Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '09

 
Kategori
Şiir
 

Çiçeklerin hüznü

Çiçeklerin hüznü
 

Bir süredir buralarda ama onu şiirlerinin yazılarının dışında hiç görmedim. Fikirsiz olduğundan değil olsa olsa polemiklerin adamı olmak istemediğindendir... O güzelim şiirleri yazan birinin fikirsiz olması düşünülemez.

Şirlerinde öyle birşey var ki... felsefe aşk kızgınlık. En çok da aşkın felsefesi var. İşin içinden çıkabilene aşk olsun... İlk okuduğumdan bu yana hiçbir şiirini yazısını kaçırmadım.

... Nedir ki hayat?

Çıtır çıtır bir simit tadıyla yaşa
Hali hazırda bahar gelmişken
Yeniden sevmeye
Sevenin değerini vermeye bak

Masum bir bebeğin gözlerine baktığında
Yeniden nefes bulabilmekse
Yaşamak
İp boğazında yaşamayı bırak!

... Çiçekler insana hüzün verir mi?.. “Vermez” dediğinizi duyar gibiyim. İçinde çiçek olan bir şeyin hüzünlü olması hiç düşünülmez ama bu şiiri okuduktan sonra fikriniz değişecek...

Dün gece yine yalnızdım
Sokağa çıktım
Ve kendime bir çiçek aldım
Kendim almamış gibi yürüdüm sokaklarda
Ve yalnız değilmişim gibi düşündüm
Ama her gece gibi
Dün gece de yalnızdım
Ve kendime bir çiçek aldım
Bir saat geri alınmış saatler
Ben geri almadım
Ve bir saat daha yalnız kalmadım
Bir masaya oturdum
İki çay ısmarladım
Ben içtim
Sen soğuttun
Sana söyleyeceğim her şeyi yuttum
Çok dert etmedim
Çünkü yoktun
Dün gece yine yalnızdım
Rahat ağladım
Yokluğundan gizlemedim göz yaşlarımı
Ve lambaları hiç karartmadım
Dün gece
Her gece gibi yalnızdım
Sokağa çıktım
Ve kendime çiçek aldım
Sen sandım
Koklamadım…

:) Hadi şimdi bu şiirin üstüne bir de siz dertlenin kafa yorun. Ne yalan sölim ben çok kafa yordum bu şiire... Sıra sizde...

Size son bir güzellik... Sayın yazarım Vedat OKŞAKSİN’den son bir şiir... 

 

YAŞAM SENLE BAŞLAR
benim senden sonram yok
beşinci mevsimin olmadığı gibi
aşık bir kalbin lüksü yok
mahkumun özgürlüğü olmadığı gibi
biz sevmek zorundayız ötesi yok
yaprağın yeşermek zorunda olduğu gibi
biz ayrılamayız ihtimalimiz yok
dikenin gülü bırakmayacağı gibi
beni kırma incitme gücüm yok
yağmurun incitmeden yağdığı gibi
ışıt beni senden başka kimsem yok
güneş bekleyen yeşil gibi
kendime kızarım senin suçun yok
ezileceğini bilip de ezilen çimen gibi
görüyorsun işte değer bilen yok
benden öce sana yapılan gibi
deniz gibi kalbim dalgalıdır
dünler gibi kalbim yaralıdır
sensiz kaldığım gün anladım
şair batkımın kalbi kapalıdır...

 

Ve işte adresi;

http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=884991&rn=6G

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..