Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '12

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

CHP'nin 4+4+4 eyleminde Füsun Sökmez'den Özel Açıklamalar: İmzaların çoğu AK parti tabanından!

CHP'nin 4+4+4 eyleminde Füsun Sökmez'den Özel Açıklamalar: İmzaların çoğu AK parti tabanından!
 

Nur Serter vr Füsun Sökmez


4+4+4 Cağaloğlu eylemi ile ilgili olarak CHP İstanbul İli Eğitim Sekreteri’nden özel açıklamalar

CHP İstanbul il örgütü, kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen Zorunlu Eğitim Yasa’sını protesto etti. Protestonun ardından İl Eğitim Sekreteri Füsun Sökmez’den özel açıklamalar

CHP İstanbul il örgütü, kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen Zorunlu Eğitim Yasa’sını protesto etti. Protestonun ardından İl Eğitim Sekreteri Füsun Sökmez, Beykoz Güncel Haber’e özel açıklamalarda bulundu.

Söz konusu eylemde, CHP milletvekilleri Nur Serter, Sedef Küçük, Mevlüt Arslan, Süleyman Çelebi, Ali Özgündüz ve Oktay Ekşi, CHP İstanbul İl Eğitim Genel Sekreteri Füsun Sökmez, CHP Beykoz İlçe örgütü ve İstanbul’daki diğer ilçe örgütleri, CHP PM Üyesi İbrahim Yener, CHP İstanbul İl Yönetim Kurulu Üyeleri, CHP Kadın Kolları Genel Başkanı Hilal Dokuzcan, CHP İstanbul İl Gençlik Kolu Başkanı Ali Gökçek, İl Genel Meclisi CHP Grup Başkanvekili Ertuğrul Gülsever başkanlığındaki CHP İl Genel Meclisi üyelerinin tamamı, partililer ve vatandaşlar hazır bulundular ve birlikte Sultanahmet’ten Cağaloğlu’na kadar yürüyerek, toplanmış bulunan tepki imzalarını İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız’a teslim ettiler.

Yürüyüş, Sultanahmet Meydanı’ndan başladı

Sloganlar atarak ve pankartlar taşıyarak, 4+4+4 şeklindeki zorunlu eğitim sistemini protesto eden grup, tepkisini zaman zaman düdük çalarak gösterdi!

Bazı pankartlardan örnekler…

Taşınan pankartlardan bazıları şu şekilde idi: “ 5 çok erken!” “4+4+4, bilimsel eğitimin üstünü ört,” “4+4+4 değil, dört dörtlük eğitim istiyoruz!” “4+4+4 Oldu Bize Dert Dert Dert,” “4+4+4 Öğretmenler bunalımda, öğrenciler bunalımda, veliler bunalımda. Sayende AKP, sayende. Ama bunu unutma. Sizi de bu halk bunalıma yollayacak,” “Okuluma Dokunma!” “4+4+4’ü durdurmalıyız; 5 çok erken,” “ Faşizme karşı omuz omuza,” “Kan, zulüm, işkence işte AKP”

Sloganlar atıldı

Yürüyüşe katılanlar 4+4+4 uygulamasını zaman zaman düdükler, zaman zaman ise sloganlar atmak suretiyle protesto ettiler. Atılan sloganlardan bazıları şu şekildeydi: “Susma sustukça sıra sana gelecek”; “Gün gelecek devran dönecek, AKP halka hesap verecek”

İstanbul genelinde 100 bin imza toplandı

CHP'liler,  ellerindeki klasörlere dosyaladıkları yaklaşık 100 bin imzayı İl Milli Eğitim Müdürü Mammer Yıldız’a teslim etmek üzere, Cağaloğlu’ndaki İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne yürüdüler.

Basın açıklaması yapıldı

Grup, basın açıklaması yapmak üzere Milli Eğitim Müdürlüğü binası yakınında durakladı.

Burada milletvekili Nur Serter ve İstanbul İl Başkanlığı Eğitim Sekreteri Füsun Sökmez tarafından basın açıklamasında bulunuldu.

Nur Serter: 4+4+4, başlamadan bitmiştir, AK Parti’nin başına çökmüştür

Füsun Sökmez, biraya gelişlerindeki amaçlarını; “ Bugün hep birlikte 4+4+4 Yasası’na dur demek için buradayız” sözleriyle açıklamasının akabinde, sözü milletvekili Nur Serter’e verdi.

