Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Cikolatali mayonezli cupcakes

Cikolatali mayonezli cupcakes
 

sasirtan lezzet...


Öncellikle Milliyet Blog ailesine saglikli, mutlu, huzurlu bir yil dilemek istiyorum. Bu ailede cok yeni olmakla beraber cok da az katkida bulundugum halde beni de araniza kabul edip güzel yorumlarinizla destek verdiginiz icin cok tesekkür ediyorum. Bir düzineden az yayin icin bir elin parmaklari kadar bir yorum almak hic de az degil. Sayilara degil, manalara bakmak lazim. Fotograf makinamin ayariyla yanlislikla oynayip resimlerin ölcüsünü degistirdim. Bir baktim ki resimler daha iyi cikmaya basladi, gelin görün ki ölcüleri bu blog icin uygun degil. O yüzden yeni tariflerimi burada sizlerle paylasamadim. Bu arada teknik bilgilerimin zayifligini ele vermis oldum. Neredeyse her gün yemek tariflerim kendi blogumda devam ediyor. 

www.hafifmutfak.blogspot.com 

Ayrica facebookda da hafif mutfak yemek blogunu takip edebilirsiniz. (ayni adla) 

Bugünkü tarifimi yazin denemistim. Cocuklarim bayildilar. Ölcüler 18 adet cupcakes icin. Cupcakes ve muffinsler genelde karistirilir. Muffinsleri sivilari ve unlu karisimi ayri ayri karistirip sonra cirpmadan alt üst ederek hazirliyoruz.. Cupcakes ise bir pasta ya da kek tarzinda gayet kuvvetlice cirparak hazirlaniyor. Muffinslerin iclerinin nemli kalmasi makbulken cupcakeslerin ici tamamiyle pismeli. 

malzeme: 

  • 230 ml su
  • 30 g sade kakao
  • 160 ml mayonez
  • 140 g un
  • 60 g nisasta
  • 200 g seker
  • 2 cay kasigi karbonat
  • 1/2 cay kasigi tuz

yapilisi: 

  • Firini 180 derecede isitin.Iki adet 24 cm.lik kelepceli kalibi veya 18 adet cupcakes cikacak sekilde iki muffins kalibini yaglayin.
  • Suyu kaynatip kakaoyu icinde eritin. ilimasi icin bekletin.iliyinca mayonezi ekleyin ve iyice cirpin. Diger tüm malzemeyi ekleyip cirpmaya devam edin. Mikserle 1 dakika boyunca cirparak özlenmesini saglayin. Epeyce sulu bir kivamda olmali.
  • Hamuru hazirladiginiz kaliplara paylastirin. firinda 30 dakika süresince pisirin. 10 dakika daha kalibin icerisinde dinlendirip kaliptan cikarin.
  • Sadece üzerine pudra sekeri serperek ya da yagli bir ganaj hazirlayarak servis edebilirsiniz.

Yagli ganaj icin: 

250 g oda sicakligindaki tereyagina bir yemek kasigi süt veya limon suyu ekleyin. catalla iyice cirparak bir yandan pudra sekeri ilave edin. Bu islem icin bir el mikseri de uygun olabilir. Takriben 750g ile 1 kg arasi pudra sekeri alabilir. Azar azar ilave edin. Arzu ettiginiz kivamda birakin. 

 

 
Toplam blog
: 26
: 877
Kayıt tarihi
: 04.11.10
 
 

Berlin'de yaşıyorum, evliyim ve dört cocuk annesiyim. Yemek kitabi ve blog yazariyim. Bloglar..