Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '11

 
Kategori
Siyaset
 

CHP'nin yemin boykotu

CHP'nin yemin boykotu
 

CHP'nin yemin boykotunu destekliyorum, çünkü CHP'ye verilen oyların içinde "Mustafa Balbay'ın özgürlüğüne kavuşması" gibi bir gerekçe de vardı. Milletvekili adayı olamayan veya seçilemeyen başka kişilerin özgürlüğüne kavuşamaması umrumda olmadığından değil bu, şartlar şu anda böyleydi, iki kişi dahi olsa özgürlüğüne kavuşsundu. 

CHP'nin mecliste olması AKP açısından çok mu önemli? Tabii ki hayır, AKP iktidarlarında AKP'nin demokrasiyi ne de kadar sindirmemiş bir parti olduğunu yeterince gördük sanıyorum ve şu an Kılıçdaroğlu, Abdullah Gül'den, Cemil Çiçek'ten medet umarak yanlış yapıyor bence. Bugüne kadar hangi krizin çözümüne katkı sundular da, buna sunacaklar. Gene anlayabiliyorum ki arkadaşları özgür kalsın diye deniyor her yöntemi, o yüzden henüz umutla gidiyor bu yok oluşun en üst tepedeki simgesine. Bilmiyorum, "Ankara'da yargıçlar var" desek, artık yok gibi. Yargıdan umudu kestim gitti, bir hukukçu-adayı olarak söylüyorum bunu hem de, hukuk önemli ölçüde girmiştir iktidarın güdümüne. 

Kılıçdaroğlu'nun arkasındayım. MHP'nin yaptığı Engin Alan'ı yalnız bırakmaktır, CHP ise dikkat çekmeye çalışıyor, farkındalık oluştrmaya çabalıyor. Öte yandan şunu da söylemek gerekir, bir görüşe göre CHP, yemin etmeyerek meclis çalışmalarına katılamaz hukuken bana göre, bu milletvekili sıfatının kazanılması için bir ön şart değildir, ama meclis çalışmalarına katılmanın ön şartlarındandır. Kılıçdaroğlu da bugün Meclis Başkanı seçiminde oy kullan-a-mayacaklarını söylemiş röportajda bir baskı hatası oluşmadıysa. Neye gerek? Sanki oy kullansalar da kullanmasalar da bir şey değişecek gibi, AKP'nin istediği olmayacak mı her seferinde? CHP, meclis çalışmalarına katılmamak uğruna da olsa devam etmelidir boykotuna. 

Seçimden önce Kılıçdaroğlu henüz Balbay'ın adaylığını açıklamamış ve "böyle bir şey gündemimizde yok" derken yazmıştım açık açık önceliğimi, Balbay'ın benim oy kullandığım bölgeden bağımsız aday olacağı söyleniyordu. "Oyum Balbay'adır" demiştim. Bir şey değişmedi, her ne kadar benim bölgemde olmasa da, Türkiye barajı konusunda da rahat olsa bile, CHP'ye verdiğim oyun içindedir Balbay. 

CHP'nin yaptığı eylemi, CHP'ye oy vermiş biri olarak söylüyorum ki, destekliyorum. Lütfen, CHP'ye oy vermemiş insanlar CHP'ye oy verenler adına atıp tutmasınlar, bırakalım CHP'ye oy verenler söylesin kendilerini nasıl hissettiklerini. CHP seçmeninin birçoğunun da bu eylemi desteklediğinden eminim. Satılmış hissetmiyorum, irademiz meclise yansımamış gibi de hissetmiyorum, CHP'yi bu haklı eyleminden dolayı kutluyorum, CHP'ye iyi ki oy verdim de diyorum şu an, Balbay'ın, Haberal'ın ve diğer tutuklu milletvekillerinin, aynı zamanda uzun süren tutukluluklardan mağdur diğerlerinin de (senin benim demeden) özgürlüğünü savunacaklarını bildiğim için içim rahat. Eğer ki iradem meclise yansımıyorsa bu CHP oraya girmediği için değil, milletvekilleri tutuklu olduğu içindir ve arkadaşları destek çıksın ya da çıkmasın 8 milletvekili tutukludur bu meclisin, utancı onlara yeter. CHP'nin, arkadaşları için direnişi ise saygın yerini alacaktır meclis tarihinde, er ya da geç. 

 
Toplam blog
: 142
: 1092
Kayıt tarihi
: 27.09.09
 
 

Ankara Üniversitesi Hukuk Fakülteliyim. Seyahat benim için bir tutku, her fırsatta bir yerlere ka..