Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '08

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Çikolatalı mutluluk topları...

Çikolatalı mutluluk topları...
 

Bu gün tüm yorgunluğuma karşın sırf blog sayfamda yer vereceğim diye akşam akşam uğraşıp çikolata trüfleri yaptım. Çikolatayı çok sevdiğim zaten bir gerçek ama çeşnili olunca benim için bambaşka keyif nedeni oluyor. Zaten her besin maddesi benim için özel hazırlanırsa anlamlı oluyor. Gelişigüzel değil, ağız tadına göre nasıl güzel olacaksa öyle yemeli her ne yenecekse.

Bu hafta sonu düzenli olarak takipçisi olduğum gazete yazısında, çikolata trüflerinin tarifini görünce ‘İşte bu yıllardır beklediğim tarif’ dedim. Yani internet ortamında çikolatalı bir çok tarif vardı, değişik hazır ürünlerde alıyordum ama kendimin hazırladığı özel çikolata ürünleri fikri beni çok heyecanlandırdı.

Trüf , ya da İngilizce tabiriyle ‘truffle’ pahalı bir yer mantarının ismi bilindiği gibi. Nasıl toplandığı da oldukça ilginç, domuzlar ve ya köpeklerin burunlarıyla koklayarak toprağın altında yerini tesbit ettikleri özel aramoya sahip bir mantar cinsi. Trüf isminin bu çikolata toplarına isim olarak verilmesinin nedeni de, yumuşak çikolatanın yuvarlak şekil verilmeye çalışılsa da, bulandığı kakao ile birlikte yamru yumru görünümü ile bu mantarlara benzemesi. Açıkcası eşsiz tadı ve pahalılığı ile sunulan bu mantar trüfleri yemeyi istemem ama çikolata trüfler dayanılacak gibi değil.

Temel malzeme sıvı krema, bitter çikolata ve kakao. Ekleyebileceğiniz malzemeler ile olağanüstü tatlara ulaşmanız sizin elinizde. Bu kez ben tarifteki gibi temel malzemelerle hazırladıktan sonra; ceviz, fındık ve hindistan cevizli kakao karışımları ile süsledim. Başka bir sefer portakallı, limonlu ve yeşil çaylı da denemek istiyorum. Hatta hızımı alamayıp değişik alkollü çeşitlerde yapabilirim. Babamın kızı olduğumu göstereceğim ya, onun gibi bu işi meslek haline de getirebilirim.

Tarifini aşağıda vereceğim, tarifi aldığım değerli kişi Arman Kırım’a ayrıca teşekkür edebilmeyi isterdim. Her hafta sonu mutlaka köşesini okurum. http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/7973795.asp?yazarid=123 Çoğu kez daha önce bilmediğim tatları okuyabilirim bu köşeden, hatta peynirli kek tarifini verdiği bir yazısı vardı, o tariflerine de bir gün mutlaka yer vermeliyim.

NASIL YAPACAKSINIZ
Malzemeler: 450 gr. tatlı bitter çikolata; 225 ml. taze krema.

Yapılışı: 1. Çikolataları mutfak robotunda çok ince çekin veya rendeleyin. Çelik ya da büyükçe Pyrex bir káseye koyun. 2. Kremayı kaynama noktasına getirip ocaktan alın ve çikolataların üzerine dökün. Karıştırıp kremanın çikolataları eritmesini sağlayın ve ardından çırparak homojen bir sos elde edin. 3. Kásenin üzerini streç filmle kaplayıp buzdolabında iki saat soğumaya bırakın. Kavun top çıkarıcısı kullanarak, soğumuş ganaştan toplar çıkarın ve içinde kakao bulunan bir çukur tabağa atın. Sonra bu kakaoya bulanmış topları iki avucunuz arasında yuvarlayarak top şekli verin. Tekrar kakaoya bulayıp içine kağıt dantel serilmiş bir tabağa yerleştirin. 4. Eğer kásedeki ganaş bu arada çok yumuşak olursa, káseyi buzdolabının buzluk kısmına koyup beş dakika bekleyin. Sonra aynı yuvarlama işlemine devam edin. 5. Ganaş toplarını sadece kakaoya değil, aynı zamanda dövülmüş antepfıstığına, rendelenmiş hindistancevizine, içine tarçın katılmış toz şekerle de bulayabilirsiniz. Buzdolabında soğutup servis edin.

Çikolataları rendelemek zor geldi bana, rondo da küçük parçalara ayırmak istedim, meğerse robotta çikolata parçalamak olanaksızmış. Kremayı ısıtırken kırılmış çikolataları ekleyince kolayca eridi, tarif de öyle anlatılmasa da, böyle de yapabilirsiniz. Çikolatalar eriyince, krema ile karıştırınca çok özel kahverengi bir renk oluşuyor. Buzdolabında yeterince bekletildikten sonra çıkarınca, toplar halinde çıkaramadım ama kaşıkla alıp kakao ya atınca kolayca şekil verebildiğimi gördüm. Dediğim gibi bu gün değişik aromalar eklemedim, ama aromalar kakao üzerine parçalar konulmadan önce eklenebilir diye düşünüyorum. Bu kez aroma eklemedim ama bisküvi ile zenginleştirmek istedim. Petibör bisküvileri çok küçük parçalara ufalayıp, çikolata sosu ve ceviz ile karıştırdım. Bu karışımdan toplar hazırlayıp, kakao ile buladım. Yoğun çikolata tadı istemeyenler için bisküvili çeşidin uygun olacağını düşünüyorum.

İşte böyle sevgili blog dostları, keyifli dakikalar geçirerek trüflerimi hazırladım. Hazırlaması ayrı hoş, tadı ise bambaşka. Denemenizi hararetle öneriyorum, çikolata kokulu ve tatlı günler diliyorum, sevgilerimle.

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..