Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '15

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Cibez salatası

Cibez salatası
 

Cibez, lahana ve karalahananın filizlerinden oluşan bir bitkidir. İzmir pazarlarında ve Karadeniz Bölgesi’nde bolca bulunur. Salatası, yemeği, sebzeli pilavı yapılabilen bir bitkidir. Yağda da kavurarak, üzerine yumurta kırarak yiyebilirsiniz. Çok tazeyken yeşillik yerine bile yemeğin yanında yenebilir.  Hafif baharatlı, çiğ yenince bile lezzetli bir bitkidir. Ben bu sefer salatasını yapmaya karar verdim.

Salata malzemeleri:

Yarım kilo cibez

2 limon

1 çorba kaşığı nar ekşisi

2 çorba kaşığı zeytinyağı

1 çay kaşığı tuz

Yapılışı:

İyice yıkanmış cibezleri kurumadan 1 çay bardağı su ile düdüklü tencerede 5 dakika haşladım.Çukur bir kabın içinde zeytinyağını, limon suyunu, nar ekşisini ve tuzu iyice karıştırdım.

Çukur bir kabın içine(bor cama), haşlanmış cibezleri koydum ve üzerine hazırladığım sosu dökerek cibezleri iyice karıştırdım.

Yaptığımız salatanın üzerine sarımsaklı yoğurt dökünce lezzeti daha çok artıyor.

Afiyet olsun, mutlu kalın.

 

 

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..