Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '07

 
Kategori
Eğitim
 

Cin Ali’de büyüdü…

Cin Ali’de büyüdü…
 

Artık bizim okuduğumuz o küçük ilkokullar kalmadı. İlköğretim olduktan sonra iyice kalabalıklaşan ve büyüyen okulların sorunları da büyüdü. Örneğin, benim okul. 2000 civarında öğrencisi var. Bu demektir ki ikili eğitimde, bir devrede 1000 çocuk, 25-30 öğretmen okulda. Okul cadde üzerinde, önünde doğru düzgün çalışmayan trafik lambaları var. Bahçeden yola fırlayan bir çocuğun araba altında kalması olası. Bahçe kapısına konmuş bir kulübe var, ama içi boş. Güvenlik görevlisi için kondu, ne yazık ki güvenlik görevlisi yok. İsteyen istediği gibi sınıflara kadar girebiliyor. Yoluna çıkan bir engel yok. Güvenlik sıfır yani. Geçen yıllarda, biri ben olmak üzere, 3 öğretmenin çantası çalındı, hiçbir şey yapılamadı. Kamera sistemi var, ancak bir işe yarıyor mu bilmem? Okul bahçesi çoğunlukla çöp içinde, düzenli temizlik yapacak eleman yok. Var olan 3-4 görevli 3 bina halindeki okulun ancak bina içlerini temizliyorlar, temizlik denirse tabii. Teneffüslerde camdan vuran ışıkla görülebilen toz bulutuna bakılırsa pek temiz değil. Sınıf içindeki eşyalar, camlar belki yılda bir kez, o da sene başlarında temizleniyor.

Nedir bu hal? Paramız yok. Velilerimiz okula verecekleri 3 kuruşun hesabını yaparlar. Zaten bir de medyadan duymuşlar, okullar para istemeyecek diye, en ufak bir katkı sağlamıyorlar. Hoş sağlayamayacak durumda olan çok, ancak olan da vermiyor. Madem veli katkı sağlamayacak, okullara yeterli ödenek verin de, biz de insan sağlığına uygun bir ortamda çalışalım. Bütün gün tebeşir tozu, artı sınıf ve koridorların tozu yuta yuta, emekli olduğumuzda ciğerlerde boş kesecik kalmayacak herhalde.

Biraz çehre değişsin diye bir yıl sınıfa saksılarla çiçek getirtmiştim. Ertesi gün sabahçı olan ağabey ve ablalar hepsini koparıp bize yolunmuş çiçekler bıraktılar. Şimdi onu da yapamıyoruz. Koskoca okulun içinde bir bitki yok. Bizim okula 5-6 km mesafede oğlumun okula gidiyorum. O da devlet okulu. Her yer pırıl pırıl, koridorlarda çiçekler, duvarlarda resimler, insanın içi açılıyor. Fark ne? Bir veli olarak her yıl yaptığımız bağışlardan dolayı farkı biliyorum tabii. Peki bu mudur adalet? Gecekondu semtinde çalışırsan, oranın halkıyla birlikte çileyi çekmeye mecbursun. Üstelik diğer okullardaki öğretmenlerden kat kat fazla çalışırsın. Çünkü çocuğa ailenin bir desteği, faydası yoktur. Karşılığını da sınıfta sayıları elin parmaklarını geçmeyen sayıda öğrenciden alır, diğerleri için umutsuzluğa kapılır, kendinden şüphe edersin.

Bazen o Cin Ali’li günleri özlüyorum. Küçük, temiz okulları ve sınıfları…

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..