Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '14

 
Kategori
Eğitim
 

Cide'de bir ilk

Cide'de bir ilk
 

Cide de ilk defa bir engelli sınav oldu


Cide İlçesinde ilk defa bir açık öğretim lisesi okuyan bir engelli evde sınav hizmetinden faydalandı.

 23 / 24 Ağustos 2014 Cumartesi ve Pazar günü yapılan  Açık Öğretim Lisesi sınavına, Kashastası bir engelli olduğu için Kastamonu’nun Cide İlçe’sinde evinde sınava giren ilk örgenci oldu.

Kastamonu Cide İlçesinde yüz öğrencinin altında sınava başvurusu olduğu gerekçesiyle sınavlar ilçe de yapılmadı.

Kastamonu veya İnebolu da anca sınava girebileceği söylendi ama o ;
herhangi bir engeli ve hastalığı sebebiyle sınav yapılan binalara veya yerlere gidemeyen öğrencilerin, bulundukları yerlerde (evde, hastanede, cezaevinde) sınava alındıklarını ifade ederek,  İlçe de ilklere imza atacağını söyledi.

Ve Turizm Otelcilik te memur olarak çalışan İsmail Çatal’ında destekleriyle evde sınavına girdi. Bunun için Ölçe ve Değerlendirme Daire Başkanlığına raporlarını yollayarak talepte bulundu.
 İsmail Çatal; yapılan Mesleki Açık Öğretim lisesi sınavlarında Kastamonu veya İnebolu ya engelli birinin ulaşımı olmadığı için Aysel gidemezdi. Bende ailesinde bir engelli olan biri olarak destek olmak istedim.

 Elimden geldiği kadar sınav hizmetinden yararlanmasına ve ders çalışmalarında da yardımcı olmaya çalıştım, yarınını kimse bilmiyor yarın engelli ve ya hasta olmayacağına dair hiç kimsenin bir sözleşmesi / anlaşması yok, onun için bu gün başkasına denen girişimler aslında herkesindir. Başka engellilerinde yarınıdır ve yararınadır, elinizden bir şey gelmiyorsa, hiç olmazsa manevi olarak destekte bulunun.
Sevgiyle, saygıyla yaklaşmakta bir şeydir, dedi.


           Devletin kendisi gibi engellilere sağladığı bu imkânı en iyi şekilde değerlendirip üniversiteye de gitmek istediğini belirten Aysel Oturak; her zaman gerek yazılarımda gerek konuşmalarımda benim gibi bir şekil de engelli durumuna düşen insanlara örnek olmak istiyorum.
Cide de engelliliğin ne olduğunu bilmeyen, hatta engelliliği veya hastalığı kişiden, kişiye geçecek bir şey olduğunu zannedecek kadar bu konuda bilinçsizlik var.

Ben, burada farkındalık yaratacağım inşallah ve diğer büyük il’lerde ki engellilerin sahip oldukları olanaklar burada da olacak.

Bunun için Cide yönetiminin, halkının ve engellilerin biraz anlayışlı olmalarını ve desteklerini bekliyorum, bu arada İlçe Milli Eğitim Müdürü Davut ÇALIŞKAN’a Şube Müdürü Fatih GÜNEY ve tek, tek isimlerini sayamadığım emeği geçenlere çok teşekkür ederim,  dedi.

 

 

 
Toplam blog
: 34
: 158
Kayıt tarihi
: 29.06.14
 
 

Merhaba güzel insan, buda benim youtube kanalım abone olursan kanal seninle güzellecek. Eğer kanalı..