Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Çilek soslu bavorava

Çilek soslu bavorava
 

tatlımın fotoğrafı


Bavorava ve sofra kremi çocukken en sevdiğim anne tatlısıydı. En çok da ismini severdim tatlının. Annem enstitütü mezunu olduğundan, esasında bütün tatlıları iyi yapardı. Bir de ünlü tarif defteri vardı tabi.

İşte benim o tariflerden yaptıklarımdan bir tanesi bavoravayı biraz değiştirip ona çilek sos ilave ettim, çok da güzel oldu, tatlı uzmanı ablama bile verdim bunun tarifini.

Bavorava çok basit bir tatlı, toplam 30 dakikada her şey bitiyor. Önce 1 kilo sütün içine, 2 yumurta sarısı ( beyazları bir kasede bekliyor), 6 yemek kaşığı şeker, 5 yemek kaşığı nişastayı ilave ediyorsunuz. Bunları bir tencerede hafif ateşte sürekli karıştırarak muhallebi gibi koyulaşana kadar pişiriyorsunuz.

Koyulaştıktan sonra ateşten indirip, kasedeki yumurta beyazlarını el mikseri ile katı kar haline getirip, bu karışıma yavaş yavaş ilave ediyorsunuz. Sonra tencereyi ateşe koyup tekrar fokurdayana kadar pişirip, en son 1 paket vanilya koyup ateşten alıyorsunuz. Bavorava hazır.

Bütün bunları yaparken, başka bir tencerede ayıklanmış 1. Kg çileği, 1 veya 2 kaşık şeker ile ( bu tat isteğine göre artabilir azalabilir) reçel yapar gibi çilekler pişene kadar kaynatıyorsunuz , fazla kaynatmadan, rengi de değişmeden ateşten alıyorsunuz. Köpük olursa, onları da kaşıkla alıyorsunuz.

Biraz soğuyan çilekleri blender ile püre kıvamına getiriyorsunuz.

Daha sonra dikdörtgen borcama bavoravayı döküp, üzerine çilek sosu her yeri kaplanana kadar ilave ediyoruz.

Tatlı biraz ılıdıktan sonra buzdolabında 1 gün bekliyor, sonra kare dilimler halinde keserek servis yapıyoruz.

Tamamen orijinal hiçbir yerde bulamayacağınız bu tatlının patenti bana ait olup, kullanılması, çoğaltılması ve başkalarına verilmesi yasa dışıdır.

Sadece yapanların yorumlarını paylaşması koşuluyla başkalarıyla paylaşmalarına izin vardır :)

Bu tarif yakında yayınlanacak tatlı kitabımdan bir örnektir :)

Kitabımın adı “annemin tarifleri “ olacaktır. Bu isim daha önce başkası tarafından kullanılmıştı sanırım, ama olsun ben daha önce bunu düşünmüştüm.

Çilekli bavoravayı seveceğinize eminim, nefis bir yaz tatlısı. Üstelik antioksidan, şekeri az, yağ yok, un yok, daha ne olsun!

 
Toplam blog
: 144
: 1429
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..