Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '12

 
Kategori
Şiir
 

Çiğ düştü hayal Denizine

Çiğ düştü hayal Denizine
 

Söz ve müziği, Muzaffer Özpınar’a ait olan Dünya Yansa Yorganım Yok İçinde –şarkısını; sanat Güneşi’ merhum, Zeki Müren’in o eşsiz yorumuyla dinliyorum.
Her geçen gün değeri pırlanta gibi yükselen, "Çoban Yıldızı" gibi parlayan ve sanatseverlerin yüreğinde ölümsüzleşen Sanat Güneşimiz Zeki Müren, “Şeytan dürttü hislerime tav oldum, Benliğimden taştım bu gün lav oldum, Canım çekti bir güzele av oldum, Düşünmedim yarınımı, sonumu, Ellerimle çizdim kader yolumu, Dünya yansa yorganım yok içinde, Bin derdim var hepsi başka biçimde,
Kırk yılda bir gönlüm bana sev dedi…" derken sazın, sözün derinliğinde kaybolup gitmişim.
Şarkının yorumu bittiğinde, kendimi dağaldığım yerden zar, zor toparladım. Lakin ben hayallere dalınca hayal denizine çiğ düşmüş, dalgalar birbirini kovalıyordu.
O dalgaların arasından küçük bir şiir çıkarttım ve sizlerin beğenisine sundum.
Buyurun bir kere de birlikte okuyalım.

ÇİĞ DÜŞTÜ HAYAL DENİZİNE

Bir rüzgâr bir bora her yer fırtına
Buruk acı söz endam nazar ekşi
Çatlar taş olsa kırılır granit kaya
Sis çöker çiğ düşer hayal Deniz’ine

Esme rüzgâr dur bora kar tipi bitsin
Lodos sancakta ulaşmak zor limana
Kaptan yardım et sen çarkçı başına
Sis çöker çiğ düşer hayal Deniz’ine

Buz gibi rüzgâr damarda kan donacak
Göz gözü görmez kıyamet mi kopacak
Dam boyu dalga gemi alabora olacak
Sis çöker çiğ düşer hayal Deniz’ine

 

18.02.2012 Manisa
 
 
 
Necati Kavlak
 

 
Toplam blog
: 380
: 438
Kayıt tarihi
: 27.08.07
 
 

Karanlığın düşmanı Işık! Gecenin zifiri karanlığı, şafak sökerken yerini, ufukta yükselen Güneş Işı..