Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '07

 
Kategori
Siyaset
 

CHP'yi Anlamak

2007 seçimleri bir çok açıdan dersler çıkardıığım yeni şeyler öğrendiğim çarpıcı sonuçları olan seçimler olmuştur. Hoş yaşımın da çok genç olmasından yola çıkarak daha çok şeyler öğreneceğim apaçıktır. Ama şunu belirtmek duygularımı ifade etmek açısından beni rahatlatacaktır.

Seçim öncesi kime oy versem diye kara kara düşünürken, güç bela oyumu biryerlere verdim. Ama seçim bitti rahatladım diyemem. Kendilerine oy vermediğim halde CHP nerede hata yaptı diye düşünür oldum. Aslında cevabı çok da zor olmayan bu soru için çare olarak seçimden bir kaç gün önce yayınlanan ve çok abartılı diye tepki toplayan ancak seçim gecesi neredeyse bire bir doğru bir tahmin olduğu anlaşılan anketin (KONDA) sonuçlarını irdelemeye başladım. Beni ilgilendiren kısım hangi bartinin yüzde kaç oy alacağı veya kaç milletvekili çıkaracağı değildi. Asıl anlamaya çalıştığım nokta kimler hangi partiye oy veriyor. Tersinden bakılacak olursan hangi parti kimlere hitap ediyor. CHP için aradığım cevap şu oldu: Belki tabir biraz kaba kaçabilir o yüzden peşinen özürlerimi belirtmek koşuluyla kendimce şöyle bir ifade mırıldandım; evet, CHP tuzukuruların partisi olmuş ve onlara hitap ediyor. Kürtleri dışlayan, alevilerin sorunlarına çözüm üretemeyen ve onları da ürkütüp kaçıran, yoksula dair en ufak bir söylemi ve projesi olmayan, bir anlamda bu ülkenin gerçekleriyle çok da yüzleşmeyen bir kitlenin partisi durumundadır. Sosyal ve demokrat en büyük parti hatta tek parti olacaksın, farklı etnik yapıları, farklı inançları ve dünya görüşlerini, yoksulu ezileni bırakın temsil etmeyi onları dışlayacaksın. Sonuç kimse kusura bakmasın hezimet olur herzaman.

Bu konuyla ilgili görüşlerimi iyice pekiştiren bir veriye de Umur TALU ' nun bugünkü köşesinde rastladım. Yazının en sonunda Chp'li hanım diye ifade ettiği bir seçmenin ifadeleri hem beni ürküttü hem de bu görüşlerimi tamamen destekler nitelikte. Hanımefendi aynen şu ifadeyi kullanıyor: * CHP'li hanım "Bu sonucu bekliyordum, çünkü Atatürk düşmanı Kürtler, dinciler ona oy verecekti. Aleviler de Kürt. Onlar da sattı Baykal'ı. Erdoğan beni mi kucaklayacak, hadi oradan. Onu kendime layık görmem. Adam başbakan, bu çağda iki yabancı dil bilmiyor. Ben Alman Lisesi, Boğaziçi mezunuyum. 20 yıldır turist taşırım ülkeye, 18 m. yat alamadım, oğlu gemicik almış. Demokrasi, 2 kilo pirince giden tiplere fazla. Mutlaka darbe olsun, bunlara dersini versin."

Yazık....... Hem insanları bölüyor, hem de aşağılıyor bunları yaparken de "" Aleviler de Kürt."" ifadesiyle paçasından cehalet döküldüğünü gösteriyor. Çok yazık ...

 
Toplam blog
: 2
: 1006
Kayıt tarihi
: 24.12.06
 
 

Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi mezunuyum. 2001 yılında Turizm ve Otelcilik gru..