Milletvekili Serter, şunları söyledi: “ Umarım bugün ilkokula başlayacak olan öğrencilerimizin yaşayacakları sıkıntılar onların yaşamlarına mâl olmaz; umarım moral güçlerini kaybetmezler,  okuldan soğumazlar, özgüvenlerini yitirmezler; çünkü 4+4+4 adı altında Türkiye’ye dayatılan bu Yasa’da ne yazık ki bir ön çalışma yapılmamıştır, bu proje, nasıl sonuç vereceği şeklinde bir pilot uygulama ile denenmemiştir. Okulların eksiklikleri ise sürmektedir. Birçok okulda bu yıl okula başlayacak öğrencilerin oturacağı sıra yoktur. Okullardaki kütüphane, labaratuar ve çok amaçlı salonlar derslik haline getirilmiştir. Ben bu yoksunluklar içerisinde öğrencilerimize başarılı bir eğitim öğretim yılı diliyorum ancak 4+4+4’ün başlamadan bittiğini, başlamadan AKP’nin başına çöktüğünü de, ilköğretimin bu ilk gününde kamuoyuna ilân etmek istiyorum.”

Sökmez, sorular hakkında bilgi verdi

Serter’in konuşmasının ardından söz alan Füsun Sökmez de, yaptığı açıklamada, toplamış oldukları imzaları, hazırladıkları sorular eşliğinde İl Milli Eğitim Müdürü’ne vereceklerini belirtti ve bu sorulardan bazılarını basın mensupları için örnekledi.  

Kapıdaki görevliler, içeriye sinek uçurmadı!

Kalabalık grup, İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün önüne geldiğinde ise, kapıda konuşlanmış olan görevlilerin ismi belirlenmiş kişileri içeri alır almaz, kapıya siper oldukları görüldü. 

İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne girenler arasında Hızır Yılmaz da vardı

Toplanan ve klasörlenen imzalar, CHP İstanbul Milletvekili ve T.B.M.M. Eğitim Komisyonu üyesi Nur Serter ve İstanbul İl Eğitim Sekreteri Füsun Sökmez imzalı bir ön yazı eşliğinde, İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne temsil edildi.

Kapıdaki görevlilerin içeriye adeta kuş uçartmadığı, girenlerin ardından kapıyı hemen kapattıkları ve önünde siper oldukları görüldü.

Bu şekilde İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız’ın makamına giren Nur Serter ile Füsun Sökmez’e CHP Beykoz İlçe Başkanı Hızır Yılmaz da eşlik etti. Yeni sisteme göre okula başlama yaşında olan 5,5 yaşındaki Nuri de içeri girenler arasındaydı.

Hızır Yılmaz’ın esprisi

Öğrendiğimize göre, içeri girdikten iki dakika sonra İl Milli Eğitim Müdürü’nün makamında sıkılan Nuri, etrafta dolaşmaya ve Muammer Yıldız’ın masasındaki kum saati ile oynamaya başladı.

Bunun üzerine Hızır Yılmaz’ın İl Milli Eğitim Müdürü’ne hitaben, “ Nuri’yi bu yaşta ilkokula alıyorsunuz; o nedenle bu davranışından dolayı da kendisine kızmazsınız artık!” dediği öğrenildi. Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız da küçük Nuri’yi kucağına aldı ve öptü.

Cevaplanmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı’na yazılı soru verdiler

Serter ve Sökmez imzalı ve konu başlığı altında; “ İl Milli Eğitim Müdürlüğü Bilgilendirme Talebi” yazılı bulunan ön yazı, cevaplandırılmak üzere İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne verildi. Yöneltilmiş bulunan sorular ise, eğitim sistemi, okulların durumu gibi farklı nitelikteki konuları kapsıyordu.

Beykoz İlçe Emniyet eski Müdürü Bekaroğulları güvenliği denetledi

Beykoz İlçe Emniyet eski Müdürü İrfan Mazlum Bekaroğulları, yeni görev alanında gerçekleşen bu protesto eyleminde güvenlik önlemlerini bizzat denetledi.

Fatih’in yeni Emniyet Müdürü, eylemi başından sonuna kadar takip etti.

EĞİTİM-SEN Valilik’e kadar ilerleyebildi

CHP grubunun İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde temsilcilerinin dışarı çıkmasını beklediği sırada, Cağaloğlu’ndan Valilik Konağı’na doğru pankartlar ve sloganlar eşliğinde ilerlemekte olan EĞİTİM-SEN üyeleri ise, kurulmuş olan barikatlar nedeniyle daha fazla ilerleyemediler.

