Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '10

 
Kategori
Siyaset
 

CHP ye mektuplar -1-

CHP ye mektuplar -1-
 

Artı düşünme zamanıdır!!


Bu mektup, 2009 yılı şubat ayında Sayın CHP Milletvekillerine ve yönetimine gönderilmiştir. 

Sayın Milletvekilim,  

Maalesef ülkemizdeki gidişatı sağlıklı görmüyorum. Bizi, biz yapan degerlerin ortadan kalktığı ve gittikçe belirsiz bir geleceğe doğru sürüklenmeye başladığımızı üzülerek gözlemliyorum. Bunun için: Faydalı olacağına inandığımdan bazı fikirlerimi sizinle paylasmak istiyorum. 

a=) Tv.lerde yardım adı altında dağıtılan para, eşya ve yiyecek maddelerine. Benim gururlu halkımın nasılda birbirlerini ezerek saldırdıklarını üzülerek görüyorum. Orta Asya'dan buralara kadar, daha iyi bir yaşam icin goç eden ve bunun mücadelesini veren benim mağrur ulusuma ne oldu? Niye bu duruma düştüler? Daha 20-25 yıl oncesine kadar böyle bir şey yokken ve alınteri ile kazanmadıklarına tenezzül etmezken. Neler degişmiştir? Türkiye, dahamı geriye gitmistir? Yoksa benim halkım, devleti herkesin sömürdüğü içgüdüsü ile, birazda ben nemalanayım duygusu ilemi hareket etmektedir? Ben bunu ulusuma yakıştıramıyorum. Lütfen bu konunun nedenleri ile ilgili real anlamda bir senteze ulasılması icin, T.B.M.M. çatısı altında gerekli çalısmalarda bulunun. Tahmin ediyorum, sebepleri ile ilgili sağlıklı veriler alınabilir. Ayrıca, yardımların medeni bir ülkeye yakışır şekilde olması icin çalışma yapılması gerektigine inanıyorum. 

b=) Yüce dinimiz Islamiyet, maalesef uzun zamandır terör ile beraber anılmaktadır. Dünyada başlangıçdaki niteliğini koruyan ve kitabı değişikliğe uğramıyan tek din olan Islamiyet, niçin bu duruma düşmüştür? Bildiginiz gibi dinlerin rengi yoktur, radikaldırlar. Belirli bir vizyonu ve programı olmayan kotu siyasetcilerin toplum uzerinde kullandıgı en onemli donedir din. Maalesef dünyada, Turkiye hariç, laik sistemle idare edilen islam ülkesi yoktur. Buda basiretsiz siyasetcilerin; bu guzel dinimizi hırslarına alet ederek. İslamiyet gibi müstesna bir dini dünyanın gözünde terör ile beraber anılmasına sebep olmuşlardır. Tabi ki anglo-sakson ırkının dünyaya hükmetme sevdası ile hirirstiyanlığın çıkarları ile birleşince. Ortadoğu da yeni yapılanma altında. Bizlere ''ılımlı islam'' adı altında, dinin siyasete girecegi bir yönetim şekli yerleştirmeye çalışmak istemektedirler. Boylece; müslümanlığı, ortaçağdaki hristiyanlığın durumuna düşürerek. İslamiyeti ortadan kaldırmaya calısmak istemektedirler. Lutfen, laik yapımızın korunması icin mücadele ediniz. Boylece islamiyete en buyuk faydayı saglıyacaksınız. 

c=) Benim konumum belli. Bu olayların bireysel olarak beni etkileme durumu yok. Gelmek istediğim konu Ergenekon davası.Böyle başladım, benimle ilgili onyargınız olmaması için. Bu dava nedir Sayın Milletvekilim? Yargıya saygımız sonsuz, ama ortalıkta binlerce sayfalık iddia dolaşıyor. Suç işleyenler mutlaka cezalarını cekecektir. Ama, birbiri ile alakasız, içinde bu devlete hizmet vermiş, yasamasında, yürütmesinde bulumuş, bu ulkenin düşmanlarına karşı güvenliğinden birinci derecede sorumlu mevki işgal etmiş değerler. Herhangi bir net suçlama yokken (görünen o, net bir şey söyleyen de yok) içeri alınmaktadır. Anayasal hak olan iletisim hakkı, kullananların ses kasetleri ile sağır sultanlara bile duyurulmaktadır. Hükümet, istediği şekilde yürütmeyi kullanarak muhaliflere, özellikle basın sektörune baskı yapmaktadır. Ülkenin, ticari ve sanayi kuruluşlarının dernekleri, devletin üzerlerine gelme korkusundan birikim ve dusuncelerini kamuoyu ile paylaşamamaktadır. Herhalde Sayın Tusiad yoneticileri Rahmetli Ecevit i şimdi mumla arıyordur. Kısacası bir korku devleti oluşturulmakta. Buda, bir devlet yapısında olmazsa olmazı olan. Yürütmeye ve özellikle hukuka güveni ortadan kaldırmaya başlatmaktadır. 

d=) İşsizlik basını alıp gitmektedir. Dünya da butun hükümetler, global krize karsı önlemler almaya çalışırken. Bizler, karşılamaktan uzak, yetersiz, tarihi belirsiz (son kararlar haric) ; herhangi bir ciddi yapılanmamız bulunmamaktadır. Bunlar söylemlerle geçiştirilmekte. İnsanlarımız borç icinde kıvranmaktadır. Sayın Başbakan nedenlerini hesap edemeden kredi kartı mağdurlarını iyi niyetli olmamakla suçlamaktadır. Bu insanların eğer kredi kartları olmasaydı; ya soygun yapacaklardı veya ihtiyaçlarını gidermek icin gerekli parayı yüz kızartıcı bir şekilde elde etmeye çalısacaklardı! Sosyal patlamaya sebep olacak bu krizin önlenmesi ve sağlıklı oluşumlar icin lutfen T.B.M.M. çatısı altında çözümler bulmaya çalışın. 

