Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

ÇİĞ BÖREK

ÇİĞ BÖREK
 

Ben gene sigarayı bıraktım. Neredeyse 3 aydır sigara içmiyorum en büyük hobim sigarayı uzun seneler bırakıp tekrar başlamak. Ben bunu sıkça yapıyorum ama bu sefer kesin bıraktım. Zaten pek fazla içen biri de değildim aslında. (Sigara niye zor bırakılır onu da anlamış değilim) Sigarayı bırakınca da malum kilo alma faslı başlıyor bu işten bende nasibimi birazda olsa aldım.

Eeeeee kilo almışken birde çiğ börek yapıp yiyeyim bari dedim ve de yapıp bir güzel yedim. Ama bana kaç kilo olarak geri dönecek onu henüz bilemiyorum. Önümüzdeki haftalar belli olur herhalde. Ben sizlere de en iyisi tarifi vereyim, sizlerde bolca yapıp yiyin ve kilo konusunda beni yalnız bırakmayın.

MALZEMELER:

İç malzemesi:

500 gr yağsız kıyma

2 adet kuru soğan

2 adet biber

Tuz, karabiber, pul biber

Kızartmak için yağ

Hamuru:

500gr un

2 çorba kaşığı yoğurt

1 paket kabartma tozu

Tuz

YAPILIŞI:

Kıymanın içine soğanları ince ince doğrayın. Biberi de aynı şekilde doğrayıp tuzunu ve baharatlarını ilave ettikten sonra bir kenara bırakın. Kullanacağınız zaman içine biraz su ilave edip, tekrar yoğurursanız kıyma kızartılırken hamurun içinde top top olmaz. Diğer tarafta unu eleyin içine yoğurt, kabartma tozu ve tuzu ilave ettikten sonra su ilave ederek kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur elde edin. Tezgâhın üstüne un serpin. Hamuru unun üstüne alın ve elinizle hamuru uzun rulo haline getirin. Bıçak yardımıyla cevizden biraz büyük parçalara ayırın. (tahmini yirmi adet çıkıyor) Oklavayla pasta tabağından daha küçük yuvarlaklar açın içine hazırladığınız kıymalı karışımdan koyun, üstünü kapatıp çay tabağı yardımı ile etrafını bastırarak kesin (çay tabağı ile keserseniz, kızarttığınız zaman hamurun kenarlarında açılma olmaz ) ve kızgın yağda arkalı önlü pişirin. Yanına çay ya da torba yoğurdundan ayran yapıp sıcak sıcak yiyin ve kilo alın afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 56
: 2815
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendimi bildim bileli yemek yapmak benim için bir tutku. Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi'ne gir..