Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '14

 
Kategori
Güncel
 

Çiftçiler Ziraat Bankasının verdiği faizsiz çiftçi kredilerini Rus karılarına mı yediriyorlar?

Çiftçiler Ziraat Bankasının verdiği faizsiz çiftçi kredilerini Rus karılarına mı yediriyorlar?
 

Bu Türkler acayip ya! Almanya’da hani çalışmayana işsizlik parası veriliyor ya. İşte onu alabilmek için Almanya’ya gidiyorlarmış. Ya da Almanya’da işsiz kaldı ya, e işsizlik maaşı da alıyor. Sırf bu işsizlik maaşını almak için Türkiye’ye dönmüyorlarmış.

Eskiden devlet köylüye tarlasını eksin diye tarla parası veriyordu. Köyünden göçmüş büyük şehirde yaşayan, köydeki tarlasının yerini bile bilmeyen kimseler ellerinde babalarından kalmış tapularla koşa koşa tarla parası almak için köylerine gittiler.

Eminim bu bilinçsiz insanlar devletin bu parayı neden verdiğini bile bilmiyorlardı; ya da bilmek istemiyorlardı. Devletin bu işteki amacı tarımı geliştirmek için köylüyü desteklemekti. Ama bizim bilinçsiz halkımız tarlasının kenarına bile gitmeden parayı alıyor sigara parası yapıyordu. Bu utanılacak insanlar size maaşınızı verelim sırt üstü yatın denilse ömrü billâh yatarlardı. Türkiye’nin geri kalmasının en büyük nedeni Türk insanının bu bozuk karakteri.

Be Allah’ın adamı, devletin verdiği bin lira parayla doyacak mısın? Köyde iyi kötü birkaç bacak tarlan var; eksen ektirsen. Herkes senin gibi yapsa güzelim verimli araziler boş kalmasa. Tarım gelişir, karnımız doyar, ekmek ucuz olur. Biz çok yazımızda bunu vurguladık. Türk insanında karakter sorunu var. Benim de tarlam vardı, ben tarla parası almadım. İstesem alırdım. Ekmiyorum ki niye alayım.

Türkiye’de de işsizlik maaşı veriliyor. Hani iş bulamayanlara bu maaş sürekli verilse insanlar işe girmezler. Şu rezil hale bakın ya!

Ziraat bankası çiftçilere faizsiz kredi veriyor. Bazıları devletin çiftçileri desteklemek için faizsiz olarak verdiği bu kredilerle Rus karılarıyla eğlenmeye gidiyorlarmış. Sonra da krediyi geri ödeyemeyince devlet hapse attı deniliyor.

Ya sana ne kardeşim, kredi benim değil mi, geri ödeyecek olan ben değil miyim istediğim gibi harcarım. Öyle değil işte çifçi efendi. Devlet benim paramı sana veriyor. Bana versin ben Rus karısına gideyim, farkı ne. Çifçi etiketi mi seni böyle ayrıcalıklı yapan! Ben o verdikleri kredilerin nerelee harcandığını takip etmeyen yetkililerde de bir gün bunun hesabını sorarım!

Ben bütün bunlara bakınca ülkenin geleceği için çok ciddi ümitsizliğe kapılıyorum. Türkiye elli yıldır gelişmekte olan ülke, bundan kurtulamadık bir türlü. Ondan önce de bir elli yıl geri kalmış ülkeydik. Hani bize gelişmekte olan ülke diyorlar ya, bu masal bizi çok güzel uyutuyor. Halkta bir rahatlık yaratıyor. Bir gün gelişeceğiz düşüncesine kapılıyoruz. Ama işte o bir gün bir türlü gelmiyor. 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..