e=) Bizim toplumuzda çocuk kutsaldır. Ama, özelikle Guneydoğu'daki etnik gösterilerde insanlar, çocukları öne sürmektedir. Bazen tv. lerdeki görüntülere bakarken, burası Turkiye'mi, yoksa Gazze mi acaba diye teredüte düşüyorum. Bizlere neler oluyor Sayın Milletvekilim? Çocuklarımızı kullanacak kadarmı değerlerimizden uzaklastık? Ağrı'da sobanın alev alması üzerine, öğrencilerinin hayatlarını kurtarmak için kendilerini sobanın üzerine atan. Hayatlarını o çocuklara feda eden Aysun ve Burçin öğretmenlerimizle aynı ulustan değilmiyiz.! Aysun ve Burçin öğretmenlerimiz hayatlarını, öğrencileri için yok farzederken. Aynı çocuklarımızın ebevyenleri, niçin çocuklarını askerlerimizin, polisimizin önüne atmaktadır? Çocuklarımızın hayatlarının arkasına saklanacak kadarmı korkak bir ulus olduk!! Ayrıca, ben gençligimde bu topraklar uzerinde etnik yapılanmalar ile ilgili birşeyler ne duydum ne yaşadım. Biz bu hale niye geldik Sayın Milletvekilim? Lütfen T.B.M.M. çatısı altında, bu konu ile ilgili bir araştırma kurulu oluşturun. 

f=) Yukarıdada belirttim. Ben turizm sektorundeyim. Bidiğiniz gibi Istanbul'daki kaçak içki rezaleti yüzünden 25 insanımızı kaybettik. Başka bir demokratik ülkede olsa; halkın anayasal hakkı olan can güvenliğinin sağlanmadığı için hukumetin istifası ile sonuclanırdı. Biz bir turizm ülkesi olduğumuzu iddia ediyoruz. Ama alkollü içecekteki OTV. oranı Skandilav ülkeleri hariç (onların durumu özel) en yuksek oranda. Ekmeğini bu sektörden kazanan birisi olarak, her zaman Istanbul'da yaşanan rezaletin tekrarından korkuyorum. Biliyorum ki turistik yorelerimizin birisinde yabancı turist ağırlıklı ölümlerde. En az beş sene, diger meslektaşlarım gibi evime ekmek göturme şansım olmayacak. Aileme karsı yükümlülüğümü nasıl yerine getireceğim? Makul olçülere çekildiğinde, kaçakcılığın ortadan kalkması ile devletin daha fazla vergi kazanacağı ortada iken. Hükümetin bu konuda diretmesi düşündürücü ! Şu anda ülkemizdeki et ve süt ürünleri fiyatları avrupa ortalaması uzerinde. Bizim kisi başı milli gelirimiz avrupa ortalaması uzerindemidir? Ayrıca biz turizmciler dünyanın en pahalı enerjisini (elektirik-yakıt) tüketiyoruz ve en pahalı iletişimini kullanıyoruz..Bu maliyetler ile turizm yatırımcısının dürüst çalışması gerçekten cok zor. 

g=) Bildiginiz gibi Bay Obama ile birlikte, siyasi örgütlenmeler ayrı bir cağa giriyor. Lutfen secim örgütlenmesinde kurduğu ve halen şahsi orgütü ile surdurdüğü ''www.barackobama.com'' web sitesine bir göz atmaya çalışın. Aynı örgütlenmeyi partiniz içerisinde bir birim oluşturarak uygulamaya çalışın. İnsanlar düşüncelerini, fikirlerini ve gördükleri aksaklılkları sizler ile paylaşsınlar. Eger, sizlerde bunlarla ilgili çözümler üretip.En azından cevap vererek, bireye verdiginiz değeri gösterirseniz. Hem ulkemizde olan biteni birinci elden oğrenmis olursunuz. Hemde halkın siyasete ve devlete guvenini sağlamış olursunuz. İnternet ortamını herkesin kullanamayacağı hesap edilir ise, bu kesim icin ücretsiz telefon ve fax servisi sunabilirsiniz.Ama bunun icin çok iyi bir tanıtım stratejisi oluşturmak gerekiyor. 

Sayın Milletvekilim,
Degerli zamanınızı, hele bu onemli secim arifesinde, aldıgım icin ozur dilerim. Ulu onderimiz Atatürk'ün kurduğu devletimizin bekası icin doğru bildiklerimi, onun kurduğu partinin milletvekili ile yani millettin vekili ile paylaşmak istedim. 

Yazımı bir kızıldereli atasozu ile bitirmek istiyorum:
''Biz bu toprakları, çocuklarımızdan odünç aldık'' 

Ata'mızın binbir yoklukla savaşarak bizlere kazandırdığı, cocuklarımızdan odünç aldığımız bu toprakları.Çocuklarımıza aynı değerler ile bırakalım. 

Her seyin gönlünüzcece olması dileği ile. 

Saygılarımla,
Zekeriya Can

e-mail:prophetzekeriya@hotmail.com 

 
Toplam blog
: 8
: 840
Kayıt tarihi
: 11.04.10
 
 

01.03.1960 Giresun doğumluyum. Lise mezunuyum. Evli ve 1 kız, 1 erkek iki çocuk sahibiyim. İngili..