EĞİTİM- SEN’in pankartlarından bazıları:

“KPSS mezara, öğretmenler okula,”“AKP Elini çocuktan çek,” “Çocuk Gelin İstemiyoruz,” “4+4+4 Şans Topu Oynamak İstemiyoruz,” “KPSS 2012 Şaibelidir, İptal Edilmelidir. 40 Bin Atama yetmez; Tüm Öğretmenlere Kadrolu- Güvenceli Atama;” “4+4+4’e karşı çocuklarımıza, geleceğimize sahip çıkıyoruz.”

Üzerine lavabo düşmesi sonucu ölen minik anaokulu öğrencisi Efe’nin annesi konuştu

Eyleme, sisteme yönelik eleştirisi olan veliler de katıldı.

Bu velilerden biri ise, Mayıs 2010’da, Dumlupınar İlköğretim Okulu ana sınıfı öğrencisi oğlu Efe’yi okul tuvaletinde üzerine lavabo düşmesi sonucunda kaybeden anne Nurdan Boz’du.

Ulusal televizyon kanallarına ve Beykoz Güncel Haber’e özel açıklamada bulunan anne Boz, 4+4+4 sistemine yönelik eleştirilerde bulundu.

Nurdan Boz, şunları söyledi: “ AK Parti’nin eğitimi kendi çıkar ve amaçları için kullanıyor olması inanılmaz derecede üzüyor beni. Milli Eğitim Bakanı çok güzel bir açıklama yaptı; ‘ bütün okullar elden geçti, çocuklara uygun hale getirildi’ dedi. Bunun böyle olduğuna ailelerin ikna edilebilmesi için Bakan’dan rica ediyorum:  Ailelere ‘okullarımız güvenlidir belgesi’ versin. Çocuklarını okula gönderemeyen ailelerden rapor istiyorlar. Ben de diyorum ki, bu aileler o raporu almasınlar; MEB’den ‘okullarımız güvenlidir’ yazısı istesinler. Eğer bu belgeyi veriyorlar ise, herkes çocuğunu göndersin. Maalesef okullarımızın tamamı fiziksel açıdan çocuklara uygun değil.”

Efe’nin ölümü ne ilk, ne de son olacak

Acılı anne Boz, sözlerine şöyle devam etti:“ Bu fiziksel şartlar bir standarda bağlanıp düzenlenmezse eğer, çocuk ölümleri de devam edecek. Efe ne ilk ne de son. 45 gün önce Kayseri Melikgazi’de okul duvarı üzerinde oynayan bir çocuğun üzerine duvar düştü ve çocuk hayatını kaybetti. Bugün burada olmamızın sebebi ise, 5-5,5 yaşın çok erken oluşu.”

Çocuklarınızı ana kucağından ölüme göndermeyin!

Nurdan Boz, öğrenci velilerine de seslendi: “ Oğlum Efe, anasınıfında iken başına böyle bir şey geldi. Efe, altı yaşındaydı. Fiziksel şartlar çocuklar düşünülerek yapılmadığından 17 yaşındaki çocuklar bile okullarda ölebiliyor. 5-5,5 yaşındaki çocuklar böylesi okullarda nasıl korunacaklar? Kim koruyacak onları? Kaç öğretmen ya da MEB yetkisi o çocukların başına bir şey gelmeyeceğine dair teminat verecek? Ana kucağından geri geleceği meçhul olan bir yere kimse çocuklarını göndermesin”

Boz, bu açıklamayı yaparken, yanından oğlu Efe’nin anaokulundan yakın arkadaşı da bulunuyordu.

Nurdan Boz’un eylem boyunca taşıdığı pankartta ise şu ifade yazılıydı: “Artık büyütecek bir Efe’miz olmadığı için olayı büyütüyoruz”

Füsun Sökmez, Beykoz Güncel Haber’e özel değerlendirmelerde bulundu

CHP İstanbul İl Başkanlığı İl Eğitim Sekreteri Füsun Sökmez, İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün içinde yaşananları Beykoz Güncel Haber’e değerlendirdi.

Sökmez, bilgilendirmesinde şu ifadelere yer verdi: “ İçeride güzel bir diyalog geçti. Randevulu bir ziyaretti; Müdür Bey bizi son derece iyi karşıladı; dilekçelerimizi kabul ederek, kayda geçirdi ve yönelttiğimiz yazılı sorulara en kısa süre zarfında cevap vereceklerini belirtti.”

Bihlun Tamaylıgil ile birlikte çalışıyorlar

Bilgilendirmesinin devamında, 4+4+4 ile ilgili çalışmalarında CHP Genel Sekreteri Bihlun Tamaylıgil ile sürekli istişare içerisinde bulunduklarını da hatırlatan Füsun Sökmez, söz konusu imzaların tamamıyla toplumun duyarlılığı ile ve daha çok kendilerinin gelip de imzalamaları suretiyle toplandığı bilgisini verdi ve “aslında bu 100 bin sayısı daha da arttırılabilirdi” dedi.

