Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ismail hakkı özsarı

http://blog.milliyet.com.tr/ihozsari

29 Nisan '16

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Cimrilik müsrifleri üzerine

Cimrilik müsrifleri üzerine
 

alıntıdır


Babası oğluna sürekli tutumluluğu öğütlüyormuş. Bu arada da oğlunun müsrifliğini sürekli gündeme getirerek “Oğlum sen böyle çok harcamalar yaparsan, hiçbir zaman adam olamazsın” dermiş.

Çocuk ne yapsa, nasıl yapsa nafile babasına bir türlü yaranamıyormuş. Bir gün kendisine göre çok özenli bir iş yapmış. Akşam eve geldiğinde “Baba biliyor musun bugün 150 kuruş kazandım” demiş.

Babası “Nasıl başardın?” oğlu “trafikte bir belediye otobüsüne binmeyip arkasından yürüyerek geldim. Böylece 150 kuruş cebime kaldı.” Babası yine memnun değil “Bak oğlum ben sana sen adam olamazsın demiyorum mu? Yine yanlış yapmışsın”

Oğlu “ne yapacaktım baba?”

Babası “taksinin peşinden koşup 15 lira kazanacaktın.”

Eh böylesine pes doğrusu. Cimriliğin üst sınırı yok demek ki! Anmadan geçemeyeceğim. Rahmetli oldu. Allah nur içinde yatırsın. N. Amcam vardı. Cimriliği yüzünden eşleri onu terk etti. Köyün kahvesini çalıştırıyordu. O zamanlar siyah beyaz televizyonlar yeni çıkmıştı. Köyde tek televizyon kahvehanede. Herkes TV karşısında. Kahvede çıt çıkmıyor. Haberler biter bitmez kapatırdı. Gerekçesi elektrik harcanmasın. Köyümüze şehrin pazar olduğu gün minibüs gelir, rahmetli para vermemek için minibüse binmezdi. Ayrıca kasabaya giderken ekmeğini de torbasına koyar giderdi. Bir gün tatilde köydeyim. Kahvenin önünde oturuyorum. “Amcamoğlu biraz gelir misin? diye beni evine çağırdı.

Gittiğimde gördüğüm manzara karşısında üzüleyim mi, sevineyim mi şaşırdım kaldım. Zira kendisinin cimriliğinden bıkmıştık. Yatağın içindeki biriktirip sakladığı tüm kağıt paraları fareler didik etmişlerdi.

Rahmetlinin enflasyona falan aklı ermez, bu nedenle de parasını bankaya yatırmazdı. Çünkü ona göre para dediğin yastık altında olmalıydı. Paralarını bankaya yatırdığında bankada paraları bir daha kendisine geri vermezse ne yapardı?

Sevgili okurlarım o cimrilik, hasislik, pintilik hiç de iyi olmayan bir vasıftır. Dinimizde cimrilikten kaçınmamız sürekli öğütlenmiştir. “VEREN ELİN, ALAN ELDEN ÜSTÜN” olduğu söylenmiştir.

 
Toplam blog
: 291
: 1113
Kayıt tarihi
: 12.07.12
 
 

Emekli öğretmenim. Kitap okumayı ve düşüncelerimi paylaşmayı çok severim. Tarih özel ilgi alanımd..