses yoktu. Tekrar arayıp sordum. Gelmiş ama toplantıdaymış. Çaresiz notumu tekrar bırakıp, telefonu kapadım.
 
Bir kaç dakika sonra aradılar. Ancak, arayan Başkan değil, yardımcısı Sayın Necmi Yaşar idi. Kendisine konuyu anlatıp bunun doğru olup olmadığını sordum. Necmi bey,“evet doğru” diye yanıtladı. Uygulama 4 yıldır sürüyormuş üstelik de biz yeni haberdar olmuşuz. Necmi bey sorularımı sabırla yanıtladı. Özetle anlattıklarını aktarayım;
 
“Bu uygulama 4 yıldan beri var. Ereğli’nin tarihinden kaynaklanan bir şey. Halk o plajı kendiliğinden sahiplenmiş. Biz de bunun önünü açtık. Müdahele etmek istemedik. Biz böyle bir şeye karşı değiliz.”
 
Yahu böyle bir uygulamayı Ak Partili bir belediye yapsa kıyamet kopar. “Haremlik-selamlık uygulaması başladı” naraları atılır. CHP’li belediye yapınca internetin ücra köşesinde bir yerlere hem de 4 yıl sonra ancak haber oluyor.
 
Başkan yardımcısına sordum, “peki çevre illerden tesettürlü hanımlar da geliyormuş.“Doğru mu?” diye. Necmi bey içtenlikle yanıtladı; “Doğru. Turizmimize katkısı oluyor. Ailecek geliyorlar”  Hemen ardından teyid almak açısından yineledim;“Erkekler ve 10 yaşından büyük erkek çocuklar girebiliyor mu?” diye. Onlar başka yerlerde giriyorlarmış denize.
 
Bir encümen ya da meclis kararı yok ortada. Ama, uygulama var. Başkan Yardımcısı Necmi Yaşar’da bu uygulamayı hem doğruluyor hem de savunuyor. Merakımı cezbetti. Marmara Ereğli’nin toplum yapısını bilmem. O yüzden, “Halkınız bu kadar tutucu mudur?” diye de sordum. Necmi bey yorum yapmayacağını belirterek, “Gelin kendiniz görün” diye yanıtladı. Ha, unutmadan ekleyeyim, sordum otobüslerde böyle bir uygulama niyetleri yokmuş.
 
Ben bir tespit yaptım. Haberi doğrulattım. Görüş aldım. CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu bu konuda ne düşünür çok merak ediyorum doğrusu… Kendisine ulaşamadım. Ancak CHP’nin yerel yönetimlerden sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Sayın Gökhan Günaydın’ı makamında bulup sordum. Sayın Günaydın konuyu benden öğrendiğini, daha once hiç duymadığını ancak soruşturacağını belirterek, “Biz kadın ve erkeğin soyutlanacağı değil, birlikte olması gerektiğine inanan bir hayat tarzını benimsiyoruz. Bizim belediyelerimizin görüşünün de bu yönde olması gerekir.” Dedi. Bakalım işin sonu nereye varacak?
 
Toplam blog
: 61
: 585
Kayıt tarihi
: 09.10.09
 
 

Haziran'mış, yıl 1963 Bursa'da doğmuşum. İlk ve orta öğrenimimi Bursa'da tamamlayıp, İngiliz Filo..