Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Çikolata Cips Tasarımı

Söz konusu çikolata olunca şöyle bir duruyoruz değil mi? Nasıl bir yer etmişse artık hayatımızda… En basitinden Türk kahvesinin yanında şöyle bir durmalı yandan yandan sana bakarak mesela. Ya da misafirliğe gittiğinde kolonyanın yanında ilk olarak seni karşılayacak kadar da hatırnaz. Sonrasında birini mutlu etmek istediğinde şöyle bir cebinden çantandan çıkarıp göstermen yeterli olabilir. Tebriklerde ne hediye alsam, ne göndersem diye düşündüğünde bile “ Ben buradayım hey!” diye aklını karıştırmak için de kenarda bekliyor. Böyle de popüler bir gıdanın sizce sektörde gelişmemesi mümkün mü?

Gıda sektöründe birçok çikolata üreticisi hayal gücünü sınırsız olarak çalıştırıyor. Aklımıza daha önce hiç gelmeyen tatlar ya da “ Ah şöyle de bir çeşit olsa ne güzel olurdu.” dediğimiz tatlar mis gibi karşımıza çıkıyor. Çikolata tasarımı da farklı açıdan baktığımızda görebileceğimiz bir kavram, onda ise tat faktöründen ziyade çikolatanın karşımıza ne şekillerde çıktığı önemli. Bundan yaklaşık 4 yıl önce  İstanbul’da gıda mühendisi ve endüstriyel tasarımcı arkadaşlarla katıldığımız bir gıda tasarım yarışmasında bizler de çikolata tasarımına farklı bir soluk getirmiştik. Hala aklıma o fikir ve tasarım geldiğinde piyasada çok ilgi görebilecek bir ürün olduğunu düşünürüm. Kim bilir belki ilerleyen günlerde bir çikolata üreticisiyle bu fikri tanıştırıp, gerçeğe dönüştürüp sizlere sunarız, şans. Çikolata dedikodusunu çok da uzatmadan gelelim dikkatimi çeken üretime: “Çikolata Cips.”  Bu ürün yeni değil, hatta yıllar önce üretilmiş ve tüketiciler tarafından tanınmış. Son günlerde nedense dikkatimi fazla çekmeye başladı, tüketicilerin de bu ürüne karşı ilgilerinin arttığını farkettim. Çikolatanın cips inceliğinde ve şeklinde olduğunu düşünün. 115 gramlık paketler halinde karşımıza çıkan bu sütlü çikolata cipsleri sektöre farklı bir soluk getirmiş diyebiliriz.

Tat ve tasarımı üretimde bir bütün olarak görüyoruz, bir tanesi daha az önemsense o denge bozuluyor. Evet tadı çok güzel bir ürün olabilir ama ürün şekli ve tasarımı hoş değilse dikkatinizi çekmeyebilir, ya da şekli güzel olan bir çikolata düşünün tadı kötüyse bir daha tercih etmezsiniz. Bu açıdan dengeyi sağlayabilen, bizlere değer veren üreticiler de her zaman bizler için kıymetli.

Not: “ Var bir hayranları.”                                                                                                                                           

Sağlıkla Kalın!

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..