Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '14

 
Kategori
Öykü
 

Cimri

Cimri
 

Cimri


Eski kapının üstünde takılı küflenmiş çıngırağın sesiyle Numan irkildi ve yığıldığı kendisi kadar pis koltukta toparlandı.
Kapıda elleri gözüken adam tam dükkana uymuştu. Kirliydi, tombuldu ve vıcık vıcık yağ içindeydi.
Vasfi Amca hoşgeldin dedi. Kendinden beklenmeyecek bir çeviklikle berber koltuğunun yıpranmış yanlarını tutarak.
Adam ilgisiz oturdu koltuğa. Aynada yüzünü göre bilecek miydi? Bu aynada ama ne önemi vardı. Oldukça uzamış saç ve sakalıyla kirli, pis ve yağlı bu adam tam da bu dükkana göreydi.
Makas sesini Numan'ın tutkunan sesi böldü. Vasfi amca Emine teyzem nasıl? Vasfi Amca cevap verdi. Yüzünde büyük bir tebessümle. Hanımın keyfi yerinde. Gözleri ellerinin ovuşturacakmış gibi parladı. Yağlı yere kapak attık. Numan'ın ici cız etti. Hayırdır Vasfi Amca ne oldu ki? Ayşe'yi Kalaycıoğlu Nuri'ye nişanladık.
Önce makas şıkırtısı kesildi. Makasın betonun üzerine düşmesiyle sessizlik bozuldu.
Numan heyecanla ama Vasfi Amca benim benim Ayşe'mi nasıl başkasına verirsiniz ama ama ben sizi Emine teyzeyi çok severim. Vasfi bey araya girdi.
Numan oğlum sana ne kızlar var. Sen üzülme bırak şu saçlarımı kes bak yarım kaldı. Vasfi amca ama ama ben bugüne kadar hep senin saçlarını kestim hiç para almadım nasıl nasıl yaparsınız bunu bana şu an hiç birşey yapamam dedi ve koltugun üstüne yığıldığı. Vasfi bey söze girmeye çalıştıysa da yüzünü alnında çekip yarın yarın gelin diye eliyle onu kovdu.
Vasfi bey saçlarının yarısı traşlanmış bir halde sokakta gözden kayboldu.
Ertesi gün yığıldığı yerde Numan'ı buldu. Kapıyı araladı ve Numan'a seslendi.
- Numan evladım geldim hadi saçlarımı kes.
-Hayır hayır Vasfi bey kime kestirirseniz kestirin.
-Evladım ben bu güne kadar hep babana kestirdim. Şimdide sana hiç para vermedim.
- Artık para versenizde kesmem. Lütfen beni yalnız bırakın.
Vasfi bey dükkandan çıktı ve oradan uzlaştı.
Düğün günüde dahil yarım traşlı olarak dolaştı.

Mehmet Özgür Ersan           28.03.2013 Yeldeğirmeni

 
Toplam blog
: 447
: 1524
Kayıt tarihi
: 20.09.13
 
 

06 Mayıs 1974 Çorum Sungurlu'da doğdu. Yaşamının büyükçe bir bölümünü Mamak'ın gecekondu mahalleler..