İmzalayanların çoğu, AK Parti tabanına mensup insanlar

Sökmez, imzalar toplanırken fark ettikleri ve önemli olduğunu düşündükleri bir hususu da Beykoz Güncel Haber ile paylaştı:  “ İmzaları atarken, toplumumuz, CHP- AK Parti ayırımı yapmadı. Veli, bir sıkıntısı var ise, seni yanında görmek istiyor; bizi çağırıyorlar. Örneğin ayın 17’sinde Maltepe’de bir yürüyüş yapacak veliler; bizi kendileri davet ettiler. AK Parti tabanı olan kişiler bizimle bağlantı kuruyorlar. Yasayı doğru bulmadıklarını söylüyorlar. Bu imzaların birçoğu oy tabanına bakılmaksızın, halkın tepkisini kucaklayan oylardır. Bu imzaların bir de böyle önemli bir tarafı var.”

Velilere sesleniyorum: 12 Eylül tarihine dikkat!

Füsun Sökmez, gazetemiz aracılığı ile tüm velilere de şu şekilde seslendi:    “ Velilerimize bir uyarı yapmak istiyorum. Okullarımız ayın 17’sinde açılacak. Lise düzeyindeki öğrencilerimiz ayın 12’sine kadar seçmeli derslerini belirlemek durumundalar. Şayet belirlemezler ise veya bu seçmeli dersi seçen öğrenci sayısı 10’un altında kalır ise, okul yönetimi tarafından belirlenen derslere girmek zorunda kalacaklar.”

12 Eylül, bir de böyle anılmasın!

Füsun Sökmez, konuşmasına şu şekilde devam etti:“Veliler bir araya gelsinler ve seçtikleri dersleri okul yönetimine bildirsinler. Çünkü ilgili seçmeli dersin konması için en az on öğrencinin müracaat etmesi lâzım. Birçok okulda ‘bu sayıya ulaşılamadı veya o branşta öğretmen olmadığı’ söylenerek, öğrencilerin dini eğitime yönlendirilmesi söz konusu olacak;  çünkü yaklaşık 3 bine yakın din eğitmeni ataması yapıldı. Diğer branşlarda ise böyle bir atama söz konusu değil. Lise düzeyindeki öğrencilerimiz arkadaşları ile birlikte seçmeli derslerini belirlesinler. Aksi takdirde, 12 Eylül tarihi, ihtilal dışında bir de bu şekildeki bir zorlama ve yönlendirme ile tarihe geçecek!”

Öncümüz, halkımız

CHP olarak, 4+4+4 ile ilgili yaptıkları tüm çalışmalarda, öncülüğün halk tarafından gerçekleştirildiğini de kaydeden Sökmez, “ biz, toplumun sesi oluyoruz. Çalışmalarımızı halkın yanında olarak yapıyoruz” dedi.

Üyelerimiz ile bağlantı içerisindeyiz

12 Eylül’de ders seçimi yapılacağını tekrar hatırlatan Sökmez, partilerine üye velilerin okullarda yaşanan sorunlar ile ilgili olarak kendileri ile sürekli bağlantı halinde olacakları bilgisini de verdi. Sökmez, “ amacımız, çözüme doğru yürümek” açıklamasında bulundu.

CHP’nin savunduğu eğitim modeli: 1+8+4

İstanbul İl Müdürlüğü’ne teslim edilen dilekçe eşliğinde sunulan ve CHP’nin eğitim sistemi anlayışını dile getiren bilgilendirmede ise şu ifadelere yer verildi:

“ CHP, bir yılı zorunlu olmak üzere parasız okul öncesi eğitimin yaygınlaşmasını, eğitimde niteliğin arttırılması ve eşitsizliklerin azaltılması için zorunlu eğitimin toplam süresinin uzatılmasını savunmakta ve bu amaçla 1 yıl okul öncesi eğitim, 8 yıl kesintisiz temel eğitim ve meslek eğitimini de içeren 4 yıl lise düzeyinde eğitimi, yani 1+8+4 modelini önermektedir.”

Haber: Arzu Başlantı

arzubaslanti@yahoo.com

 
Toplam blog
: 230
: 1315
Kayıt tarihi
: 26.08.12
 
 

Doğum yeri: Berlin Siyasal Bilgiler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunu (Bölüm ve fakül..